Am ajuns ieri dimineata in Cluj, m-am intalnit cu fostul proprietar, m-am uitat atent la masina, dupa care am mers la reprezentanta BMW pentru verificari. Eu am cerut o verificare completa, inclusiv testare computerizata. Nu am fost foarte incantat de verificarile lor, dar avand in vedere ca timp de cativa ani (pana acum cateva luni de zile) masina facuse reparatiile si verificarile in service-ul lor, am putut afla toate detaliile despre masina. Am un dosar cu tot ce s-a facut la masina in ultimii ani si ce mai trebuie facut in viitorul apropiat.
De la service am plecat eu la volan si din acel moment am condus numai eu masina pana in momentul in care am facut actele. Am cumparat-o cu 7000 Euro, proprietarul nu a vrut sa lase nimic sub suma asta, desi am insistat foarte mult. Avea si un set de jante pe 15 gen fagure, din acelea care imi plac mie cel mai mult, nu a vrut sa mi le dea si pe acelea in 7000 si mai mult nu vroiam sa dau sub nici o forma.
Am plecat pe la 14:30 din Cluj, am avut noroc de drum bun pana in Brasov unde am facut o scurta escala la socrul meu (nu mancasem nimic de cand plecasem in seara precedenta, bagasem numai cafele in mine de dimineata si la service). Acolo cand am intrat printre blocuri era zapada en-gros, si am vazut cum se comporta masina si pe zapada batatorita cu anvelope de vara uzate. Abia am reusit sa parchez la bloc, pe un loc deszapezit. Si cand sa plec, masina si toata parcarea erau blocate de un megane al unui vecin care deszapezise acel lor (desi mai erau cateva locuri de parcare disponibile, el vroia locul care devenise al lui cu cateva zile in urma, cand il deszapezise - si el era proaspat proprietar masinii, din ce zicea socrul meu era un samsar). Dupa o scurta cearta intre socrul meu si vecinul lui (de la balcon) concluzia vecinului a fost ca o sa plec maine dimineata. Eu n-am fost de acord, asa ca dupa vreo 10 miscari fata - spate, si cu masina impinsa, am reusit sa o strecor afara din parcare. Evicent, cand a vazut ca pot sa ies, sotia vecinului a zis sa stau ca vine el sa dea masina la o parte (probabil ii era frica sa nu i-o lovesc pe a lui, nu cred ca se rezgandise intre timp). Am reusit sa plec.
Drumul a fost foarte bun pana la Bucuresti, din pacate detectorul de radar a piuit tot drumul intre Banesti si Ploiesti si n-am putut sa "eliberez" putin masina. Cand ma apropiam de Bucuresti i-am dat odata in a 3-a pana la 6000, te incanta motorul cum suna , dar nu ai prea mult timp sa te bucuri ca ajunge imediat la 6000 de ture. In rest pe drum am mers atent, rar am avut unde sa merg mai repede sa ma bucur si eu.
Am ajuns pe la 11 noaptea in Bucuresti.
Pe drum la Brasov am avut si 2 erori pe bord, la un semafor cand am apasat de mai multe ori pedala de frana mi s-a aprins un "BRAKE LT CIRCUIT, OWNER'S MANUAL" (probabil nu s-a aprins vreun stop de frana) si mai tarziu la plecare un "LIC PLATE LIGHT" (despre care fusesem avertizat de proprietar - lumina de pe stanga de la numar nu se aprinde uneori, dar isi revine la denivelari). Mi-au disparul ambele erori si luminile functioneaza normal, sper sa gasesc problemele care le-au cauzat. Si mai e un bec in bord care nu se aprinde, cel care lumineaza indicatorul de benzina, dar stiu ce e de facut, ca si la Audi acelasi bec mi s-a ars si l-am inlocuit. Cele 4 ceasuri de bord sunt exact inversate stanga-dreapta intre BMW si Audi, sper sa ma obisnuiesc repede si sa n-am probleme cand trec de la o masina la alta.
Iar am scris povesti. Va tin la curent cu evenimentele, va trebui acum sa o inmatriculez, sper sa mearga repede.
Fecicitari pt achizitie!
sa o stapanesti sanatos si fara incidente!
Multumesc!
Felicitari sunt chiar curios sa o vad.chiar poze ceva?
Poze noi nu am cu ea, dar e masina din pozele de acum cateva zile. Nici nu prea am cu ce sa fac poze momentan, camera foto e la reparat si din pacate mai dureaza pana e gata.
Cu prima ocazie vin la intalnire si o sa poti s-o vezi pe viu
Multumesc. Chiar arata foarte bine, a fost bine ingrijit. Daca avea
Am dat niste telefoane sa vad cat ma costa un Casco.
