IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Temperatura apei
Gimi
post Mar 11 2007, 08:02 PM
Post #1


36% BMW corupt
**

Group: Insiders
Posts: 404
Joined: 4-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 242
Car: E46
Engine: M54



Poate reuseste cineva sa ma lamureasca ce mi se intampla de la o vreme: pana acum acul ce indica temperatura apei se ridica in mod normal pana la jumatatea cadranului unde intepenea. Adica oricum as fi mers cu masina temperatura apei nu mi-a trecut NICIODATA de jumatatea ceasului.
Cum spuneam, de cateva zile am observat cu surprindere ca acul respectiv a trecut binisor de jumatate si acum variaza in jurul urmatoarei liniute de pe cadran.
Sincer chestia asta a inceput sa ma ingrijoreze. Aveti idee care poate fi cauza schimbarii?


--------------------
Topas blau

Go to the top of the page
 
+Quote Post
3 Pages V   1 2 3 >  
Start new topic
Replies (1 - 54)
jorj3l
post Mar 11 2007, 08:16 PM
Post #2


!@#$%^&*~ !!!!,nu ?
***

Group: Members
Posts: 457
Joined: 9-May 06
From: Ro,Iasi
Member No.: 283
Car: --
Engine: Z14XEP



QUOTE (Gimi @ Mar 11 2007, 08:02 PM) *
Poate reuseste cineva sa ma lamureasca ce mi se intampla de la o vreme: pana acum acul ce indica temperatura apei se ridica in mod normal pana la jumatatea cadranului unde intepenea. Adik oricum as fi mers cu masina temperatura apei nu mi-a trecut NICIODATA de jumatatea ceasului.
Cum spuneam, de cateva zile am observat cu surprindere ca acul respectiv a trecut binisor de jumatate si acum variaza in jurul urmatoarei liniute de pe cadran.
Sincer chestia asta a inceput sa ma ingrijoreze. Aveti idee care poate fi cauza schimbarii?



1. A murit termostatul pe inchis
2. S`a dus la vale vasco-cupla sau electroventilatoru
3. Garnitura chiulasa
4. Mai curata radiatorul...verifica apa...biggrin.gif

una din cele 4variante...
zic eu...

no ? blink.gif


--------------------
"volan de bmw pe dacia nova..."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 11 2007, 08:23 PM
Post #3


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP





Ar putea fi din cauza vascocuplajului sau din cauza termostatului. Termostatul daca ar fi blocat pe inchis ar trebui sa fiarba motorul, deci mai putin probabil sa fie din cauza lui. Eu inclin sa cred ca vascocuplajul e de vina (asta daca nu cumva radiatorul s-a murdarit brusc si nu mai ajunge aerul bine sa-l raceasca).
Nu sunt eu foarte in masura totusi sa spun care e problema, nu am prea mare experienta cu motoarele de la BMW. Poate are altcineva alta parere...


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gimi
post Mar 11 2007, 08:38 PM
Post #4


36% BMW corupt
**

Group: Insiders
Posts: 404
Joined: 4-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 242
Car: E46
Engine: M54



1. Termostatul nu e blocat sigur pe inchis pentru ca mi-ar fi fiert pana acum. Ma gandesc ca asta merge sau nu. Adik nu-si schimba comportamnetul (deschide mai tarziu) nu?
2. Apa am verificat-o si e chiar putin peste linia de max. Pare in regula.
3. Daca era dusa garnitura nu ar fi trebuit sa "manace" si apa?
4. Si pentru a verifica daca vascocuplajul isi face treaba cum trebuie trebuie sa ajung in service sau exista o modalitate de a verifica singur ?


