![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
de vreo 2-3 saptamani,am sesizat o greseala,ca sa-i zic asa,la sistem franare la mine,E12..
adica,cand opresc mai in forta,sanu nu neaparat in forta,dar nu lin oricum,mi se pare ca nu se opreste cum trebuie,inainte opream mai bine de la 60 la ora sa dau un ezemplu,acum am impresia ca nu mai se opreste brusc masina,ea tto se duce si eu sunt cu pedala apasata.e ca si cum franezi cu motorul oprit,pedala e tare ,apasata insa masina nu se opreste ok.insa atunci pedala sta sus,cand franezi cu motoru oprit,mai ales daca faci 2-3 pedale e sus de tot. e,la mine e undeva la jumate apasata. sa fie nevoie de o aerisire?se poate ca asa din senin sa fi tras aer pe undeva? imi pare imposibil... Contexte: -placute fata sunt noi,daia le-am schimbat,am zis ca de la placute e -saboti spate noi,din vara -discuri fata vechi,insa nu au grad nici 1mm,am mers cu masini care aveau grad mare si ingheta frana -pompa de frana e ok,nu pierde lichid,de altfel are garnituri noi,puse acu 1 an -lichid frana nu scade -tulumba de frana ok,din moment ce nu sufla,am mai avut acu 3-4 ani prob cu o tulumba care cred ca se crapase membrana in ea ca sufla,ca si o roata care se desumfla ---....si in final,tamburii spate precizez ca sunt uzati,au 2mm grad,si din cauza asta nu am putut regla sabotii bine,ca daca i reglam aproape de tambur,cum trebuie,nu mai intra tamburul pe saboti din cauza buzei de uzura...dar sa nu franaze ok ca sunt tamburii uzati!?...asa mult conetaza parereal lor?daca aveam discuri si spate mai ziceam ca frana spate are ceva prompt de spus.... This post has been edited by db85amd: Feb 17 2011, 08:21 PM -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 160 Joined: 23-January 10 From: bucuresti Member No.: 3,183 Car: e21 Engine: m10 315 75cp ![]() |
sabotii ii poti regla si cu tamburii sus , placute noi si discuri vechi nu se pupa o perioada , "tulumba" pastreza si ea o rezerva de 4, 5 pedale , dupa care ai DACIE , la pedale repetate de frana cu motorul pornit se intareste? daca da regleaza sabotii , da tamburii jos , arunca-te cu flexu-n ei si ia-le gradul
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Poate e valva unic sens de la servo? Sa nu aibe pierderi. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 160 Joined: 23-January 10 From: bucuresti Member No.: 3,183 Car: e21 Engine: m10 315 75cp ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
sabotii ii poti regla si cu tamburii sus , placute noi si discuri vechi nu se pupa o perioada , "tulumba" pastreza si ea o rezerva de 4, 5 pedale , dupa care ai DACIE , la pedale repetate de frana cu motorul pornit se intareste? daca da regleaza sabotii , da tamburii jos , arunca-te cu flexu-n ei si ia-le gradul da,la cateva pedale cu motoru oprit s eridicat tot mai sus pedala cu tamburii...cred ca asa le fac,pana le vine randul pe lista de cumparaturi... Poate e valva unic sens de la servo? Sa nu aibe pierderi. nush ce sa zic ,poate am sa incerc si alta supapa...ca am am uitat sa mentionez,dimineata,cand e mai turata la rece,gen 1000-1200rpm,am frana sa zic ok,e pedala mai sus,cand se incalzeste si relanti scade normal la 700 si ceva,e mai jos pedala... -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Daca dupa ceva pedale sa intareste cu motor oprit inseamna ca e ok valva + servo. @Dobricaliviu, nu e bocna pedala daca valva aia nu mai functioneaza si nici nu trage aer fals. Daor e ceva mai tare pedala si imediat dupa oprirea motorului devine tare. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 19 Joined: 18-May 10 From: MILANO-ITALY Member No.: 3,397 Car: E12 Engine: M20 2316CMC 150HP ![]() |
-Salut!
