IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> ventilator electric vs vascocupla, Schimbare vascocupla cu ventilator electric
soare
post Sep 11 2009, 12:27 AM
Post #1


9% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 143
Joined: 27-May 09
From: bucuresti
Member No.: 2,762
Car: e30
Engine: m42



Sa inlocuiesc vascocupla cu ventilator electric dau sau nu ?avantaje si dezavantaje?ce ventilator electric merge, de pe ce model de bmw sau care a mai schimbat ma poate ajuta si pe mine cu ceva info?Multumesc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
3 Pages V   1 2 3 >  
Start new topic
Replies (1 - 42)
Ciupanezu
post Sep 11 2009, 12:31 AM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



De ce ai vrea s-o īnlocuieşti?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Sep 11 2009, 12:38 AM
Post #3


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST





Pentru ca probabil ca s-a dus vascocuplajul si nu mai raceste cum trebuie.
Regula e cam in felul urmator: daca in momentul de fata ai un vasc bun, tine-l si atunci se va duce treci la electroventilator.
daca e deja dus, poti sa treci fara probleme la electroventilator. Cauta unul de a/c de E30 sau de E36/E34/E32. Un pret corect pentru unul ar fi ~2mil.


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's®
post Sep 11 2009, 01:40 AM
Post #4


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



pai 2mil (care e sh ?cāt mai ţine?) + sonde + manopera (ca tre sa il monteze cineva) + relee/cabluri etc mai bine isi cumpara vasc nou si cu asta basta , nu?


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ionusunt
post Sep 11 2009, 01:58 AM
Post #5


jah soldier
*****

Group: Members
Posts: 3,737
Joined: 5-May 06
From: cocalartown berceni
Member No.: 276
Car: E46 sedan 2.0d
Engine: M47TUD20 nusestieCP



sunt cam la fel.acuma depinde.un vasc bun costa ceva,dar te si tine. unul nasol costa vreo 2 milioane dar tine 4 luni. plus eu am patit-o sa ma obijnuiesc cu vaj ul lui si brusc sa nu mi mai mearga fix vara. asa electroventilatorul daca se strica,il poti alimenta pe direct si sa invarta continuu pana ajungi la destinatie.asta daca te pricepi,si bineinteles,pana se strica si motorasul lui. o idee buna ar fi sa pui si un electroventilator acolo de siguranta, sa il montezi la un buton in masina. si atunci cand iti e lumea mai draga si pica vascul,dai frumos drumul la electrovent si te misti linistit pana acasa wink.gif eu unul in situatia de fata asa as face.

This post has been edited by ionusunt: Sep 11 2009, 01:59 AM


--------------------
Bob
Marley and the
Wailers




OO=[][]=OO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
little six bmw
post Sep 11 2009, 02:49 AM
Post #6


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 457
Joined: 9-November 08
Member No.: 2,316
Car: ex e30_e46_e36
Engine: m20b25 - 170cp





si vascocupla poti sa o faci sa mearga continuu in cazul in care se defecteaza in drum.


--------------------
1999 e36 320i convertible
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Sep 11 2009, 03:10 AM
Post #7


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



Dap, poti bloca vascul sa mearga "pe direct". Si nici nu face mare galagie.


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Sep 11 2009, 08:27 AM
Post #8


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (xox @ Sep 11 2009, 04:10 AM) *
Dap, poti bloca vascul sa mearga "pe direct". Si nici nu face mare galagie.

Dar poate sa se rupa in bucati, intrebati pe MeHigh.

Eu am mers o vreme fara vasc pe septar, dar nu mi-a placut. Argumente pro vasc:
- Vasc regleaza oarecum treptat capacitatea lui de racire. Nu e on/off ca la ventilator electric. La E32 temperatura motorului e mult mai constant cu vasc.
- Vasc nu streseaza sistemul electric (baterie, alternator).
- Vasc e direct actionat mechanic de motor fara conversie de energie mechanica -> electrica -> mechanica si fara pierdere de energie prin cabluri. Deci e mai eficient.
- Vasc intotdeuna sa invarte un pic si anuleaza acumulari de caldura sub capota. Asta e o teorie de a mea, aveam impresia ca era mult mai incalzit motorul cand aveam numai electroventilator, chiar daca pe ceas tot la mijloc era temperatura.
- Vasc poate fi verificat mai usor daca merge sau nu. Electroventilator te lasa fara avertisment. Am patit-o la un reno.