--------------------
Topas blau

Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 11 2007, 09:01 PM
Post #5


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Din ce-am citit pe forumuri exista o metoda sa verifici singur vascocuplajul, dar unii nu prea o recomanda. Vezi ce mai spun si alti colegi despre asta. Faci sul un ziar si incerci sa opresti elicea (cu motorul la temperatura de functionare normala presupun). Daca reusesti sa-l opresti nu e bine... Ai grija sa nu scapi ziarul din mana.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jorj3l
post Mar 11 2007, 09:25 PM
Post #6


!@#$%^&*~ !!!!,nu ?
***

Group: Members
Posts: 457
Joined: 9-May 06
From: Ro,Iasi
Member No.: 283
Car: --
Engine: Z14XEP





QUOTE (georgem @ Mar 11 2007, 09:01 PM) *
Din ce-am citit pe forumuri exista o metoda sa verifici singur vascocuplajul, dar unii nu prea o recomanda. Vezi ce mai spun si alti colegi despre asta. Faci sul un ziar si incerci sa opresti elicea (cu motorul la temperatura de functionare normala presupun). Daca reusesti sa-l opresti nu e bine... Ai grija sa nu scapi ziarul din mana.



dap asa este, metoda ziarului...i`am aplicato si la xox si la mine...
am auzit ca se poare cupla pe direct vasco, sa merga non-stop, ulian stie ! tongue.gif


--------------------
"volan de bmw pe dacia nova..."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulian325
post Mar 11 2007, 09:35 PM
Post #7


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,511
Joined: 25-May 06
From: IASI
Member No.: 307
Car: -
Engine: -



atita timp cai nu sherbe...bun asa wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jorj3l
post Mar 11 2007, 09:39 PM
Post #8


!@#$%^&*~ !!!!,nu ?
***

Group: Members
Posts: 457
Joined: 9-May 06
From: Ro,Iasi
Member No.: 283
Car: --
Engine: Z14XEP



QUOTE (iulian325 @ Mar 11 2007, 09:35 PM) *
atita timp cai nu sherbe...bun asa wink.gif


dupa cum spuneam... Whip.gif


--------------------
"volan de bmw pe dacia nova..."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Mar 11 2007, 10:32 PM
Post #9


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST



Nu e recomandat sa pui vascul pe direct. Eu am mers fara vasc primavara trecuta si n-a sarit apa de jumate nici moarta. Vascul meu pot sa-l opresc cu mana foarte usor la orice temperatura si nu am nici o problema cu apa. Deci din vasc nu prea cred sa fie. Uite-te sa nu se fi adunat pamant si jeg in radiator, mai ales ca in fata celui de apa e cel de freon si daca ala e plin de jeg aerul nu mai ajunge la ala de apa.
Si da, verifica vascul prin metoda ziarul.


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 11 2007, 10:57 PM
Post #10


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP





QUOTE (316i @ Mar 11 2007, 10:32 PM) *
mai ales ca in fata celui de apa e cel de freon si daca ala e plin de jeg aerul nu mai ajunge la ala de apa.

Nu are din ala de freon...


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Mar 11 2007, 11:44 PM
Post #11


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST



Adica E34 lui Gimi n-are A/C? huh.gif


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post Mar 12 2007, 12:36 AM
Post #12


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



motoarele M50 mai au o MARE problema, pompa de apa (cica) dupa spusele fabricantilor trebuie schimbata la fiecare 80k de KM deoarece palele sunt din teflon/plastic si e f posibil ca axul pompei sa se roteasca cu o turatie iar palele sa aibe o alta turatie muuult mai mica... deci....
sa nu-mi spuneti ca nu stiati asta.. mai ales cei cu motoare M50 sad.gif
PS: diferiti fabricanti "aftermarket" au inceput sa faca pompe cu palele din metal (fonta sau ce dreaq de material o fi ala)
vascocuplajul ar trebui sa se auda atunci cand merge si motorul ajunge la temperatura de ~90-95* iar pe temperaturile astea de afara (+ aeroterma pornita)...... nu cred ca munceste f mult.. poate daca stai juma de ora prin trafic intr-o intersectie fara sa inaintezi


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 12 2007, 08:15 AM
Post #13


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



QUOTE (io`s @ Mar 12 2007, 12:36 AM) *
motoarele M50 mai au o MARE problema, pompa de apa (cica) dupa spusele fabricantilor trebuie schimbata la fiecare 80k de KM deoarece palele sunt din teflon/plastic si e f posibil ca axul pompei sa se roteasca cu o turatie iar palele sa aibe o alta turatie muuult mai mica... deci....
sa nu-mi spuneti ca nu stiati asta.. mai ales cei cu motoare M50 sad.gif

Da, asta e una dintre probleme (cealalta mare problema pe care o stiu e caseta de directia care capata joc in timp). Dar din spusele celor de la reprezentanta bmw din Cluj pompa de apa se strica numai daca fierbi motorul. Dar intr-adevar, e si asta o posibilitate, sa se fi stricat pompa de apa.
PS. Oare la modelul cu facelift de la E34 pompa de apa e tot cu pale de plastic e?


