![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() meep meep!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,010 Joined: 17-October 05 From: - Member No.: 5 Car: - Engine: - ![]() |
Ce parere aveti de urmatoarele modele:
1. BMW 320i Year: 2005 Weight: 1,395 kg (3,075.4 pounds) Engine size: 1993 ccm (121.61 cubic inches) Engine type: Inline, 4 cylinder Fuel system: Injection Compression: 10.5:1 Power: 150.00 PS (110 kW or 148 HP) @ 6200 RPM Torque: 200.00 Nm (20.4 kgf-m or 147.5 ft.lbs) @ 3600 RPM Top speed: 220.0 km/h (136.7 mph) 0-100 km/h (0-62 mph): 9.0 seconds Power/weight ratio: 0.1075 PS/kg Fuel city driving: 10.7 litres/100 km (21.98 miles per gallon) Fuel mixed driving: 9.0 litres/100 km (26.14 miles per gallon) Fuel highway driving: 5.6 litres/100 km (42.00 miles per gallon) 2. Audi A3 2.0 TFSI Year: 2005 Weight: 1,370 kg (3,020.3 pounds) Engine size: 1984 ccm (121.06 cubic inches) Compression: 10.5:1 Engine type: Inline, 4 cylinder Fuel system: Turbo, Compressor Power: 200.00 PS (147 kW or 197 HP) @ 5100 RPM Torque: 280.00 Nm (28.6 kgf-m or 206.5 ft.lbs) @ 1800 RPM Top speed: 231.0 km/h (143.5 mph) 0-100 km/h (0-62 mph): 6.9 seconds Power/weight ratio: 0.1460 PS/kg Fuel mixed driving: 7.7 litres/100 km (30.55 miles per gallon) Cine vrea detalii despre motoarele cu turbina si compresor de la VW/Audi, sa citeasca aici: http://www.greencarcongress.com/2005/08/in...e_vws_new_.html Eu cred ca BMW a cam ramas in urma. Stiu ca multi se intreaba cat de rizistente sunt motoarele VW TFSI, dar pana acum nu am auzit ceva rau despre ele. ![]() Daca mai aveti detalii despre alte masini de categorie comparabila chiar va rog sa adaugati aici. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
mai avem de asteptat ca sa vedem cat sunt de rezistente. dar sunt curioasa ce va fi cu motoarele astea. cred ca urmatorul leon va fi ala cu motor de 2 litri tfsi, si 260 de cai
![]() detalii tehnce despre mototrul tsi: http://www.greencarcongress.com/2005/08/vw...troducing_.html cum o fi sa scoti 170 cp dintr-un motor de 1,4?!! o fi bine, o fi rau... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
N-o sa tina niciodata TFSI-urile, sunt prea fortate si dupa cum a zis bariton mai avem suficient de asteptat pana sa ne dam cu parerea daca-s fiabile sau nu. BMW nu este (sau asa imi place sa cred) inca un producator atat de "comercial" ca grupul VAG ca sa forteze motoarele atat de mult sacrificand fiabilitatea pe principiul ca omul isi ia masina, o tine 2-3 ani, o vinde, ia alta asa ca n-are nimic daca o sa crape diverse in timpul asta. La ce probleme am citit pe forumurile de VAG...si spun astea cu toate ca sunt si posesor de VW. Si oricum, iar se compara mere cu pere. BMW are motor aspirat, audi are compresor. Comparatie fara sens, parerea mea. :nod: -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() meep meep!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,010 Joined: 17-October 05 From: - Member No.: 5 Car: - Engine: - ![]() |
Ma, nu e comparatie aiurea. Pentru ca omul care cumpara se uita la capacitate cilindrica (ca doar pt. aia plateste taxe) si la consum (eventual si la emisii). Si dupa aia compara performantele.