Va rog sa comentati smile.gif


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alex230ro
post Sep 11 2009, 08:45 AM
Post #9


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 4,486
Joined: 18-October 05
Member No.: 15
Car: E30
Engine: M42



vascul ia din putere cam asta e dezavantajul lui,ventilatorul e si el ok mi se pare mai fiabil decat vascul, nu haleste mult curent porneste in functie de termocupla deci nu e problem.Si ventilatorul se vede daca invarte sau nu smile.gif
ca verificare amandoua sunt ok,a si ventilatorul e un pic mai silentios daca nu ma insel

This post has been edited by alex230ro: Sep 11 2009, 08:45 AM


--------------------
cotetz 1,8is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Sep 11 2009, 08:53 AM
Post #10


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp





QUOTE (alex230ro @ Sep 11 2009, 09:45 AM) *
vascul ia din putere cam asta e dezavantajul lui,ventilatorul e si el ok mi se pare mai fiabil decat vascul, nu haleste mult curent porneste in functie de termocupla deci nu e problem.Si ventilatorul se vede daca invarte sau nu smile.gif
ca verificare amandoua sunt ok,a si ventilatorul e un pic mai silentios daca nu ma insel

Si electroventilator isi ia puterea de undeva. Energia asta este luat direct din alternator, daca alternatorul face faca, da nu, vine si din baterie. Si mai ai si plus pierderi la toate conversiile alea, cum am scris mai sus. Unde de fapt am omis pierdere al conversie electric -> chimic -> electric in caz ca foloseste energie din baterie.
Daca electroventilator are aceasi capacitate de racire ca vasc, vasc lucreaza mai eficient. Nu stiu cu cat.
Silentios depinde, cred ca electroventilator are de obicei o turatia mai mare de lucru decat vasc. Daca motorul sta la relanti vasc nu prea sa aude. Si subiectiv mi se pare sunet de vasc mai placut.
Vasc poate fi verificat oarecum la rece daca functioneaza sau nu. La ventilator treb sa astepti pana sa inchinge motorul. La masini moderne fara ceas de temperatura asprefera vasc.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Sep 11 2009, 08:59 AM
Post #11


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,263
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



La mine vascul e pe duca si vara, cand e cald rau afara nu face fata si porneste ventilatorul de la clima pe pozitia 2. Vascul nu se aude aproape deloc, electroventilatorul cand porneste nici nu se mai aude motorul laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Sep 11 2009, 10:32 AM
Post #12


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



Eu aş cumpăra un vascocuplaj nou.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's®
post Sep 11 2009, 12:31 PM
Post #13


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



CITAT(alex230ro @ Sep 11 2009, 09:45 AM) *
vascul ia din putere

cand??? doar atunci cand merge, el nu merge tot timpul si cand merge nu merge mult timp


CITAT(Ciupanezu @ Sep 11 2009, 11:32 AM) *
Eu aş cumpăra un vascocuplaj nou.

si eu!



imi aduc aminte cand am mai schimbat vascuri (745i/316i/318i + chiar cel de la cabrio lui ionusut cand era la jorj) am dat undeva la 50€ pe ele, si erau sachs germane si nu am avut reclamatii

am gsit si pe ebay o gramada:
ebay.com
ebay.de


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ionusunt
post Sep 11 2009, 12:46 PM
Post #14


jah soldier
*****

Group: Members
Posts: 3,737
Joined: 5-May 06
From: cocalartown berceni
Member No.: 276
Car: E46 sedan 2.0d
Engine: M47TUD20 nusestieCP





QUOTE (io's @ Sep 11 2009, 01:31 PM) *
cand??? doar atunci cand merge, el nu merge tot timpul si cand merge nu merge mult timp



si eu!