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gimi
post Mar 12 2007, 09:15 AM
Post #14


36% BMW corupt
**

Group: Insiders
Posts: 404
Joined: 4-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 242
Car: E46
Engine: M54





OK. Am sa verific faza cu ziarul chiar daca dupa spusele lui @316 nu e foarte relevanta, dar sa vad ce iese.
O sa ma uit mai atent daca intr-adevar nu e imbacsit rau radiatorul (nu cred, dar verific inca o data).
Iar dpdv al pompei....aici e tricky.....daca e intr-adevar cum spune @io's sa se invarta pompa mai rar decat ar trebui atunci cred ca am intr-adevar am o problema. Din toate, cred ca ultima chestie pare cea mai plauzibila. Pentru ca mi s-a intamplat destul de brusc, adik e ceva ce nu-si mai face treaba, ce a hotarat sa isi ia concediu dry.gif


--------------------
Topas blau

Go to the top of the page
 
+Quote Post
butcky
post Mar 12 2007, 09:39 AM
Post #15


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 2,496
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 24
Car: e30 - 325ix din '89
Engine: 2.5 - 171 cp



Si mie la 325 fierbe apa daca stau mai mult prin blocaje si e cald afara sad.gif Dimineata cand e motorul rece, vascul are un sunet ciudat ca si cum ar fi pe direct. Dupa ce se incalzeste nu se mai aude. Am cumparat vasc nou si sper sa-mi fac timp sa-l schimb. Daca tot se incinge nu stiu de unde e problema.


--------------------
e30 - 318i coupe din '90 / e30 - 318i coupe din '89 / e30 - 324d din '86 / e30 - 325ix din '89 / e30 - 325i din '88 / M5 engine 3800 cmc - over 340 hp (Nurburing Edition)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post Mar 12 2007, 11:16 AM
Post #16


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



QUOTE (butcky @ Mar 12 2007, 09:39 AM) *
....... Am cumparat vasc nou si sper sa-mi fac timp sa-l schimb. Daca tot se incinge nu stiu de unde e problema.

radiatorul imbacsit, nu mai trece aer prin el => nu mai face racire


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Mar 12 2007, 03:08 PM
Post #17


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Da, daca vascul e bun si tot se incinge, radiatorul e de vina.

Gimi, cel mai probabil vascul e putin dus la tine. Tot asa facea si vascul meu la 525, in trafic lasa apa sa treaca de jumatate, si la o anumita temperatura se cupla si racea motorul pana ajungea iar la jumatate. Deci singura problema e ca acum vascul tau se cupleaza prea tarziu. Bine ca nu-l lasa sa fiarba.

Testul ziarului mi se pare neconcludent. Un vasc bun functioneaza in felul urmator: Daca motorul e cat de cat rece, acul n-a ajuns la jumate, vascul se invarte "la misto" curentul de aer generat e foarte slab. Si probabil poate fi oprit cu un ziar (dar nu inseamna ca vascu-i prost). Daca temperatura a sarit de un prag, vascul trebuie sa se cupleze "pe direct". O sa vajaie, face curent si-ti rupe destele daca ti le bagi in pale.

E naspa sa mergi cu vascul sudat pe direct.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gimi
post Mar 12 2007, 03:14 PM
Post #18


36% BMW corupt
**

Group: Insiders
Posts: 404
Joined: 4-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 242
Car: E46
Engine: M54





OK. Atunci urmatoarea intrebare fireasca e: aveti idee cat costa un vasc nou ? Asta vechi se poate reconditiona? Adik merita bagati banii in reconditionare sau iese ceva nasol care in cele din urma cade oricum?
aaaa...si un mecanic (service) unde sa fac manevra ?

p.s.: @butcky cat ai dat tu pe vascul nou?