Ce conteaza ca unul are turbina/compresor si altul nu? Ca BMW nu se prea baga la turbo (cu o exceptie)... ce sa zic, cred ca sunt pe cale sa piarda trenul... Nu cred eu ca scotea VW pe piata motoare daca se stricau prea repede. Pana acum nici n-am auzit sa aiba vreo problema. Si n-au aparut chiar ieri. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() me,love,ciupacabra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 4,273 Joined: 23-October 05 From: ROMANIA Member No.: 50 Car: 3.0, 2000,2800CS,2500 Engine: M 30 si 1 M10 ![]() |
nu aiurea .super aiurea
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
BMW poate ca e posibil sa pierda temporar acest avantaj al performantelor, dar pe cel al fiabilitatii ma indoiesc amarnic. Ca sa spui ca o masina/motor este fiabil(a) trebuie sa treaca destui ani. Nu 3 luni, un an, doi, trei, etc. Nu uita ca VW nu este chiar un leader in materie de fiabilitate a "utilajelor" produse. Asta bineinteles nu inseamna ca se afla in extrema cealalta. ![]() Discutia pe tema de fiabilitate mi se pare compromisa din start, nu avem cum sa ne dam cu parerea in legatura cu acet subiect pana timpul nu isi spune cuvantul. -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() meep meep!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,010 Joined: 17-October 05 From: - Member No.: 5 Car: - Engine: - ![]() |
QUOTE (INTERCEPTOR) nu aiurea .super aiurea
Ce e aiurea? Ca nu se intelege. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() meep meep!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,010 Joined: 17-October 05 From: - Member No.: 5 Car: - Engine: - ![]() |
QUOTE (316i) BMW poate ca e posibil sa pierda temporar acest avantaj al performantelor, dar pe cel al fiabilitatii ma indoiesc amarnic.
Ca sa spui ca o masina/motor este fiabil(a) trebuie sa treaca destui ani. Nu 3 luni, un an, doi, trei, etc. Nu uita ca VW nu este chiar un leader in materie de fiabilitate a "utilajelor" produse. Asta bineinteles nu inseamna ca se afla in extrema cealalta. ![]() Discutia pe tema de fiabilitate mi se pare compromisa din start, nu avem cum sa ne dam cu parerea in legatura cu acet subiect pana timpul nu isi spune cuvantul. Pai eu nu vorbeam de fiabilitate in primul rand. Mai ales ca nici BMW nu e model de fiabilitate, dimpotriva, sta mai prost decat te-ai astepta in testele TÜV. La fel ca si Mercedes. Daca vrei modele de fiabilitate, vezi la Toyota si Porsche. Ce am vrut eu sa zic e ca a scos concurenta modele mai performante si mai economice. vreau sa vad cu ce raspunde BMW, si pana acum nu au dat semn ca s-ar trezi la realitate. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
or fi motoarele bmw mai fiabile (te cred pe cuvant, nu am argumente nici pro nici contra), dar masinile noi de la bmw...nu stiu cat de fiabile sunt per total. am auzit si vazut cu totii tot soiul de intamplari in ultima vreme. ba au luat foc, ba s-a blocat nu stiu ce computer, ba se dezlipesc chederele (asta chiar mi se pare rusinos pentru un bmw nou).
hai sa mai asteptam 1 an sa vedem cate rechemari vor fi si pentru ce motive. din ce am citit motorul de 1,4 tsi este deja pe golf din 2005. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 882 Joined: 18-October 05 Member No.: 16 ![]() |
tfsi este un motor super interesant, turbo +compresor .. cam ce ai putea dori mai mult de la o masina (tractiune spate stiu ![]() despre fiabilitate putem vorbi binenteles dupa minim 4-5 ani, oricum sunt sigur ca vag nu au scos motorul asta inainte de a fi siguri ca un mare procent va depasi 150k km cu probleme minore. -------------------- A Mercedes fan, Audi owner on BMW forum
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 450 Joined: 20-November 05 From: Ottawa Member No.: 101 Car: e30 318is Engine: m42 +12psi of boost ![]() |
Parerea mea este ca in zilele de azi tehnologia a progresat enorm si acum multi au acces la tehnologie de ultima ora pentru a face o masina cu un raport pret fiabilitate convenabil,Acum ca sa te evidentiezi trbuie sa atingi anumite extreme cum ar fi tsfi-ul acestea sau nu stiu ,sa poti inca sa iti hranestii clientii cu produse si lucruri noi care ii incanta sau pe cei mai conservatori ,cum ar fi conservarea unor anumite aspecte ,cum ar fi designul ,linia masinii.....Dar daca nu incerci sa ii multumesti si pe cei conservatori si pe ceilalti nu o sa ai cum sa te evidentiezi sau sa te remarci printre alte marci
-------------------- UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Daca privim lucrurile dpdv istoric, au mai fost situatii in care BMW s-a dovedit mai conservator (sau, poate, mai lent) in a adopta tehnologii noi, radicale.