imi aduc aminte cand am mai schimbat vascuri (745i/316i/318i + chiar cel de la cabrio lui ionusut cand era la jorj) am dat undeva la 50€ pe ele, si erau sachs germane si nu am avut reclamatii

am gsit si pe ebay o gramada:
ebay.com
ebay.de

eu pe ultimul vasc la cabrio am dat aproape 100 euro. si a tinut 1 an. sachs


--------------------
Bob
Marley and the
Wailers




OO=[][]=OO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Sep 11 2009, 01:16 PM
Post #15


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



QUOTE (bartro @ Sep 11 2009, 09:27 AM) *
Eu am mers o vreme fara vasc pe septar, dar nu mi-a placut. Argumente pro vasc:
- Vasc regleaza oarecum treptat capacitatea lui de racire. Nu e on/off ca la ventilator electric. La E32 temperatura motorului e mult mai constant cu vasc.
- Vasc nu streseaza sistemul electric (baterie, alternator).
- Vasc e direct actionat mechanic de motor fara conversie de energie mechanica -> electrica -> mechanica si fara pierdere de energie prin cabluri. Deci e mai eficient.
- Vasc intotdeuna sa invarte un pic si anuleaza acumulari de caldura sub capota. Asta e o teorie de a mea, aveam impresia ca era mult mai incalzit motorul cand aveam numai electroventilator, chiar daca pe ceas tot la mijloc era temperatura.
- Vasc poate fi verificat mai usor daca merge sau nu. Electroventilator te lasa fara avertisment. Am patit-o la un reno.

Va rog sa comentati smile.gif


- Si electroventilatorul lucreaza treptat. Nu e doar on/off, are cel putin 2 trepte diferite de viteza (+ modul de avarie - abia atunci il auzi, cand e la turatie maxima, in rest nu-ti dai seama ca merge)
- Nici electroventilatorul nu streseaza sistemul electric, acesta fiind gandit in asa fel incat sa acomodeze acest consumator
- Nu stiu daca e mai eficient, sincer nici nu stiu daca mai conteaza treaba asta, mai ales la o masina care are o varsta (de ex a mea, 10 ani)
- Si electroventilatorul face aceeasi treaba, dupa ce motorul si-a atins temperatura de lucru nu se mai opreste.
- Electroventilatorul la fel, la BMW nu te lasa asa de nebun. Ori intra in regim de avarie si clar il auzi, ori nu mai merge si-ti sare acul indicator in bord.

Comentariile de mai sus sunt bazate pe ce am observat la masina mea, dupa ce am fost nevoit luna trecuta sa-i schimb electroventilatorul. In teorie ar trebui sa se aplice si la motoare mai mari decat al meu, asa e gandit sistemul.

In concluzie, motorisca mea M43 care putea foarte bine fi echipata cu vasc, merge foarte ok si cu electroventilator. Dar subliniez, iarasi, toata instalatia electrica a masinii a fost gandita astfel.

PS: Daca masina a avut vasc, si eu as lua tot alt vasc tongue.gif


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Sep 11 2009, 04:39 PM
Post #16


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,516
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Ce nu mi-a placut la vasc:
in trafic, stau la semafor, motorul se incalzeste, intra vascul, se face verde, plec. Tocmai cand am nevoie de multa putere, vascul imi ia din ea.
In rest, vascul mi se pare mai ok decat electroventilatorul.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Sep 11 2009, 05:59 PM
Post #17


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,263
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



Hai mai ca exagerati cu luatul asta din putere..
Si aerul conditionat ia din putere, dar sa mor de simt vreo diferenta la mers normal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomado e28 owner
post Sep 11 2009, 06:37 PM
Post #18


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,452
Joined: 21-September 08
From: Oradea
Member No.: 1,803
Car: ex e28, actual C70
Engine: 2.4i 170cp





La 2.5i cred si eu ca nu simti smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Sep 11 2009, 08:00 PM
Post #19


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



La nici o maşină de peste 100 cp n-ar trebui să simţi.