This post has been edited by Gimi: Mar 12 2007, 03:16 PM


--------------------
Topas blau

Go to the top of the page
 
+Quote Post
ve
post Mar 12 2007, 03:31 PM
Post #19


27% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 318
Joined: 4-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 87
Car: E39 530d
Engine: M57



e putin probabil sa fie din cauza vascului la temperaturile de acum.

preturile sunt cam asa: pompa de apa, termostat sub 200, vasc peste 500.

termostatul poate sa deschida prea putin. nu inseamna ca daca nu fierbe termostatul e bun.

se incalzeste in mers sau in trafic gen bucuresti?
acul mai coboara la jumatate sau ramane acolo sus pe tot drumul?
daca mai coboara coboara sub jumatate?


--------------------
Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gimi
post Mar 12 2007, 03:36 PM
Post #20


36% BMW corupt
**

Group: Insiders
Posts: 404
Joined: 4-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 242
Car: E46
Engine: M54



QUOTE (ve @ Mar 12 2007, 03:31 PM) *
se incalzeste in mers sau in trafic gen bucuresti?

nu conteaza. Regimul de incalzire e normal. Bineinteles in trafic urca mult mai repede, dar nu se mai opreste la jumatate, ci trece.

QUOTE
acul mai coboara la jumatate sau ramane acolo sus pe tot drumul?
daca mai coboara coboara sub jumatate?


coboara, dar niciodata mai jos de jumatate


--------------------
Topas blau

Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Mar 12 2007, 03:46 PM
Post #21


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,263
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



si mie imi urca pana spre linia rosie si mai coboara fix la jumate..
la mine e de la sonda care citeste temperatura lichidului de racire..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ve
post Mar 12 2007, 03:46 PM
Post #22


27% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 318
Joined: 4-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 87
Car: E39 530d
Engine: M57



cred ca poti sa scoti vascul dintre cauze. daca ar fii el de vina ar trebui sa ti se incalzeasca numai in trafic.


--------------------
Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 12 2007, 04:07 PM
Post #23


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Vascul se schimba simplu sau e complicat?
Pompa de apa presupun ca sa poate inspecta vizual daca are palele ok sau nu, dar banuiesc ca e mai complicat sa ajungi la ea decat la vasc (si trebuie dat jos si antigelul -macar partial- ca sa o poti scoate).

Uita-te si aici: http://www.bmwe34.net/e34main/trouble/overheating.htm


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ve
post Mar 12 2007, 04:22 PM
Post #24


27% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 318
Joined: 4-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 87
Car: E39 530d
Engine: M57



vascul se schimba simplu.


--------------------
Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Mar 12 2007, 05:44 PM
Post #25


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Deci si la drum lung se incalzeste? Mie mi se incalzea motorul troacei afara la peste 120 km/h si la dealuri lungi, plus in trafic. Nu fierbea, dar trecea de jumatate, chiar si iarna. Cauza: radiatorul plin cu mizerie pe exterior: pamant, nisip, pietricele, pene, libelule, tantari, muste...

De cand am curatat radiatorul (~ septembrie) imi permit sa merg fara vasc. Dar intr-o luna il pun la loc, am auzit ca vin devreme caldurile anul asta.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jorj3l
post Mar 12 2007, 06:06 PM
Post #26


!@#$%^&*~ !!!!,nu ?
***

Group: Members
Posts: 457
Joined: 9-May 06
From: Ro,Iasi
Member No.: 283
Car: --
Engine: Z14XEP



dap...si mie tot in oras mi se incalzea, numai in oras, in exterior nu....nici nu ajungea la jumate(nici termostat nu aveam)...
in oras, in 5 km era aproape de rosu...


--------------------
"volan de bmw pe dacia nova..."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Mar 13 2007, 02:30 PM
Post #27


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



QUOTE (Gimi @ Mar 12 2007, 03:36 PM) *
nu conteaza. Regimul de incalzire e normal. Bineinteles in trafic urca mult mai repede, dar nu se mai opreste la jumatate, ci trece.

Gimi, mi se pare ca e o neintelegere aici. Cand intrebam "se incalzeste" vrem de fapt sa stim daca se supraincalzeste.
Deci cand am intrebat daca se incalzeste la drum lung vroiam sa stiu daca acul trece de jumatate la viteze constante mari.