La Omniasig (unde am casco la Audi de 5 ani) nu vor sa-mi dea nici o reducere pentru ca am alta masina asigurata de 5 ani si fara evenimente... Valoarea asigurata aproximativ 8500 Euro, prima de asigurare cam 700 Euro pe an, si fransiza de 10% pentru dauna totala. Cam scump, la Audi platesc 180 Euro pe an, cu toate reducerile.
La Generali nu se face casco la masini mai vechi de 6 ani, iar la Allianz mai vechi de 10 ani. Chiar a fost funny la Allianz, am intrebat "nici daca e BMW?" si raspunsul a fost "mai ales daca e bmw". Tare...
Mai exact mai 1995 Si primul proprietar a cumparat-o in iunie, apoi in 2001 al doilea proprietar a adus-o in Romania, pentru ca ieri sa o iau eu -> al treilea proprietar.
arata superb sa te bucuri de ea din plin
superba masina, am vazut-o ieri pe viu.felicitari si cred ca o sa te obisnuiesti cu mobila inuntru (lemn)
Multumesc pentru aprecieri. Sper sa ma obisnuiesc si cu lemnul.
Am testat-o azi la AutoTest2000 in Vitan si a scos 92 de puncte din 100. Cel mai prost a iesit la suspensii (78 de puncte din 100), ceea ce stiam.
Ma bucur ca motorul a iesit foarte bine, emisiile au iesit 100%, puterea 100% (are 192 CP, exact cat ar trebui, numai ca la 6035 RPM in loc de 5900), cuplul maxim 230 in loc de 250 Nm. Si trage foarte liniar pe toata plaja de turatii.
Felicitari pentru masina! Nu credeam ca o sa gasesti una asa cum vrei atat de repede
~2.5mil si nu au cum sa testeze masini 4x4..
Frumoasa Sa o stapanesti sanatos si fara nici o problema !
Foarte bune rezultatele pe care le-a scos pe tester in Vitan. De aia tinea omul de pret
Mi-am facut azi si RCA si Casco la Omniasig, cu tot cu clauza de vandalism (80 de Euro in plus). Sunt aproape ruinat, dupa ce am facut si plinul aseara...
Cat te-a dus casco-ul? Aoleu, plinul la 80 de litri e tragic.
Casco-ul m-a dus la 745 Euro pret final pe 1 an (din care 80 de Euro clauza de vandalism, si am beneficiat si de 10% reducere pentru ca mai am casco la ei pe cealalta masina) pe care ii platesc in 4 rate. Am achitat azi prima rata, si am facut si RCA-ul tot atunci (456 RON pe 1 an).
Si valoarea de dauna totala cat e?
Multam mult de info!
Am primit de ziua mea cadou de la colegi o macheta de M5 E60 (scara 1/18), cu urarea ca asta sa fie urmatoarea mea masina.
E foarte bine realizata, se deschid toate usile, motorul arata ca si cel de pe M5, portbagajul e capitonat la interior, are centuri de siguranta, pedale, oglinzi si toate detaliile exact ca in realitate.
Gata, am luat numerele si talonul in seara asta Azi au fost facute, si am fost pe faza imediat sa le ridic. De maine ma plimb cu BMW-ul
Felicitari
Avand in vedere ca week-end-ul urmator vreau sa merg la sanius la munte, ar trebui sa gasesc niste anvelope SH de iarna pe 16, 225/55/16 sau 205/60/16. As fi vrut niste jante originala BBS (cele gen fagure) pe 15" pentru iarna, dar nu am gasit pana acum. Am gasit anunturi cu jante, dar sunt ale unui tip din Arad. El zice ca mi le expediaza prin curier, dar nu vreau sa le iau fara sa le vad.
Incerc in dimineata asta sa gasesc niste anvelope SH pe Fundeni, am inteles ca s-ar gasi pe acolo. Alte locuri unde sa caut stiti?
Sh gasesti la preturi bune doar pe fundeni....poti sa i-ei in calcul si cauciucurile resapate de iarna Pneus....sunt ieftine, si la pretul care il dai pe ele se merita....eu le am de 2 ani si nu am ramas niciodata impotmolit undeva...
Am fost pe Fundeni si mi-am incaltat masina cu 4 anvelope de iarna sh Pirelli Winter 210 SnowSport, dimensiunea 225/55/16 95H (http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Pirelli&tireModel=Winter+210+SnowSport). Am gasit la 150 RON bucata, ma asteptam sa gasesc mai ieftine. Totusi, avand in vedere ca o anvelopa noua e cam 7 milioane, cred ca e acceptabil.