-Eu cred ca-i "tulumba" de vina..., nu mai tine! -Nu cred ca au nimic tamburii, cu faptul ca nu ai presiune constanta! -Tine cont de faptul ca majoritatea E12-urilor, care inca mai ruleaza, au tulumba originala... -Asa ca....., verific-o! ![]() -Cred ca mai gasesti prin magazie, alta! -O poti verifica daca tine presiune! |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,514 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
si eu cred ca e o problema la servofrana. Ca e tulumba (membrana sparta sau umpluta cu lichid defrana), sau ceva la furtunele de vacuum, supapa de sens unic, garnitura de pe tulumba in care intra furtunul de vacuum... nu stiu.
Pe asta din urma, garnitura, a trebuit sa o schimb odata, am luat sh de pe un urs. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
si eu cred ca e o problema la servofrana. Ca e tulumba (membrana sparta sau umpluta cu lichid defrana), sau ceva la furtunele de vacuum, supapa de sens unic, garnitura de pe tulumba in care intra furtunul de vacuum... nu stiu. Pe asta din urma, garnitura, a trebuit sa o schimb odata, am luat sh de pe un urs. daca membrana era sparta se auzea cum fasaie,am avut acu 3 ani membrana sparta la alta tultmba,tot la e12 si fasaia ca si cum e scos un furtunas de vacum din admisie apoi...lichid in tulumba daca era,trebuia sa imi scada din borcan nu?..ca in borcan e nivelul ok de mult timp... garnitura aia mica rotunda,de pe tulumba,in care intra vacuumul,daca era uzata,nu la fel,se auzea cum fasaie? stiu ca recent,am demontat acolo detmetru,furtunaraie,plus am scos furtunu din tulumba,si a fasait tare cand l-am tras,deci presiune era in ea... -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
am pus azi ceva supape si tubulaturi de la un e34,nici o diferenta...am aerisit,nimic...faza e ca cand apas pedala imi face bule de aer in borcan,,, cam toti m-au indrumat catre o pompa noua am sa o comand maine,am gasit ATE cca 200ron,vine in 3-4 zile din germany faza e ca sunt 2 modele,una scrie pe ea 22 si cealalta 23 in decursul anilor am avut si 22 si 23 pe masina sa fie cea de 23 mai mare la diametrul cilindrului din pompa? cauzeaza ceva daca pun de 23? pe realoem nu m-am lamurit bine...518 m10 din 80 are pompa de 22,si 520 m10 din 77 are pompa de 23,,,si 528 tot 23... -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,514 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
eu am pus pompa de diametru mai mare pe masina, luata de pe una care avea servo hidraulic. Sunt multumit, desi poate ca apasam mai usor pedala cu pompa de diametru mic...
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
da..o sa comand si eu pompa mai mare,cum a avut 528,ca spre vara am sa pun bascule cu etrieri spate
-------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 489 Joined: 30-June 07 From: Cluj-Napoca Member No.: 1,005 Car: E30 320i sedan '86 Engine: M20 2.0 130CP ![]() |
acum un an mi-a taiat unul calea si am franat cat am putut plus bagat in 2 pt frana de motor...dupa asta mi s-a ridicat pedala si a ramas tare...am oprit motorul si am repornit totul a revenit la normal, cu o exceptie daca stateam la semafor cu piciorul pe pedala de frana se lasa incet in jos si scadea relantiu... se sparsese membrana... asta a fost simptomul meu de tulumba stricata
-------------------- Simfonia celor 6 cilindrii
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
se pare ca pompa de frana noua ATE nu mai vine din germania,cei de la magazin unde am comandat zic ca e pe drum,de 3 saptamani...a fost cam dubios de la inceput,pretul,numai 190ron,pompa ATE,in conditiile in care unde am mai intrebat era cca 700ron... dat fiind,maine emrg la cineva sa iau o pompa frana SH,de pe un e12 care a stat pe dreapta din 1998 sa o pun asa la mine sau sa schimb kitul de garnituri? stiu,primul raspuns poate va fi sa schimb kitul,insa alea totusi sunt originale...oare sa se fi degradat garniturile daca masina a stat degeaba atatia ani?ca au stat in lichid de frana totusi,nu pe uscat,in magazie... de schimbat nu e prob,ca am mai schimbat si la pompa de acum garniturile anu un an insa a cedat altceva la ea,ar eun circuit infundat chiar nush ce sa fac... -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,452 Joined: 21-September 08 From: Oradea Member No.: 1,803 Car: ex e28, actual C70 Engine: 2.4i 170cp ![]() |