La Matiz īntr-adevăr se simte cānd porneşti aerul condiţionat. laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Sep 11 2009, 09:41 PM
Post #20


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST



La pompa de apa vad ca nu se gandeste nimeni. Mecanicosilor.


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomado e28 owner
post Sep 11 2009, 09:46 PM
Post #21


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,452
Joined: 21-September 08
From: Oradea
Member No.: 1,803
Car: ex e28, actual C70
Engine: 2.4i 170cp



Ce rol joaca pompa de apa in ecuatia asta? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Sep 11 2009, 09:49 PM
Post #22


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,263
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



QUOTE (tomado e28 owner @ Sep 11 2009, 07:37 PM) *
La 2.5i cred si eu ca nu simti smile.gif


Til tot 2.5 are biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomado e28 owner
post Sep 11 2009, 09:55 PM
Post #23


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,452
Joined: 21-September 08
From: Oradea
Member No.: 1,803
Car: ex e28, actual C70
Engine: 2.4i 170cp



QUOTE (florin83 @ Sep 11 2009, 10:49 PM) *
Til tot 2.5 are biggrin.gif

Are AC pe e28? N-a zis ca ar siti vreo diferenta cand porneste compresorul.
Eu in schimb n-am observat vreo schimbare cand porneste vascul... Cum il pot verifica daca e bun? tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Sep 11 2009, 10:44 PM
Post #24


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,516
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



QUOTE (316i @ Sep 11 2009, 10:41 PM) *
La pompa de apa vad ca nu se gandeste nimeni. Mecanicosilor.

Ba ne-am gandit! Sarrrmana pompa sml (1).gif
In primavara am schimbat o pompa. Daca e sa ma iau dupa data fabricatiei, a fost aproape 20 de ani in serviciu, cu vascul pe ea wink.gif Pare ca n-a afectat-o prea rau, daca a tinut atat.

Dar nah, depinde si de model, sigur pe M30 au fost pompe ceva mai sanatoase decat pe astea mai noi.


La E28 td aveam AC si se simtea diferenta grav cand porneam AC-ul. Dar era motorul varza, asa ca nu se pune. La Toyota de exemplu nu simt cand e AC cuplat, nici nu prea m-am concentrat asupra faptului.

La 2.5 ma deranja zgomotul, stiam ca pierd ceva putere la demaraj pentru vasc, plus ca nu as tura un ventilator cu pale mari de plastic in 8-9.000rpm. N-am calculat, dar cred ca pe-acolo ajunge pompa de apa daca urci "din greseala" in 6000 motorul. Lui mehigh i-au zburat paletele prin capota cand a experimentat treaba asta
Plus uzura pompei, cum zicea Vlad. Numai ca uzura pompei e de fapt poveste, cel putin la motorul ala.


Deci avantajul electroventilatorului ar fi: libertatea sa turezi motorul cand vrei, fara sa ai vre-o frana sau teama. Singurele frane raman alternaturul si pompa de servo, dar pe astea toata lumea le accepta. Cu toate ca 2.5-ul era mai vesel fara pompa servo wink.gif
Pentru mers normal, prefer vascul.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Sep 11 2009, 10:52 PM
Post #25


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



Eu am schimbat pompa, era cea originală.

A ţinut 10 ani.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Sep 12 2009, 11:25 AM
Post #26


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (Ciupanezu @ Sep 11 2009, 11:52 PM) *
Eu am schimbat pompa, era cea originală.

A ţinut 10 ani.