Am si indreptat 2 jante, ca erau un pic deformate marginile. Total 7 bulioane distractia, echilibratul nu era inclus in pret (doar montatul). Janta stanga spate (unde avea anvelopa o galma) a fost candva bine strambata, pe interior se vedeau urme de la incalzirea aplicata la indreptare. Totusi nu a fost crapata, si pe exterior nu se vede nimic. Si era putin stramba in alta parte acum, nu acolo.
Acum o sa merg mai linistit la sanius in week-end.
Am trecut pe la spalatorie in seara asta si am constatat ca azi la vulcanizare cand mi-au montat anvelopele de iarna mi-au zgariat 2 jante, cele care au fost si indreptate. Sunt zgariate pe buza, una e zgariata aproape pe jumatate din circumferinta, cealalta mai putin. Nu cred ca rezolv ceva daca merg sa fac scandal, din pacate. Momentan nu pot sa fac poze. Doar n-o sa-mi cumpere ei jante noi de cateva sute de euro bucata sa mi le inlocuiasca... Pacat, o sa vad mai la primavara cand o sa trec pe anvelope de vara din nou daca pot sa fac ceva sa acopar zgarieturile.
Pe jante pe interior e o stampila cu data "26.05.1995", cred ca e data cand au fost fabricate. Cum pe cartea de identitate din Germania am gasit o data "30.05.1995", inclin sa cred ca asta e data fabricatiei masinii.
www.realoem.com - daca bagi VIN-ul iti zice luna si anul fabricatiei
Duminica trecuta coborand de la Poiana Brasov cu familia mea si cu socrul in masina.
Hai sa pun acum si toate pozele pe care le-am primit de la fostul proprietar, poze care m-au convins in proportie de 90% (cred) sa cumpar masina chiar daca nu lasa din pret sub 7000.
Ploua in dimineata cand au fost facute pozele, nu era spalata special pentru poze Le-a facut dupa ce am vorbit la telefon si i-am explicat ce vreau sa vad in poze.
sooper tare! cred ca ma convingeau si pe mine pozele astea sa o cumpar daca eram in locul tau
mama nene...!!!! e BEC la motor !!!
Mi-am montat azi si becurile Philips VisionPlus (H1) pe faza scurta. Le-am cumparat acum vreo saptamana de la Agip de pe Barbu Vacarescu cu numai 25.5 RON perechea.
Faza lunga si proiectoarele de ceata sunt ok, faza scurta insa e cam slaba. Sper sa se imbunatateasca cu aceste becuri (la Audi diferenta a fost enorma).
te intrebasem in alt post de unde le-ai luat asa ieftin.. acum am aflat
trebuia sa montezi doar unu sa faci comparatie
Am vazut si eu ca acum s-au ieftinit becurile Phillips, fata de aceeasi perioada a anului trecut, spre comparatie! Adica un NG- H1 costa acum la un dealer in Pitesti 90 de ron, fata de aprox 130 , anul trecut. Sunt curios cum se vad becurile tale acum pe masina! Felicitari pentru masina
astea erau la bucata..
bluevision fac lumina albastra, gen xenon, dar nu sunt mai puternice
vision plus sunt mai puternice.
Si io am trecut sapt. asta pe acolo si tot asa, NU am gasit cu 25.5RON perechea... :|
Cred ca era ultima cutie cu Philips VisionPlus pereche de pe raft si probabil n-au mai avut altele... Pacat. Lumineaza foarte bine fata de cele care erau montate, am fost in seara asta prin Herastrau si am mers pe niste alei intunecate.
Azi dimineata mi-am luat de la reparat camera foto (de fapt noua camera foto, cei de la Canon mi-au inlocuit vechea camera PowerShot A75 cu o camera noua PowerShot A550, din cauza unui defect de fabricatie
). Bineinteles ca noua camera e mai performanta si am garantie de 1 an de zile (cealalta avea peste 3 ani vechime si se stricase ceva la ea, gata s-o arunc, m-am gandit insa sa merg la reparat cu ea si am avut bafta).
Asa ca ma apuc din nou de facut poze (dupa ce-mi iau si un card de memorie mare). Deocamdata am facut cateva doar dupa ce-am plecat de la service-ul Canon.
Atasez o poza cu becurile Philips VisionPlus H1 si bonul de casa, cu pretul pe el, ca sa nu credeti ca v-am pacalit referitor la pret . Pretul e pentru setul de 2 becuri, evident.
12,6 e consumul mediu sau in Bucuresti?
Evident ca se gasesc, de-astea mi-am pus acum ceva timp la Audi (le-am gasit pe la 65 ron cutia cu 2 becuri). Sunt extraordinare fata de ce aveam inainte. Prima data cand am avut un drum noaptea in afara Bucurestiului dupa ce le-am pus am constatat cu adevarat cat de bine lumineaza. A fost pentru prima data cand vedeam intr-adevar bine soseaua in afara localitatii cu faza scurta.
ma mai intereseaza: dau lumina alba?