QUOTE
coboara, dar niciodata mai jos de jumatate


Cum spuneam, comportamentul asta oscilant, urca peste jumatate, coboara inapoi spre jumatate si tot asa, l-am avut si era cauzat de vasc uzat. Deocamdata nu cred ca trebuie sa-ti faci probleme, pentru ca nu se apropie de punctul de fierbere din cate inteleg. Ar fi bine sa-ti curati bine radiatorul. Cel mai bine ar fi sa-l dai jos si sa-l pui sub jet de apa. Jetul sa fie dinspre partea compartimentului motor.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gimi
post Mar 13 2007, 02:43 PM
Post #28


36% BMW corupt
**

Group: Insiders
Posts: 404
Joined: 4-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 242
Car: E46
Engine: M54



Sincer pana acum nu am apucat sa vad cum se comporta la viteza constanta mare in afara. Am observat fenomenul de putin timp si nu am apucat sa ies cu ea la plimbare in afara Buc.
Pana acum nu mi-a ajuns de loc in zona rosie. Se apropie, dar chiar la traficul asta infernal nu a ajuns inca pe rosu.
O sa-i curat bine radiatorul si o sa ma interesez ce inseamna sa-i schimb (repar) vascul pentru ca din discutia cu voi se pare ca intr-adevar el e vinovatul.
Multumesc pentru sfaturi. wink.gif


--------------------
Topas blau

Go to the top of the page
 
+Quote Post
alex230ro
post Mar 13 2007, 02:52 PM
Post #29


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 4,486
Joined: 18-October 05
Member No.: 15
Car: E30
Engine: M42



sper sa rezolvi problema,radiatorul e lovit sau ceva?daca da pune-l si pe el in cauza,dar dupa cum zici ca face eu as baga mai degraba termostatul.ma rog poate ai cum sa faci o proba cu un vasc bun si sa vezi daca face la fel.


--------------------
cotetz 1,8is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ve
post Mar 16 2007, 11:05 AM
Post #30


27% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 318
Joined: 4-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 87
Car: E39 530d
Engine: M57



eu as paria tot pe termostat.
vascul ar trebui sa-l auzi clar cum vajaie cand e calda rau. daca nu, atunci el e problema.
si inca ceva: vascul nu se repara.


--------------------
Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 16 2007, 06:16 PM
Post #31


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Acum vreo ora si ceva cred ca mi s-a blocat termostatul pe inchis. Am obseravt la Statuia Aviatorilor ca a ajuns temperatula un pic peste jumatate, si la Pescarus m-am oprit cu temperatura ajunsa pe rosu (si mesaj "coolant temp, check manual" sau cam asa ceva). Am stat vreo 10 minute, am pornit din nou spre casa si cand am ajuns la semafor la Pipera (300 metri de Pescarus) iar eram la rosu. Am mai facut o pauza si l-am sunat si pe Gimi sa discut despre problema, si am constatat ca furtunul din partea stanga a motorului (partea de sus a pozei atasate) e fierbinte, nu poti sa tii mana pe el, in timp ce celalalt e doar cald, se poate tine mana pe el. Eu cred ca e termostatul blocat pe inchis, m-am apucat sa-l scot dar m-am blocat la vascocuplaj (care trebuie scos ca sa ajung la termostat). Nu reusesc sa-l scot, mi-ar trebui o cheie de 32 si am citit ca filetul e invers decat normal. Incerc sa-l scot cu patentul acela reglabil din trusa dar nu reusesc.
Cobor acum din nou la masina sa continui, o sa incerc cu o cheie de tevi sa-l desfac.
Attached Image


Pentru alex230ro: trebuie scoasa elicea ca sa poti scoate dupa aceea termostatul. Vezi poza de mai jos.
Attached Image


This post has been edited by georgem: Mar 18 2007, 08:44 PM
Reason for edit: uitasem sa atasez poza... cobor din nou la masina.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alex230ro
post Mar 16 2007, 06:23 PM
Post #32


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 4,486
Joined: 18-October 05
Member No.: 15
Car: E30
Engine: M42



Pai ce treaba are vascul??
Nu am idee cum e motorul ala de 24 valve dar la M20 se schimba usor:) termostatul ca de el e vorba.a si inca ceva asa schimbam si eu de fiecare data termostatul primavara nu imi dau seama de ce blink.gif

This post has been edited by alex230ro: Mar 16 2007, 06:25 PM


--------------------
cotetz 1,8is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Mar 16 2007, 07:12 PM
Post #33


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST



n-ai loc sa scoti carcasa termostatului daca nu scoti elicea de la vasc. Desfa cele 4 surburi care tin elicea pe vasc si nu va mai fi nevoie sa dai jos tot ansamblul.