Daca a stat cu lichid in ea, protejata cat de cat, zic sa incerci asa. Nu dureaza mai mult de jumatate de ora cred, plus aerisitul. Dar s-ar putea sa ai noroc
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Roadrunner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,379 Joined: 10-November 07 From: Bucuresti Member No.: 1,273 Car: E39 Engine: M57D30 ![]() |
ziceai tu ca e dubios de ieftina
![]() eu zic sa nu incerci pompa aia de frana inainte sa ii schimbi garniturile, in 13 ani cauciucul ala din care's facute a imbatranit in pozitia in care a ramas, si la cateva pedale de frana o sa crape, vei munci de 2 ori daca nu le schimbi din prima.. -------------------- Cash only, no I will not trade + cash for your ETA, nor do I want any wheels, ex girlfriends, puppies, or sexual favors....well maybe but PM me about that one
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
![]() -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
din pacate pompa care am luat-o,desi aparent arata ok,am probat-o la mana si nu arunca uniform pe cele 5 iesiri...decat pe una arunca super,cativa metri...iar pe 2 iesiri abia pulverizeaza,cred ca e infundata asa ca..azi am comandat kit garnituri noi pt ea...maine o gloesc si o suflu la o vulcanizare bine de tot as vrea sa pun alt borcan de lichid,de e30,mult mia curat,caci de e12 toate au depuneri si mie lene sa le curat.e identic doar ca sus are o parte "taiata",si cred ca intra un pic mai putin lichid,ar avea vreo importanta? astea sunt cele 2 bidonase,se vede ca cel de e30,are un pic de spatiu lipsa -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Nu stiu cat de relevant era test ala cu aruncat, este o pompa de presiune, nu de debit
![]() -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,452 Joined: 21-September 08 From: Oradea Member No.: 1,803 Car: ex e28, actual C70 Engine: 2.4i 170cp ![]() |
La e28 trebuie sa arunce puternic si la distanta pe ambele iesiri, altfel nu e buna pompa.
|
|
|
![]()
Post
#21
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
Nu stiu cat de relevant era test ala cu aruncat, este o pompa de presiune, nu de debit ![]() pai...da...dar,totusi,presiunea aia nu tr sa creeze si debit? ![]() macar de arunca pe toate uniform,era ceva,insa se vede ca ceva nu e ok,,,pe o iesire arunca super,pe alte doua abia spritzuie,nici macar egal,si pe alta,cae care vine spre spate,nimic... -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
pai...da...dar,totusi,presiunea aia nu tr sa creeze si debit? ![]() Nu. Anyway, nu strica garnituri noi. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
are cineva idee ce este mai exact piesanr 2 "pre-presure valve"?
e montata pe pompa,pe conducta care merge spre spate la frane,adica lichidul intai trece de valva asta apoi pleaca spre spate,e cu unisens,are o bila cu arc in ea,ca sa tina presiunea probabil din cate am studiat,exista decat la e12 cu frane spate tamburi,pe e12 cu discuri spate a fost fara valva aia eu,desi am tamburi spate,am pompa fara acea piesa,fara sa stiu asa am pus pompa acu 2 ani -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
http://77e21.info/reardiskbrakes.htm
E o valva care-ti pastreaza o anumita presiune in frane pe spate, ca sa fie in contact placutele pe tamburi. Aveam si eu la E30, din ce am citit exista la mai multe modele. Unii au facut bypass la valva, pentru ca n-au nimerit exact ajustarile din fabrica si-au ramas cu placutele prea tare apasate pe tamburi in mers. Banui ca si la tine asta-i cazul, cineva a anulat valva. Oricum, daca vrei sa treci pe discuri, nu mai exista valva aia. -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Da, probabil este sistem de autoreglaj de saboti. La 2002 trebuia reglate manuale, avea niste chestii acolo in tamburi. La e12 tin minte ca la 520 cel putin avea frane pe tamburi cu autoreglaj. Poate ai pus pompa pentru frane pe disc acuma 2 ani.
