![]() |
![]() |
Guest_jaffar_* |
![]()
Post
#1
|
Guests ![]() |
as vrea sa inteleg si eu cum functioneaza aceasta mirifica instalatie, pentru ca de cind am bmw n-am reusit sa o inteleg.
cum se deschide ? este ceva care se ridica perpendicular pe teava, sau ceva care basculeaza in teava ? este actionat de o bobina, cred ca asta este clar. dar eu nu aud nici cel mai mic zgomot cind o actionez. n-ar trebui sa faca click ? acum, dupa ce aflam cum se deschide... CIND se deschide ? sint aproape sigur ca are ceva de-a face cu presiunea din sistemul de racire, pentru ca, de cite ori am avut aer in instalatie, am ramas fara caldura. iar aseara n-am reusit sa o declansez... oricit am aerisit si strins de furtune. a demondat cineva vreuna ? are cineva vreuna disponibila pentru demontat ? :unibrow: |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Iti spun ce stiu - din pacate, nu stiu sa explic integral "fenomenul" electrovalva de la calorifer. Ceea ce scriu mai jos este valabil pentru E28 - cu ceva adaptari, si pentru alte modele BMW din aceeasi perioada.
Sunt doua simptome tipice care indica proasta functionare a electrovalvei: - intra aer cald la viteze joase si aer rece la viteze mari ("pragul" e undeva pe la 70-90 Km/h); - intra caldura la maxim, cu exceptia situatiei in care potentiometrul de caldura este la "full rece". Electrovalva are in partea superioara 4 suruburi. Dupa ce le scoti, poti extrage miezul, care este un solenoid care, daca are aplicata tensiune (12V) trage un fel de dop. In interior sunt niste garnituri de cauciuc - orice problema / uzura a acestora inseamna ca scapa apa calda, deci intra caldura mai mult decat ar trebui. Deseori ansamblul solenoid - dop se intepeneste, sau solenoidul nu mai merge cum ar trebui (e ars). In situatia asta trebuie sa schimbi toata electrovalva, sau cel putin solenoidul + garnituri, daca gasesti asa ceva. Sistemul are doi senzori / termistori. Pe unul l-am detectat, este deasupra zonei in care iti tii piciorul stang cand nu apesi ambreiajul. Am doilea am citit ca ar fi pe undeva pe la calorifer in sine (insa nu l-am cautat niciodata). Senzorul din stanga este legat printr-un tub subtire la vacuumul din galeria de admisie. In acest fel, un curent permanent de aer trece prin senzor si indica permanent temperatura aerului in cabina. Conexiunea electrica mi se pare ca are 3 pini. Daca masori cu un Ohm-metru valoarea rezistentei intre pinii de la senzor, imi aduc aminte ca trebuie sa ai zeci de Ohm la o pereche si sute de Ohm la cealalta (evident, un pin e comun). Daca iti ies zero Ohm sau infinit, probabil ca senzorul e kaput. Despre celalalt senzor nu cunosc detalii. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th July 2025 - 01:55 AM |