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 16 2007, 08:15 PM
Post #34


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



QUOTE (316i @ Mar 16 2007, 07:12 PM) *
n-ai loc sa scoti carcasa termostatului daca nu scoti elicea de la vasc. Desfa cele 4 surburi care tin elicea pe vasc si nu va mai fi nevoie sa dai jos tot ansamblul.

Incerc sa fac asa daca nu reusesc sa o desfac. Am fost pana la BricoStore sa cumpar niste chei tubulare (de mult vroiam sa imi iau, acum am avut si motiv intemeiat) si o cheie fixa de 32.
Revin peste ceva timp wink.gif E bine sa ai 2 masini.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 16 2007, 09:53 PM
Post #35


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Am schimbat termostatul, inca nu am pus inapoi antigelul. Am fiert vechiul termostat si din pacate se deschide, deci e posibil sa fie pompa de apa. Ma duc sa pun antigelul si sa fac totusi o proba, cine stie, poate era totusi termostatul si si-a revenit intre timp (daca se poate asa ceva, nu stiu, sper si eu).


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 17 2007, 01:09 AM
Post #36


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Mda, nu era de la termostat. M-am chinuit cateva ore sa aerisesc bine circuitul de racire, degeaba. Pe loc nu se incalzea decat pana la jumatatea ceasului de temperatura, dar cand plecam sa fac o tura dupa cateva sute de metri crestea brusc temperatura. La un moment dat nu a mai crescut, dar dupa ce-am mai dat drumul la dopul de aerisire si am mai completat cu apa distilata din nou s-a incalzit la tura urmatoare.
Acum am renuntat, sigur nu e de aerisire problema, cred ca e pompa de apa.
Pierdusem acum vreo jumatate de ora si capacelul pe unde se face aerisirea, l-am cautat vreun sfert de ora pana sa-l gasesc.

Ca sa scot pompa de apa trebuie sa dau jos vascocuplajul sau scap ca azi doar cu elicea? Saptamana viitoare incerc sa dau jos pompa de apa sa vad daca s-au dus palele si daca da sa o schimb cu una noua. Sper sa gasesc cu pale metalice.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 18 2007, 08:53 PM
Post #37


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Vorba lui Gimi: "audi sa traiasca" smile.gif Desi nu vroiam, a trebuit sa merg la Brasov cu Audi-ul. Nu e deloc placut sa mergi cu o masina cu 110 CP din care nu poti folosi decat aproximativ jumatate ca sa o menajezi dupa ce te-ai obisnuit cu 192 CP. Dar asta e. Sper sa reusesc luni seara sa desfac pompa de apa sa vad daca de acolo e problema sau nu. Va tin la curent si revin cu poze (cred ca o sa fac un DIY) pentru schimbarea termostatului la E34, motor M50. Nu e mare lucru, iti trebuie doar cheile (tubulare de 10 si 13 in special) potrivite.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 19 2007, 11:02 AM
Post #38


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Intrebare: ce marca de pompa de apa sa iau dintre Febi si Ruville? Diferenta de pret nu conteaza (de la Augsburg ambele variante). Nu stiu despre nici una dintre ele daca are palele de metal sau de plastic (nici cei de la Augsburg nu stiu).
Pe internet am gasit marca Geba water pump metal impeller, dar nu stiu cine ar putea aduce.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
84 HOT
post Mar 19 2007, 12:07 PM
Post #39


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 230
Joined: 23-June 06
From: Klausenburg / Kolozsvar / Cluj-Napoca
Member No.: 358



nAsol cu incalzitul asta. Si mie imi face figuri cateodata caldura motorului. Dar fac topic separat.


--------------------
I love my BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Mar 19 2007, 01:37 PM
Post #40


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Vrei sa ma interesez si la "furnizorul" meu, sa vedem ce gaseste?