-------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
Da, probabil este sistem de autoreglaj de saboti. La 2002 trebuia reglate manuale, avea niste chestii acolo in tamburi. La e12 tin minte ca la 520 cel putin avea frane pe tamburi cu autoreglaj. Poate ai pus pompa pentru frane pe disc acuma 2 ani. da,acu 2 ani am pus pompa asta,fara sa observ ca nu are valva aia...despre franele de spate ce sa zic...nu mi-au ramas niciodata blocate... nu voi trece acum la discuri pe spate,cred ca la vara,acum vreau decat sa reconditionez etrierii fata,se pare ca din cauza lor toate problemele,si problema cu bulele din vas la franare la fel,ca am inteles ca daca toti pistonasii nu lucreaza simultan nici aerisirea nu se face ok si daca aerisire anu e ok daia se fac bule...se pare ca pompa e chiar ok deci...se pare ca pompa va ramane tot asta,fara valva,la vara cand trec la discuri imi va fi mai usor,am deja pompa pt discuri spate -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 211 Joined: 10-November 07 From: Galati Member No.: 1,276 Car: E34, ex E12 Engine: M50 150 CP,M20 2.0 125 CP ![]() |
si la e12 se regleaza sabotii, au niste excentrice....
![]() -------------------- e34 `91,520i ex: e12 `80, 520i
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
si la e12 se regleaza sabotii, au niste excentrice.... ![]() hm. poate au facut un upgrade de la un an anume? Mihai, nu prea inteleg de ce la aerisire conteaza daca sunt pistonasele in etrier blocati sau nu.. aer ala stie ca e blocat un pistonas si atunci ia decizia (impreuna cu lichid de frana ) sa se opune la forta de gravitatie? -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
QUOTE Mihai, nu prea inteleg de ce la aerisire conteaza daca sunt pistonasele in etrier blocati sau nu.. aer ala stie ca e blocat un pistonas si atunci ia decizia (impreuna cu lichid de frana ) sa se opune la forta de gravitatie? pai....stiintific nu stiu sa iti explic,am precizat,ca asa am auzit si eu de la mai multi,ca tr sa lucreze pistonasele optim ca sa se faca o aerisire corecta si ma tot gandesc ca pompa nu ar avea ce sa aiba...garnituri noi schimbate anu trecut.de infundat am inteles ca e exlus,ca ea face nush cati bari presiune si ceva gunoiase care nu stiu sa se fi scurs cand am mai pus lichid,nu ar avea cum sa o tina infundata... oricum...maine cred spre seara merg la un amic sa refacem etrierii,si vad ce si cum -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Am mai recitit primul tau post. Pedala trebuie sa se apasa la fel indiferent cat ai pompat, adica nu e normal sa fie mai sus dupa ce ai apasta mai des pe ea. Asta inseamna de obicei ca ai aer in sistem.