De exemplu, imi aduc aminte ca acum aproape 10 ani era aceeasi discutie privind motoarele Diesel cu injectie directa. Era o tehnologie care trecuse de faza de "pionierat", ba chiar confirmase (si, coincidenta sau nu, aici tot VW/Audi erau deschizatori de drum), dar BMW inca vindea td-ul / tds-ul. Povestea s-a repetat foarte recent, cu motoarele pe benzina cu injectie directa. "Lumea" se ocupa de dezvoltarea tehnologiei de injectie directa, BMW ii tragea inainte cu Valvetronic. Probabil ca BMW prefera sa astepte ca o anumita tehnologie sa fie confirmata dpdv al fiabilitatii, dar si sa fie adoptata de piata. BMW este un constructor de mici dimensiuni, comparat cu marile concerne auto mondiale, iar o decizie proasta sau pripita este prea riscanta. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
QUOTE (barrriton) cum o fi sa scoti 170 cp dintr-un motor de 1,4?!! o fi bine, o fi rau...
Am inteles ca in curand apare 1.4 de 200 CP. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
QUOTE (SUPERBEC) tfsi este un motor super interesant, turbo +compresor .. cam ce ai putea dori mai mult de la o masina (tractiune spate stiu
![]() TFSI e motorul turbo FSI. TSI e motorul cu compresor si turbina. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
din ce am citit, au pus si pe fsi twinturbocharger si i-au zis tfsi...
am gasit denumirea de "TSI" la mototul de 1.4, si "TFSI" la mototul de 2.0... |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() meep meep!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,010 Joined: 17-October 05 From: - Member No.: 5 Car: - Engine: - ![]() |
QUOTE (Robert) Probabil ca BMW prefera sa astepte ca o anumita tehnologie sa fie confirmata dpdv al fiabilitatii, dar si sa fie adoptata de piata. BMW este un constructor de mici dimensiuni, comparat cu marile concerne auto mondiale, iar o decizie proasta sau pripita este prea riscanta.
Sper sa ai dreptate si sa nu fie decat o decizie strategica. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 450 Joined: 20-November 05 From: Ottawa Member No.: 101 Car: e30 318is Engine: m42 +12psi of boost ![]() |
Oricum ,daca au adoptat mai tarziu sau mai devreme o solutie ar fi un aspect dar si cand au adoptat-o au scos cam ce este mai bun in functie de ce au urmarit,raport putere -consum ,raport putere-fiabilitate,o dovada este acel 3000 bi turbo care poti spune ca este un motor de oras,consum redus fata de performantele obtinute ,de lag nu mai vorbim.
-------------------- UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
QUOTE (barrriton) din ce am citit, au pus si pe fsi twinturbocharger si i-au zis tfsi...
am gasit denumirea de "TSI" la mototul de 1.4, si "TFSI" la mototul de 2.0... Din ce stiu eu, TFSI-ul de 2 litri e FSI cu Turbo si are 200 CP. E posibil sa ma insel, dar nu cred. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
n-are rost sa ne incontram aiurea. eu am inteles asa: TSi e la vw, si are turbo si compresor. TFSI e de la audi si are turbo si compresor.
in alta ordine de idei, la acelasi congres la care s-a povestit despre motoarele astea, a venit si bmw sa anunte ca, in viitor, va adopta pe toate modelele motoare cu injectie directa, care vor reduce consumul de carburant cu 5-15%. http://www.greencarcongress.com/2005/09/bm...o_deploy_d.html |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
QUOTE (barrriton) eu am inteles asa: TSi e la vw, si are turbo si compresor. TFSI e de la audi si are turbo si compresor.
motorul de 2L 200 cai de pe golf 5 gti e identic cu cel de pe a4. ambele sunt tfsi ![]() |
|
|
![]()
Post
#21
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
da, ma, stiu, ca au lucrat impreuna. ideea era ca tsi = tfsi.
![]() |
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 329 Joined: 16-November 05 Member No.: 99 Car: e46 316i Engine: M43B19 1895 cmc 105 CP ![]() |
dupa cum cineva a spus deja cred ca BMW nu vrea sa riste acolo unde sta cel mai bine, adica la motoare... Daca din punct de vedere al designului, sigurantei active si pasive, dinamica motor-cutia de viteze, si altele BMW sta foarte bine si este in zona de leadership in promovarea de solutii noi, uneori radicale (e evident asta la cat discutam pe tema designului de exemplu) in ceea ce priveste motoarele cred ca deja cauta altceva... Cred ca ideea de fiabilitate combinata cu o sportivitate rafinata este mai aproape de adevar... O sa gasesti mereu o masina mai puternica decat BMW-ul pe care il ai sau cu un cuplu mult mai bun dar modul in care motorul merge si senzatiile pe care le transmite fac diferenta...