Saraca pompita al meu e acolo din '89, 302.000 de km. Chinuit de vasc. La 2002 era tot foarte veche, si avea ventilator pe direct. Lui MeHigh au zburat alea prin capota petru ca vasc era sudat. Tin sa cred ca turatia cu vasc functional sa plafoneaza undeva la o limita sigura. Nu o fi fost chiar asa de pierduti ingineri de la BMW. Eu simt ca masina e mai lenes la plecare cand merge AC + vasc + e foarte cald, dar habar nu am daca e de la putere consumate de sisteme sau poate motorul/injectie au o problema cu caldura excesiva. Motor de 3000cmc/188cp.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Sep 12 2009, 11:55 AM
Post #27


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



A mea probabil a picat şi din cauza stilului meu de conducere.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ionusunt
post Sep 12 2009, 12:48 PM
Post #28


jah soldier
*****

Group: Members
Posts: 3,737
Joined: 5-May 06
From: cocalartown berceni
Member No.: 276
Car: E46 sedan 2.0d
Engine: M47TUD20 nusestieCP



sau ca astea noi sunt facute sa nu tina asa de mult ca alea vechi . eu mi am dovedit o cu piese noi oem ,si cu alte masini la care cad chestii care eu inca nu le am schimbat la a mea care are 20 de ani ,si dovada stau si e32 si e28 al lui bart si til. asta in cazul in care o sa sari cu contradictorii .
eu la volvo simteam cand intra aerul .era 2.0t 160 cp
ma enerveaza crunt cum se simte compresorul ala.ai lag la raspunsul in ture.
altfel eu niciodata nu am simtit diferenta de putere cand intra vascul.


--------------------
Bob
Marley and the
Wailers




OO=[][]=OO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Sep 12 2009, 01:31 PM
Post #29


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



Pompa de apa pica si in functie de exploatare si de puterea masinii.

In orice caz, daca a tinut 10 ani, a fost foarte buna.

Cel mai mult conteaza sa-si faca bine treaba, nu sa tina o viata de om.

This post has been edited by Ciupanezu: Sep 12 2009, 01:32 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soare
post Sep 12 2009, 03:21 PM
Post #30


9% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 143
Joined: 27-May 09
From: bucuresti
Member No.: 2,762
Car: e30
Engine: m42



Va multumesc pentru ajutor,am analizat argumentele pro si contra oferite de voi,m am uitat putin in portofel am sa i motez momentan un ventilator electric cu comanda directa ,ulterior cand ies din criza voi schimba si voi pune o vasco si o pompa de apa noua,ca sa fie cum la dat mama lui de acasa .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Sep 12 2009, 09:48 PM
Post #31


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST



QUOTE (Ciupanezu @ Sep 12 2009, 02:31 PM) *
Cel mai mult conteaza sa-si faca bine treaba, nu sa tina o viata de om.


Daca iti place sa-ti petreci timpul in service da...
TiL> Daca analizezi exact ce forte sunt exercitate acolo si de catre cine n-o sa mai fi asa ironic. Oricum nu stiam ca esti asa "toba" la mecanica.


Mie imi place sa exploatez un lucru cat mai putin si sa ii prelungesc viata cat se poate mai mult. Dat fiind ca pompele de apa OEM s-au dus la toata lumea si au fost inlocuite cu unele aftermarket de o calitate inferioara. Dar asta o spun eu care nu imi vand masina. Daca te doare-n cur si peste 2 ani o dai e normal sa nu-ti pese si sa nu te gandesti la lucruri "mici".
Eu am nevoie sa ma tina o viata de om si imi exploatez fierul in concordanta ca sa nu ajung sa repar sau sa inlocuiesc acelasi lucru de doua ori. Dar aici apare diferenta intre un cazan si o masina care iti poate oferi satisfactii care nimic altceva nu ti le poate oferi.


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Shark
post Sep 12 2009, 09:57 PM
Post #32


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 748
Joined: 3-February 06
From: Iasi
Member No.: 176
Car: E30 316i
Engine: M40B16 100CP



QUOTE (316i @ Sep 12 2009, 10:48 PM) *
Mie imi place sa exploatez un lucru cat mai putin si sa ii prelungesc viata cat se poate mai mult. Dat fiind ca pompele de apa OEM s-au dus la toata lumea si au fost inlocuite cu unele aftermarket de o calitate inferioara. Dar asta o spun eu care nu imi vand masina. Daca te doare-n c** si peste 2 ani o dai e normal sa nu-ti pese si sa nu te gandesti la lucruri "mici".
Eu am nevoie sa ma tina o viata de om si imi exploatez fierul in concordanta ca sa nu ajung sa repar sau sa inlocuiesc acelasi lucru de doua ori. Dar aici apare diferenta intre un cazan si o masina care iti poate oferi satisfactii care nimic altceva nu ti le poate oferi.