Cursa mai lunga decat ar trebuie poate o fi si de la reglaj de saboti. Daca nu ai sistem de autoreglaj, trebuie sa ai, cum s-a scis, niste excentrice pe la saboti spate. Asta sunt reglate? Poti sa faci o proba, tragi frana de mana un pic ca sa se aproprie saboti mai bine de tamburi, eventual chiar sa se freaca un pic. E mult mai scurta atunci cursa pedalei? Sa sti ca si la e12 al meu am vazut un pic aer prin tevusa transparenta pe pompa unde intre furtun de la vas de lichid in pompa. Insa franeaza destul de bine masina. Nu stiu in ce stare sunt etriere fata la mine, nu am umblat la ele. O completare: La min nu face bule de aer in borcan cum ai scris tu ca sa intample la tine. E ciudat. Aer ala de unde vine? Unde intre in sistem de franare (daca iese in borcan, trebuie sa intre undeva, ce inseamna ca nu e etans)?. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
Am mai recitit primul tau post. Pedala trebuie sa se apasa la fel indiferent cat ai pompat, adica nu e normal sa fie mai sus dupa ce ai apasta mai des pe ea. Asta inseamna de obicei ca ai aer in sistem. Cursa mai lunga decat ar trebuie poate o fi si de la reglaj de saboti. Daca nu ai sistem de autoreglaj, trebuie sa ai, cum s-a scis, niste excentrice pe la saboti spate. Asta sunt reglate? Poti sa faci o proba, tragi frana de mana un pic ca sa se aproprie saboti mai bine de tamburi, eventual chiar sa se freaca un pic. E mult mai scurta atunci cursa pedalei? Sa sti ca si la e12 al meu am vazut un pic aer prin tevusa transparenta pe pompa unde intre furtun de la vas de lichid in pompa. Insa franeaza destul de bine masina. Nu stiu in ce stare sunt etriere fata la mine, nu am umblat la ele. O completare: La min nu face bule de aer in borcan cum ai scris tu ca sa intample la tine. E ciudat. Aer ala de unde vine? Unde intre in sistem de franare (daca iese in borcan, trebuie sa intre undeva, ce inseamna ca nu e etans)?. saboti spate sunt relativ noi,au nici 3000km,si i-am reglat cand i-am montat,plus ca am verificat acum si cu roata data jos,cand invart de tambur,se aude un pic frecat,semn ca tamburii sunt aproape,nu sunt distantati de tambur. frana de mana nu am din 2003 ![]() problema trebuie sa fie la etrieri..d-aia si trage intr-o parte la franare,nu grav,dar trage,cel mai sesizabil era pe zapada -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() 91% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 919 Joined: 11-April 08 From: aleea circului Member No.: 1,580 Car: E28 Engine: 3.5/218hp ![]() |
im mod normal daca"trage de volan"la franare e pe fata problema.cand ai montat sabotii cum i-ai reglat?din excentrice?la mine cand am schimbat sabotii anul trecut abia am reusit sa ii misc.am consumat 1 spray de degripant pe ei.i-am incalzit de m-am plictisit+batut incet cu ciocanul pana si-au dat drumul.eu de obicei strang sabotii pana incepe sa se invarta roata destul de greu la mana.oricum "se lasa" dupa 100-200 de km.
cilindrii cum sunt?sa nu fie gripate pistonasele si sa nu lucreze cum trebuie. ai schimbat servofrana de curand sau ai umblat la ea? -------------------- E28 FOREVER
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Parca nu ai scris ca trage la franare.. Se poate sa fie si de la presiune diferite in cauciucuri. Dar probabil e de la etriere.
Ramana dubios de unde produce sistemul tau bule de aer. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
im mod normal daca"trage de volan"la franare e pe fata problema.cand ai montat sabotii cum i-ai reglat?din excentrice?la mine cand am schimbat sabotii anul trecut abia am reusit sa ii misc.am consumat 1 spray de degripant pe ei.i-am incalzit de m-am plictisit+batut incet cu ciocanul pana si-au dat drumul.eu de obicei strang sabotii pana incepe sa se invarta roata destul de greu la mana.oricum "se lasa" dupa 100-200 de km. cilindrii cum sunt?sa nu fie gripate pistonasele si sa nu lucreze cum trebuie. ai schimbat servofrana de curand sau ai umblat la ea? am reglat sabotii din rotita aia cu dinti....cu tamburu dat jos,mai ajustam,apoi puneam tamburu sus,pana a intrat cam fix,insa nu sa infraneze roata pistonasele spate sunt relativ noi,sunt ATE,luati in 2008 cand am pus masina pe drum servofrana,adica tulumba nu?.nu am umblat la ea,am schimbat-o parca in 2008,ca se rupsese membrana cred,ca fasaia tare in ea acolo...... Parca nu ai scris ca trage la franare.. Se poate sa fie si de la presiune diferite in cauciucuri. Dar probabil e de la etriere. Ramana dubios de unde produce sistemul tau bule de aer. aa,nu,la presiune roti m-am uitat prima data,dar sunt ok -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
prin ce se manifesta defectul unei tulumbe de frana?