eu deja m-am saturat de urcarile astea de putere si cuplu si orice alta nebunie ca de exemplu consumul de 7%... sa fim seriosi... cred ca 7% se obtine doar meargand intr-o turatie la care nu intra nici compresorul in functiune si nici turbina... apropos, oricum cred ca lumea o cam freaca degeaba momentan in domeniul motoarelor... tot progresul tehnic e de pomana si cred ca miscarea cea mai inteligenta e focusarea pe alt carburant sau alt gen de motor... e destul de evident ca petrolul se cam duce si in maxim 10 ani o sa coste benzina atat de mult incat nici macar un 4 % consum nu ne vom mai permite... in mod clar eu ma astept ca BMW sa scoata pe piata o alta solutie... VW pierde timpul incercand sa salveze o chestie deja moarta ca dealtfel si restul motoristilor care folosesc energie extrasa din petrol (benzina, motorina etc.)... eu apreciez ce face Lexus in ultimul timp in domeniul motorizarii si cred ca in curand o sa avem si de la BMW, Mercedes si altii solutii hibride pentru mersul de zi cu zi... ![]() -------------------- e46 316i 1895 cmc M43B19 black
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() meep meep!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,010 Joined: 17-October 05 From: - Member No.: 5 Car: - Engine: - ![]() |
Ai dreptate in principiu. dar VW nu cred ca a facut o miscare proasta. Atata timp cat nu exista inca o alternativa viabila la motoarele clasice (hibridele sunt inca scumpe si nu s-au impus) VW poate sa castige mult oferind motoare cu performante crescute si un consum substantial mai mic.
Cat ii costa toata afacerea asta nu stiu, dar cred ca pe termen mediu o sa le aduca avantaje. Daca BMW studiaza combustibili alternativi, e f. bine. Au mai facut ei prototipuri cu hidrogen si altele. Dar pana la masini de serie care sa coste cel mult cat cele "clasice" mai avem ceva de asteptat. Pana atunci nu ne ramane decat sa platim mai mult pentru benzina sau sa conducem mai putin. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
parerea mea ca bmw-ul nu joaca numai pe motoare fiecare constructor isi stabileste un drum si un target ..la bmw DRIVING PLEASURE o traducere mai viguroasa inseamna manevrabilitate siguranta o masina pentru tine care inglobeaza mai multe caracteristici de baza. deci nu totul consta in motor ...mai este vb si de siguranta de sasiu greutate si cel mai important manevrabilitatea care este un rezultat final ...intr-adevar sunt masini mai bune decat bmw la unele categorii cum ar fi motor sau tinuta de drum cum ar fi un mercedes ca are o suspensie mult mai moale si construita pentru a sta confortabil in masina dar pierd la capitolul manevrabilitate si tot asa ... k sa dau un exemplu am vazut un test intre m5 e60 si un MB CLS 55 AMG putere masini aproape identice din punct de vedere al performantelor ,totusi la manevrabilitate printre conuri mertanul pierdea aproape 2 secunde per total fata de e60 dar din ce am inteles pe cea mai soft setare de suspensie la e60 nu era asa de confortabil decat la cls pe cea mai sportiva ...k sa trag o concluzie terbuie gasita o linie de mijloc intre toate caracteristicile unei masini si parerea mea BMW KICKS ASS BIG TIME
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Totusi, teste precum cele din filmuletul de mai jos scot in evidenta clar faptul ca BMW-urile sunt totusi BMW-uri.
LINK FILM - Teste M5 E60 facute de japonezi Nota: filmul tine cca. 12 minute, dar merita vazut in intregime. Evident ca nu o sa intelegeti nimic din ceea ce se vorbeste, dar concluziile testelor sunt foarte clare. In plus, este super fan sa asculti modul in care vorbesc si se manifesta japonezii. Cel mai tare faza este in ultima parte a filmului (cam de la minutul 10 incolo) cand se intrec pe circuit un M5, cu un M3 CSL, un Porsche, un Lomborghini si un Nissan. Intr-o curba M5-ul intra intr-un drift lateral pe 4 roti, M3-ul este cat pe-aci sa-l faca, dar cand incepe linia dreapta puterea superioara a M5-ului il lasa pe cel cu M3 cu buzele umflate. Ofticat, japonezul din M3 se agita in scaunul sau, privind cum M5-ul ia distanta. Super haios ![]() |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
da stiu l-am vazut si eu si cand te gandesti k oameni dispunde oaza la picioare + k sunt soferi de curse profesioniti
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 882 Joined: 18-October 05 Member No.: 16 ![]() |
http://www.youtube.com/watch?v=EZD8STpUpCo&NR
priviti cu atentie ... cel putin un deceniu departare de concurenta. -------------------- A Mercedes fan, Audi owner on BMW forum
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 22nd July 2025 - 12:55 PM |