Woooord!!! Bine zis.


--------------------
You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40.
For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Sep 12 2009, 09:59 PM
Post #33


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



Eu am īnlocuit-o cu una OEM, nu am pus aftermarket.

Şi nici nu vreau să-mi vānd maşina, vreau să ţină cāt mai mult, īnsă nu cer imposibilul.

Dacă cea originală a ţinut 10 ani, īn accepţiunea mea a ţinut suficient.

Iar maşina mea nu e un cazan, am schimbat tot ce era uzat şi am folosit doar piese noi.

Pompa de apă nu va ţine o viaţă de om nici la maşina ta, este mult prea solicitată, mai ales că ai probabil peste 250 cp.

Ar trebui făcută o diferenţă īntre o piesă solicitată de un motor mai puţin puternic şi o piesă solicitată de un motor puternic.

Spre exemplu, un diferenţial de M poate pica relativ simplu chiar dacă este original.
Diferenţialul unei maşini de 100-150 cp te duce o viaţă.

This post has been edited by Ciupanezu: Sep 12 2009, 10:01 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
franko
post Sep 12 2009, 10:04 PM
Post #34


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 267
Joined: 13-September 07
Member No.: 1,144
Car: E30 cabrio
Engine: M40B18



QUOTE (Ciupanezu @ Sep 12 2009, 10:59 PM) *
Eu am īnlocuit-o cu una OEM, nu am pus aftermarket.

Şi nici nu vreau să-mi vānd maşina, vreau să ţină cāt mai mult, īnsă nu cer imposibilul.

Dacă cea originală a ţinut 10 ani, īn accepţiunea mea a ţinut suficient.

Iar maşina mea nu e un cazan, am schimbat tot ce era uzat şi am folosit doar piese noi.

Pompa de apă nu va ţine o viaţă de om nici la maşina ta, este mult prea solicitată, mai ales că ai probabil peste 250 cp.

Ar trebui făcută o diferenţă īntre o piesă solicitată de un motor mai puţin puternic şi o piesă solicitată de un motor puternic.

Spre exemplu, un diferenţial de M poate pica relativ simplu chiar dacă este original.
Diferenţialul unei maşini de 100-150 cp te duce o viaţă.

+1


--------------------
M40B18 E30 Convertible Design Edition - Mauritiusblau
+ M-technik suspension
+ Wiesmann hardtop
+ 16" BBS RS - front 9,5J ET 21 ; rear 11J ET 09
+ others ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Sep 13 2009, 01:50 AM
Post #35


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST



A, e bine ca v-ati simtit. Touche! laugh.gif


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Sep 13 2009, 09:10 AM
Post #36


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



Deci pana la urma ambele sisteme isi fac treaba, sunt fiabile poate la fel de mult, fac galagie, si cunsuma energie.
Argument cu solocitarea mechanica asupra pompa de apa este valid, intrebare mea ramana cu cat scurteste vasc viata de pompa de apa. Oare tine mai mult sau mai putin decat un ventilator electric? Efort pentru a schimba vasc + pompa de apa la E32 nu cred ca e mult diferit fata de efort pentru a schimba electroventilatorul. Preturi nu le stiu. Pe realoem imi arata ca pompa de apa costa 257$ RMFD (wtf?!?), Vasc e 252$, si fan electric este 436$.
Pana la urma fiecare cu ce prefere. Eu raman la vasc, pentru ca imi plac lucruri originale, s-a dovedit ca fiind fiabil, si am avut experiente neplacute cu fan electric in trecut.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Sep 14 2009, 06:12 PM
Post #37


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,516
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



QUOTE (316i @ Sep 11 2009, 10:41 PM) *
Mecanicosilor.

