![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
In sfarsit m-am apucat incet-incet sa pun cap la cap toate piesele a/c-ului (care sta intr-o cutie in garaj de vreo 2 ani) pentru a-l monta in sfarsit pe E30.
Deocamdata am luat manualele Bnetley, Haynes si ETM si m-am apucat de identificat pisele, firele, mufele, etc. Am avansat un pic in aceasta directie asa ca am deocamdata 2 intrebari generice: Se da poza urmatoare (care lamureste foarte bine functionarea sumara a unui a/c): ![]() Intrebare 1: La ca foloseste valva de expansiune? Intrebare 2: Ce sa intampla daca pornesc a/c iarna? Va rog, cine sa pricepe sa-mi raspunda, ca mai am o gramada de intrebari. Asta e doar incalzirea! ![]() -------------------- You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40. For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
@bart:
Offtopic: ideea de PWM cu un FET este un deliciu, dar nu pentru ventilatorul exterior ci poate pentru cel interior. Oricum intentionez sa concep un montaj cu un microcontroller pentru afisarea temperaturilor, asa ca de ce nu ar putea sa faca si PWM. 2 touch buttons si gata! ![]() Ontopic: am gasit pe net informatii contradictorii, intr-un loc era 6ohm, in altul .6ohm si in altul .8ohm. Ideea asta de valoare subunitara nu imi prea place: e si greu de masurat si greu de gasit rezistente. Cum aflu ceva concret postez. -------------------- You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40. For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
@bart: Offtopic: ideea de PWM cu un FET este un deliciu, Am facut o incercare odata, pentru exterior, mergea dar s-au supraincalzit FET-uri, probabil aveam varfuri de tensiune la decuplare. Dar mergea foarte frumos, in functie de temperatura apei de la incet pana putere maxima. Nu iti trebuie neaparat un microcontroler, un NE555 sau ceva op-amp-uri fac treaba is ei, mai putin cu display ![]() Ontopic: am gasit pe net informatii contradictorii, intr-un loc era 6ohm, in altul .6ohm si in altul .8ohm. Ideea asta de valoare subunitara nu imi prea place: e si greu de masurat si greu de gasit rezistente. Merg mai multe de 1ohm in paralel, daca scade sub 1ohm. Valoare nu trebuie sa fie foarte exact, cred ca si asa rezistente de putere au precizie de 10% sau 15%. Vezi ca e important sa fie racite bine, adica perfect ar fi unele cu radiator, si montat pe sasiu si/sau in air-flow de fan. Dar de fapt probabil sti, pari familiarizat cu problemele. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 25th July 2025 - 04:10 AM |