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 19 2007, 02:02 PM
Post #41


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



QUOTE (TiL @ Mar 19 2007, 01:37 PM) *
Vrei sa ma interesez si la "furnizorul" meu, sa vedem ce gaseste?

Da, dar sa fie noua, si cu tot cu garnitura.
Inca n-am comandat-o, vreau intai sa o desfac (deseara sper sa reusesc) sa ma conving ca ea e de vina.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 19 2007, 08:57 PM
Post #42


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Am desfacut pompa de apa in seara asta. Ea e de vina si cred ca si la Gimi tot ea e de vina. Pozele si filmuletul spun totul. Maine sper sa o montez pe cea noua. Pana la urma am comandat o pompa de apa la furnizorul meu de piese pentru Audi, care aduce si pentru BMW, mi-a recomandat aceeasi pompa de apa ca si furnizorul lui TiL (marca Hepu), dar la un pret putin mai mic (nesemnificativ), dar o sa iau de la el pentru ca mai iau si pentru Audi ceva si n-are rost sa ma complic.
Si acum pozele:
Attached Image
Attached Image

Si filmuletul:

http://www.youtube.com/watch?v=qs13REHJmsw

In film e fixa rola antrenata de curea.

Maine seara sper sa ma plimb cu masina to_become_senile.gif


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 19 2007, 10:43 PM
Post #43


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Am reusit in sfarsit sa desfac si vascocuplajul de pe pompa de apa. M-am chinuit destul de mult, dar in cele din urma am reusit, folosind cheia fixa de 32 si o cheie de tevi cu care am tinut de axul pompei de apa.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 20 2007, 02:33 PM
Post #44


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Noua pompa de apa Hepu are palele metalice. Deseara o montez.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 20 2007, 08:04 PM
Post #45


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Gata, am rezolvat. Am pus noua pompa de apa si e totul ok. Temperatura sta acum fix la jmumatate. Cu ocazia asta am schimbat asadar si termostatul si curelele (le cumparasem de vreo 2 saptamani ca sa le schimb), si am pus si antigel nou bmw (care cred ca e Hepu).
Poze:
Attached Image
Attached Image
Attached Image
Attached Image

Attached Image


Gimi, cand schimbam si pompa ta de apa?


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post Mar 21 2007, 12:26 AM
Post #46


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



cat te-a costat toata distractia? detaliat ...


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 21 2007, 07:36 AM
Post #47


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Pai preturile au fost urmatoarele:
- Pompa de apa Hepu: 180 RON (Volksparts)
- Curele Contitech + termostat Wahler: 103 RON (Augsburg)
- Antigel BMW: aproximativ 64 RON (Automobile Bavaria)
- Apa distilata: 10 RON (Petrom)

Si 3 seri de munca dupa servici (prima sa schimb termostatul, a doua sa dau jos pompa de apa sa ma conving ca are palele rupte, a treia sa montez noua pompa de apa). Acum as putea sa rezolv totul in aproximativ 3 ore (daca nu sunt suruburi blocate - la mine m-am chinuit sa desfac vascul de pe pompa de apa veche).
Sunt curios cum va sta temperatura acum (inainte statea putin inainte de jumatate) si cat de repede se va incalzi motorul cu noul termostat (si ce efect va avea asupra consumului urban). Aseara temperatura mi-a stat fix la jumatate pe testul de cativa km facut la finalul operatiunii si cred ca era bine aerisita instalatia deracire, ca la final am mai desfacut putin surubul de aerisire din radiator si iesea numai antigel (aer deloc).

Sunt convins dupa cum arata pompa de apa veche ca palele erau crapate deja si eu doar am ajutat-o sa cedeze complet din cauza ca am facut niste teste de acceleratie wink.gif Dar e bine ca a cedat inainte sa apuc sa plec spre Brasov. Daca ma prindea pe drum platforma era a mea. Si acum nu mai stau cu frica sa nu-mi cedeze pompa de apa originala cu palele de plastic, una dintre problemele cunoscute la E34. Si am inteles de ce la masinile mai noi se schimba preventiv pompa de apa odata cu cureaua si rolele de distributie -> pompa de apa mai nou e facuta sa reziste un numar de km dupa care cedeaza.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gimi
post Mar 21 2007, 10:39 AM
Post #48


36% BMW corupt
**

Group: Insiders
Posts: 404
Joined: 4-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 242
Car: E46
Engine: M54



QUOTE (georgem @ Mar 20 2007, 08:04 PM) *
Gimi, cand schimbam si pompa ta de apa?


