![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Salut,
Cum am deja anuntat pe topic de masina mea, am demarat un proiect de iara: inlocuire de calculatorul Motronic 1.3 cu care a iesit masina acuma 20 de ani din fabrica, cu un calculator facut acasa. Pentru ca nu dispun de timp si scule pentru ceva facut chiar de la zero, am hotarat sa folosesc ceva deja existent, dar adaptabil si 'open-source'. Am demarat proiect asta din mai multe motive. Imi place electronica, imi place masini, si sunt curios cum functioneaza aprindere si injectie la masini moderne. Din pacate, motronic nu ajute la nimic aici. Desi este un sistem bine gandit in general, motronicul de pe masina mea are 20 de ani, componente de calcul sunt depasite de vremuri, nu se gaseste informatie multe despre mod de functionare, nu poate fi reprogramat usor, soft nu se gaseste, si nici nu permite conectare de sisteme pentru logare, sau vizualizare in direct de parametri al motorului. Asa ca am ajuns la ceva mai modern, cel putin la fel de performant, hardware modern, software tip 'open source', adica gasesti source code pe net, si cu posibilitate de legat laptop prin cablu USB pentru progamare si monitorizare de parametri in timp real sau prin log-uri. Hardware este facut de firma nemtesc k-data, si se numeste kdFi. Este bazat pe ceva destul de cunoscut, megasquirt, mai exact varianta MSextra. Diferenta este ca kdFi este produs in Europa, vine cu hardware complet pentru a fi aplicat in masini care au avut de exemplu sisteme de injectie europeane Bosch. Este out-of-the-box capabil sa comande 2 grupuri de injectoare (la fel ca motronic 1.3), o bobina, si un motoras de relanti (tot la fel ca motronic). Se conecteaza si la sonda lambda de pe masina, si la sondele existente de temperatura. Modula estimeaza, unde Motronic 1.3 foloseste debitmetru cu vana, cantitate de aer in cilindru cu un senzor de (de)presiune in admisie (MAP) si pozitia de clapeta de acceleratie. Pe langa cea ce am eu nevoie la balena, pe placa exista si posibilitate pentru extindere la 3 bobine 'wasted spark' sau chiar 6 bobine independente. MAP de pe placa functioneaza si cu presiune peste cea atmosferica pentru aplicatie cu turbo, are conexiune pentru senzor detonatie, si sonde wideband lambda. Mai are ceva chestii pe care nu inca le inteleg si care nu le folosesc (launch control, nos, ...). Placa cu componente incape in carcasa standard de motronic. Modificatiile necesare la masina sunt putine. Trebuie adaugat un furtunas pentru depresiune in galerie pana la MAP de pe placa. Pentru asta se poate folosi folosi furtun pentru supapa de presiune de pe motor (cu un T). Mai si trebuie un potentiometru conectat pe clapeta de acceleratie (cred ca merge si numai pe MAP dar nu stiu sigur). E32 cu cutie automata are deja o potentiometru pe clapeta, care este folosit de de cutie de viteze. Cred ca pot sa folosesc semnal de acolo, insa treb sa ma asigur inca. Voi continua povesta cu asamblajul de placa kdFi in carcasa de motronic 1.3. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
De Vineri seara (azi e Duminica) sunt in posesia de placa kdFi si un modul de Motronic de pe un 735i. kdFi-ul am recuperat de la un vecin, ca acolo a gasit firma de curier pe cineva acasa
![]() Pachet kdFi si Motronic, si Motronic desfacut, arate bine dupa 20 de ani: ![]() ![]() Placa kdFi pus peste cel de Motronic, este ceva mai mica: ![]() Cel mai usor este montaj de kdFi direct pe mufa de Motronic. Asa sistemele devin interschimbabile in ceva minute. Asa ca am taiat mufa de pe Motronic proaspat achizitionat, si am facut legaturile pentru alimentare, sonde, si motorase intre mufa Motronic si kdFi. Un ajutor bun aici a fost ETM de E32, si site diyefi.co.uk care are un exemplu pentru un motronic 1.3 de pe un M20B25. Atentie speciala pentru trasee de aprindere si injectie care sunt inductiv si poate se bruiaza semnalele mai slabe de sondele. Atentie speciala si la trasee de pamantare pentru sondele. Ideal este fiecare sonda cu masa lui, dar motronic nu are la sonda de temperatura de apa. Banuiesc ca nu e chiar asa de sensibil, si in plus pot sa filtrez in soft daca apare zgomot. Dupa ce am scos placa de Motronic, am pus kdFi-ul la loc, am facut legaturi si produs semi finalizat arate asa: ![]() ![]() Singura nelamurire pana acuma este ca nu stiu cum sa fac legatur la motoras de relanti. Are 2 semnale de comanda, deschis si inchis, si nu stiu care fir e pentru ce. Le am conectat ghicit si am lasat firele un pic mai lung in caz ca nu merge. Voi continua cu test de placa.. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Dupa ce am finalizat oarecum conectare de placa la mufa de Motronic, am mai verificat de 2 ori toate legaturi facute de mine cu documentatie. Apoi am verificat cu multimetru daca nu sunt scurt-uri. Pentru ca tot arata bine, am alimentat placa cu o surcsa de tensiune de 14V cu o rezistenta de 30 de Ohm in serie (scos de pe Motronic macelarit), ca sa nu ard prea multe componente in caz de necaz. La alimentare am vazut ca clipesc ceva LED-uri. Apoi al legat cablu de USB la lapotop si:
Found new hardware! ![]() Culmea, instalare automata de windows XP chiar a gasit drivere. Placa se regaseste in Windows prin un port serial. De fapt, vad ca are 2, nu stiu pentru ce e celalt port, probabil device folosit de USB ofere 2 seriale by default. La laptop-ul meu COM8 este cel care merge. Setat si.. Verify ECU Communication... Success! ![]() Fara nici un senzor conectat imi arate doar presiune atmosferica sau presiune in gura mea daca trag de furtun ![]() Apoi m-am tratat cu o bere si m-am mai uitat ceva la setari cu soft de Megatune. Megatune se foloseste pentru setat si monitorizat cam orice legat de injectie si aprindere. Cam asta a fost sambata, cred ca pana aici am investit 5 - 6 ore de lucru pentru montaj si primele teste cu placa. Cred ca e mai mult decat rezonabil. Urmeaza test in masina si prima pornire.. This post has been edited by bartro: Nov 29 2009, 08:41 PM -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 5th July 2025 - 09:16 AM |