QUOTE (316i @ Sep 12 2009, 10:48 PM) *
... Daca te doare-n cur si peste 2 ani o dai e normal sa nu-ti pese si sa nu te gandesti la lucruri "mici".
Eu am nevoie sa ma tina o viata de om si imi exploatez fierul in concordanta ca sa nu ajung sa repar sau sa inlocuiesc acelasi lucru de doua ori. Dar aici apare diferenta intre un cazan si o masina care iti poate oferi satisfactii care nimic altceva nu ti le poate oferi.


Ho hooo, stai linistit ca daca ma durea in cur de masina nu bagam bani in cauciucuri bune noi (nu Sava Debica Matador), si multe alte piese, unele aparent ne-esentiale, unele care nici n-au mai apucat sa ajunga pe masina (tot felul de capace, garnituri etc), ca n-am avut timp de ele.
Al meu cazan (da, e cazan) are piese care sa mai tina inca o viata de masina, n-am facut rabat la calitate cand am ales ce sa iau. Din pacate caroseria nu le merita.

Touche!?! Pai era clar ca buna ziua la cine te referi ca erau doar cativa care propuneau vascul.

Evident ca sunt solicitari foarte mari pe rulmentul amarat al pompei, nu-mi trebuie o facultate in domeniu ca sa inteleg lucrul asta (cum spuneam, e unul din motivele pentru care strangeam din cur si ma abtineam sa turez 2.5-ul la plecarea de la semafor). Dar nu era nevoie sa te adresezi malitios unor oameni care de fapt nu uitasera ceva, ci, pur si simplu din experienta proprie stiu ca lucrul ala chiar tine. Probabil inginerii aia din 70-80 au facut si mai multa scoala si au stiut cum sa le faca sa tina.

Era vorba sa venim cu sugestii argumentate pentru una din solutii, nu sa identificam talentele de pe forum.

Despre cazanul fiecaruia nu cred ca are totusi rost sa comentam, ca e vorba si de posibilitati si de ce vrea fiecare de la masina si de informatiile la care a avut acces ca sa constientizeze ce poate sa faca, sa-l impulsioneze si sa-l sustina. Iti place sau nu, unii mai si folosesc BMW-urile, nu doar se bucura de senzatiile unice.


Bart, pompa de apa pentru M30 e vreo 200 lei, departe de ce zice realoem.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Sep 14 2009, 08:07 PM
Post #38


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (TiL @ Sep 14 2009, 07:12 PM) *
Bart, pompa de apa pentru M30 e vreo 200 lei, departe de ce zice realoem.

OEM? to_pick_ones_nose2.gif
Parerea mea despre piese tot asa este, nu cred ca merite sa pui ceva de slaba calitate.

This post has been edited by bartro: Sep 14 2009, 08:08 PM


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Sep 14 2009, 10:12 PM
Post #39


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST



QUOTE (TiL @ Sep 14 2009, 07:12 PM) *
Iti place sau nu, unii mai si folosesc BMW-urile, nu doar se bucura de senzatiile unice.


Da, eu am senzatii unice de fiecare data cand aleg sa merg cu el, chit ca ma duc la birou cu el, chit ca merg cu el doar in wk. smile.gif
E totusi o diferenta intra a-ti tortura masina in mod constient pe drumurile noastre si de a alege o alternativa. In fond nu-mi place sa-mi bat joc de banii, munca si timpul meu. Cand nu ai alta varianta si esti fortat sa faci asta, asta e. D-aia in USA oamenii au un urs ca daily driver si alt urs pentru track sau auto-x.
Singurul considerent pentru care nu imi folosesc ursul ca daily driver este starea drumurilor. Nici costul benzinei, nici paranoia, nici nimic altceva.
Daca-mi amintesc bine tu parca la un moment dat ai vrut sa pui rulmenti SH pe unul din E28-uri? smile.gif


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Sep 14 2009, 11:26 PM
Post #40


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (316i @ Sep 14 2009, 11:12 PM) *
Singurul considerent pentru care nu imi folosesc ursul ca daily driver este starea drumurilor. Nici costul benzinei, nici paranoia, nici nimic altceva.