una din simptome o stiu,se sparge membrana in ea si atunci fasaie inauntru acolo,asta stiu pt ca am patit acu 3-4 ani intreb pt ca uneori am frana mai jos alteori mai sus(normala)..mai ales dimineata primii km cat e mai rece motoru si sta mai turat,si normal ca vacuumu din admisie trage mai cu putere din tulumba,am frana super...apoi pe masura ce se stabilizeaza turatia la 700-800rpm scade si performanta franei,,,tot cred ca e de vina ceva supapa(valva cu unisens am probat alta) sau tulumba This post has been edited by db85amd: Jan 20 2012, 09:11 AM -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 489 Joined: 30-June 07 From: Cluj-Napoca Member No.: 1,005 Car: E30 320i sedan '86 Engine: M20 2.0 130CP ![]() |
La mine cand s-a spart membrana la tulumba aveam frana slaba, si cand stateam la semafor cu piciorul pe frana se lasa incet pedala si cand era aproape jos incepea sa fluctueze relantiu
-------------------- Simfonia celor 6 cilindrii
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Ma gandesc daca nu esti prea pretentios. Diferenta este mare?
E12 al meu nu franeaza 2 zile la fel. Uneori mai usor, altedata trebuie apasat un pic mai tare. Dupa ce am mers mult prin oras, iar devine mai sensibila pedala. Dar franeaza suficient, mereu. Nu am facu nici un fel de interventie la frane fata decat montat furtune noi, la frane spate am curatat pistonase si am pus garnituri noi, pentru ca erau vreo 2 blocate. LE: Tu ai frane pe vacuum de admisie, nu? Tulumba e ce trebuie? Poate e un pic subdimensionata. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
Ma gandesc daca nu esti prea pretentios. Diferenta este mare? E12 al meu nu franeaza 2 zile la fel. Uneori mai usor, altedata trebuie apasat un pic mai tare. Dupa ce am mers mult prin oras, iar devine mai sensibila pedala. Dar franeaza suficient, mereu. Nu am facu nici un fel de interventie la frane fata decat montat furtune noi, la frane spate am curatat pistonase si am pus garnituri noi, pentru ca erau vreo 2 blocate. LE: Tu ai frane pe vacuum de admisie, nu? Tulumba e ce trebuie? Poate e un pic subdimensionata. @adrian,daca se duce pedala incet la fund vezi ca iti scapa pompa lichid,nu scade din vas? eu asa am patit,pana am fost nevoit sa schimb kit garnituri la pompa @bart,pai tulumba e de e12,originala,,,ca alta nu imi incape acolo am socotit eu,,, o sa incerc cu alta tulumba poate in week,sa vad daca e diferenta -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,514 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Bart, ce te plangi tu ca franeaza diferit de la o zi la alta. Sa vezi Toyota cum franeaza diferit de la o secunda la alta.
E28 franeaza la fel tot timpul: BETON. Adica trebuie sa infig piciorul cam tare in el, dar franeaza bine. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Nu ma plang. Sunt multimut de franele. Cat timp nu trage stanga sau dreapta nu prea ma intereseaza cat de tare trebuie apasat pedala, daca varatia nu este una extrema.