A mea vad ca s-a cumintit putin. Nu a mai trecut de jumatate (probabil a luat-o frica de cheie smile.gif). E adevarat ca nici nu am mai forjat-o sau nu am mai mers intens prin ambuteiaje.
Asta nu inseamna ca problema s-a rezolvat de la sine wink.gif Asa ca George e bine ca ti-ai facut incalzirea biggrin.gif "In caz de nevoie" rolleyes.gif


--------------------
Topas blau

Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 21 2007, 10:54 AM
Post #49


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



QUOTE (Gimi @ Mar 21 2007, 10:39 AM) *
Asa ca George e bine ca ti-ai facut incalzirea biggrin.gif "In caz de nevoie" rolleyes.gif

Cand te hotarasti imi spui smile.gif Numai sa fie vreme buna si sa nu am alte treburi.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post Mar 21 2007, 01:25 PM
Post #50


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



QUOTE (georgem @ Mar 21 2007, 07:36 AM) *
Pai preturile au fost urmatoarele:
...
...

mamaaaa.... manopera vad ca te-a costat cel mai mult !!! laugh.gif laugh.gif
bine ca ai rezolvat-o


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 26 2007, 07:16 AM
Post #51


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Dupa cum am scris si mai demult, imi cumparasem curelele si termostatul sa le schimb. Curelele erau foarte crapate, era normal sa le schimb. Dar termostatul vroiam sa-l schimb pentru ca temperatura imi statea in oras putin sub jumatate si in afara imi scadea uneori si mai in stanga de liniuta intermediara intre centru si albastru si il suspectam ca se deschide prea devreme.
Ei bine, acum temperatura imi sta fix la jumatate indiferent de regimul de mers, chiar si la 180-200 km/h sta nemiscat acul. O sa vad in saptamanile urmatoare daca are vreun efect si asupra consumului, cred ca daca motorul merge mai rece consuma mai mult, deci ar trebui sa scada putin. Se si incalzeste mai repede acum. Va tin la curent.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post Mar 27 2007, 12:51 AM
Post #52


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



QUOTE (georgem @ Mar 26 2007, 08:16 AM) *
...... O sa vad in saptamanile urmatoare daca are vreun efect si asupra consumului .....

normal ar cam trebui sa aibe , numai ca vad ca de ceva timp tot modifici consumul la semnatura (in sus!!!)... sa fie oare ca te-ai invatat cu masina si apesi ceva mai tare pedala aia care iese din podea??? tongue.gif


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Mar 27 2007, 06:58 AM
Post #53


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Eh, stiu si eu? Adevarul e ca am mers mai mult prin oras cu masina, iar la drumurile in afara am mers si eu cat mi-a permis drumul. Si din cauza deselor accelerari si franari consumul nu sta jos...


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
logo
post Sep 9 2008, 06:43 PM
Post #54


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 11
Joined: 1-June 08
Member No.: 1,671
Car: e36
Engine: 20i 110kw



am si eu o problema cu apa si am citit pe aici totul bun si interesant; numai ca la mine daca stau in trafic 15-30 minute creste temperatura la rosu. am schimbat si busonul de la antigel aveam presiune in radiator tot timpul (nu am reusit sa vad daca era numai de la el poblema: aer in radiator ). dar mai am o problema care am vazuto, daca ii dau blana baga caldura inauntru daca merg la relantiu sau sub 2500 turatii nu vrea sa bage aer cald sad.gif( si vine iarna .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Shark
post Sep 9 2008, 08:50 PM
Post #55


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 748
Joined: 3-February 06
From: Iasi
Member No.: 176
Car: E30 316i
Engine: M40B16 100CP



pai, din ce zici, in mod sigur s-au dus palele pompei de apa. Trebuie schimbata.


--------------------
You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40.
For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th July 2025 - 09:55 AM