Ma regasesc total aici rolleyes.gif . N-ai unde sa mergi normal in oras asta.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Sep 15 2009, 01:09 PM
Post #41


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,516
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



QUOTE (316i @ Sep 14 2009, 11:12 PM) *
Da, eu am senzatii unice de fiecare data cand aleg sa merg cu el, chit ca ma duc la birou cu el, chit ca merg cu el doar in wk. smile.gif
E totusi o diferenta intra a-ti tortura masina in mod constient pe drumurile noastre si de a alege o alternativa. In fond nu-mi place sa-mi bat joc de banii, munca si timpul meu. Cand nu ai alta varianta si esti fortat sa faci asta, asta e. D-aia in USA oamenii au un urs ca daily driver si alt urs pentru track sau auto-x.
Singurul considerent pentru care nu imi folosesc ursul ca daily driver este starea drumurilor. Nici costul benzinei, nici paranoia, nici nimic altceva.
Daca-mi amintesc bine tu parca la un moment dat ai vrut sa pui rulmenti SH pe unul din E28-uri? smile.gif

Cum spuneam, dupa posibilitati. Plus ca aveam rulmentii in mana, decat sa merg cu joc, mai bine fara joc, chiar si SH wink.gif

Nici eu nu as merge cu asa masina zilnic, tot din cauza drumurilor. Chiar si cu cazanul, la orice drum alegeam traseul in functie de starea drumurilor, preferam sa ocolesc decat sa merg pe drumuri nu tocmai bune.
Pana una alta, unii isi permit masina de jucarie, altii nu. Dar nu cred ca e cazul sa aruncam cu noroi in cei care intra la categoria nu.

Bart, pana la OEM exista producatori buni. Pompa Hepu cred ca e vreo 200lei. Nu mai stiu preturi noi, dar intr-o vreme era 200lei Hepu, 150 altceva.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's®
post Sep 15 2009, 03:09 PM
Post #42


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



CITAT(316i @ Sep 11 2009, 10:41 PM) *
La pompa de apa vad ca nu se gandeste nimeni. Mecanicosilor.

mmm.. pompa de apa se poate uza mai repede si daca strangi cureaua putin mai tare wink.gif
si pompa aia a fost conceputa sa mearga pe ea un vasc , conteaza ft mult si starea eliciei, sa nu fie dezechilibrata (sparta etc)




cineva mai sus spunea ca electroventilatorul are 2 trepte de viteza, da... in cazul in care e si vascocuplaj si aer conditionat, altfel nu, nu ar face fata prima treapta (cea mica) wink.gif


parerea mea e ca daca motorul a fost conceput cu vasc sa-i pui vasc , daca nu sa nu-i pui si cu asta basta, pana la urma faci ce vrei ca doar nu e motorul meu wink.gif


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
capitanu
post Oct 8 2009, 09:02 AM
Post #43


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 183
Joined: 18-January 07
Member No.: 541
Car: e30,e34
Engine: m20 2.5 200+cp



Eu am pe ursul meu electroventilator, de Dacia Solenta parca biggrin.gif.
Intradevar, urca mai repede in ture cand ii scoti vascul, nu mai are acel sunet de avion, dar trebuie sa faci anumite modificari ca acest bricolaj sa ti iasa bine.
Asadar, pui electroventilator in fata radiatorului, schimbi radiatorul original cu unul cu termocupla (cealalta varianta ar fi sa faci o reductie cu locas pt termocupla la iesire din radiator), instalatie electrica facuta cum trebuie, cu cabluri de putere pe circuitul primar(releu-ventilator-alimentare), si cu toate elementele ce tin de siguranta (releu, siguranta). Eu in + am mai montat si un buton de by-pass in masina ca atunci cand vreau ca ventilatorul sa mearga in continuu sa pot face acest lucru.
Eu sunt chiar foarte multumit de acest sistem, merg de mai mult de 1 an asa si nu am intampinat nici o problema.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th October 2025 - 12:31 AM