Cand pedala se lasa in jos incet, nu e necesar sa pierzi lichid. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#41
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 489 Joined: 30-June 07 From: Cluj-Napoca Member No.: 1,005 Car: E30 320i sedan '86 Engine: M20 2.0 130CP ![]() |
Ma gandesc daca nu esti prea pretentios. Diferenta este mare? E12 al meu nu franeaza 2 zile la fel. Uneori mai usor, altedata trebuie apasat un pic mai tare. Dupa ce am mers mult prin oras, iar devine mai sensibila pedala. Dar franeaza suficient, mereu. Nu am facu nici un fel de interventie la frane fata decat montat furtune noi, la frane spate am curatat pistonase si am pus garnituri noi, pentru ca erau vreo 2 blocate. LE: Tu ai frane pe vacuum de admisie, nu? Tulumba e ce trebuie? Poate e un pic subdimensionata. @adrian,daca se duce pedala incet la fund vezi ca iti scapa pompa lichid,nu scade din vas? eu asa am patit,pana am fost nevoit sa schimb kit garnituri la pompa @bart,pai tulumba e de e12,originala,,,ca alta nu imi incape acolo am socotit eu,,, o sa incerc cu alta tulumba poate in week,sa vad daca e diferenta nu imi pierdea lichid din vas, pompa era buna, am schimbat doar tulumba si e ok de 3 ani, am trecut si ITPul cu franele, frane beton pt o masina fara ABS...Membrana la tulumba s-a dus cand mi-a taiat unul calea si am franat cum am putut sa il evit, banuiesc ca era pe duca si a fost momentul cand a cedat...Dupa ce franat brusc de sa oprit si motorul in intersectie, aveam pedala foarte tare si sus nu o puteam apasa, apoi incet si-a revenit in 100m si nu mai aveam franele dinainte, cand eram la semafor si tineam piciorul pe frana incet imi cobora pedala pana jos si scadea relantiu probabil lua aer fals prin crapatura si mi-o baga in admisie ( inseamna ca supapa unisens e dusa) dar acum e ok am pus tulumba de 325 si de 3 ani tine -------------------- Simfonia celor 6 cilindrii
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
ce mi-am amintit...cand scot mufa de aer din tulumba,cu motorul oprit,fasaie tare face un PSSS mare...deci presiunea mi-o tine un sistem,daca aveam membrana de la tulumba fisurata nu rasufla si nu avea nici un efect cand trageam afara furtunul din tulumba?implicit supapa unisens e ok ca altfel nu tinea presiunea in sistem
shit!.....si parca as fi vrut sa fie membrana sparta,sa pun alta tulumba si sa inchei balciul ![]() This post has been edited by db85amd: Jan 20 2012, 08:02 PM -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 489 Joined: 30-June 07 From: Cluj-Napoca Member No.: 1,005 Car: E30 320i sedan '86 Engine: M20 2.0 130CP ![]() |
Daca tot ai piese incearca pompa de frana, poate scapa pe la garnituri
-------------------- Simfonia celor 6 cilindrii
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,452 Joined: 21-September 08 From: Oradea Member No.: 1,803 Car: ex e28, actual C70 Engine: 2.4i 170cp ![]() |
Si eu aveam probleme cu frana, am schimbat pompa+servo+discuri+placute+furtune+etrieri si s-a rezolvat
![]() |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
Daca tot ai piese incearca pompa de frana, poate scapa pe la garnituri nu prea imi da mana acu pe vremea asta sa schimb pompa/aerisesc franele... plus ca daca dadea pe la garnituri mi se ducea pedala in jos si scadea lichidul,cum am mai patit... s-o ia naiba de treaba,azi dimineata am fost pana la Pitesti,a pornit super bine la prima cheie,si chiar si cand s-a incalzit erau franele beton... ![]() -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 251 Joined: 18-November 08 From: Bucuresti Member No.: 2,335 Car: E21 Engine: M10 1.8 98CP ![]() |
la mine se intareste repede pedata, adik la prima pedala am frana dar daca mai am nevoie dupa de ink o pedala, e tare ca naiba si nici nu franeaza, la mine ce ar putea fi ?
This post has been edited by fistaccio: Feb 6 2012, 08:29 PM |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() 91% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 919 Joined: 11-April 08 From: aleea circului Member No.: 1,580 Car: E28 Engine: 3.5/218hp ![]() |
servofrana posibil.sa nu ai apa/condens in ea.
-------------------- E28 FOREVER
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,305 Joined: 1-May 07 From: BUCURESTI Member No.: 917 Car: E34 Engine: 525I 24V ![]() |
Sigur, trebuie schimbat lichidul de frana, are si el un termen de functionare, dupa cum a spus si Bart.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 7th August 2025 - 11:55 PM |