Lumina nu e alba ca la Philips BlueVision. Nu e perfect alba, e un pic spre galben.
Zilele trecute mi-am schimbat la masina curelele, termostatul, pompa de apa si antigelul. Totul era planificat (mai putin pompa de apa), dar ma bucur ca am scapat de grija ei. Stiam dinainte sa cumpar masina ca pompa de apa din fabrica are palele din plastic si la un moment dat cedeaza.
Mi-am montat anvelopele de vara, Dunlop SP Sport 01 (225/55/16 95W), la Autosoft. Le-am facut si presiune cu azot, ca nu era scump (3 RON de roata) 2.2 pe fata si 2.4 pe spate. Pe cele de iarna aveam cu 0.2 mai putin pe toate 4 rotile si masina arata cam lasata pe spate, am ramas surprins acum ca distanta e mai mare de la roata la aripa, credeam ca or fi arcurile lasate. Se pare ca era de la presiunea din roti.
I-am rugat pe cei care au lucrat sa lucreze cu atentie sa nu imi zgarie si mai tare jantele. I-am rugat sa pastreze si locul fiecarei jante, sa imi puna anvelopele pe care le-am vrut eu pe fata si pe spate (cele cu profilul mai adanc pe spate) si sa le umfle la presiunea pe care am vrut-o eu. Un prezon (chiar antifurtul) a fost strans cam tare la o roata si nu a mers desfacut decat cu ranga (dar a iesit foarte repede cu ranga). L-am rugat inainte sa puna ranga sa incercam sa-l desfacem cu cheia tragand amandoi de cheie si a fost de acord. Nu a mers, asa ca l-am lasat cu ranga. Pot spune ca au facut tot ce le-am cerut fara sa se enerveze sau sa ma contrazica. Chiar mi-au notat si pe anvelopele de iarna pozitia unde a fost fiecare, desi asta nu le cerusem.
Au vrut sa-mi indrepte jantele fata (cica erau foarte putin strambe), dar nu am vrut, pentru ca nu merita sa dau 50 RON de roata in conditiile in care au fost indreptate si in ianuarie si nu se simte nimic in mers.
Sunt multumit de rezultat. Pretul total a fost 93 RON (rotunjit), din care 12 RON azotul. N-am avut timp sa-mi fac o parere despre diferenta, am mers dupa aceea pana la servici mai mult bara la bara. Dar nu are cum sa fie decat mult mai bine. Acum o sa pot merge cu 270 km/h timp de 5 minute linistit daca ma tracteaza cineva cu mai multi cai si fara limitare electronica.
Imi pare rau ca n-am vazut tablita de pe diferential unde scrie raportul sa vad ce scrie pe ea. O sa pun si poze dupa ce fac, din pacate n-am avut aparatul la mine sa fac niste poze cat era descaltata.
Am observat de multe ori ca dupa ce lasi masina de pe cric sta mai ridicata, dar se aseaza imediat la loc dupa o tura. Nu stiu daca e normal sau e din cauza amortizoarelor uzate.
P.S. Nota si pentru Daren: daca amortizoarele sunt muci masina sta mai jos decat cu amortizor bun. Eu mi-am pus SH bunicele si s-a saltat binisor, ca aveam unele varza inainte.
Am masurat "ride height" si masina pare mai ridicata decat normal si pe fata si pe spate.
Datele din manualul Bentley sunt: fata 588mm cu jante de 15" si spate 522mm cu jante de 15". Distanta se masoara intre partea cea mai de jos a jantei si aripa. Deci la jante de 16" ar trebui sa adaug jumatate de inch, deci cam 13mm. Asadar, valorile ar trbui sa fie cam 601mm pe fata si 535mm pe spate. La mine sunt 605 pe fata, iar pe spate 553 stanga si 558 dreapta (cu 2 anvelope de 16" in portbagaj si 20 de cutii de bere in portbagaj pe stanga si alte 9 sticle de 1 litru de bere pe dreapta). Terenul unde am masurat e plan. Deci cu portbagajul gol ar fi si mai ridicata... Gresesc undeva? De ce ar fi mai ridicata decat din fabrica pe spate? Pe fata sa zicem ca sunt doar 4mm, dar pe spate sunt 20-25mm, si fara bagaje ar fi chiar mai mult. Si ca aspect mie nu mi se pare mai ridicata pe spate, poate chiar mai coborata decat ar trebui.
PS. Nu e foarte important, sa nu zica cineva "ia uite-l si pe asta cu ce probleme vine...". Dar eu sunt foarte poasionat de masini si sunt curios din fire si incerc sa inteleg de ce se intampla fiecare lucru.
poate ai suspensii pt drumuri grele. era o optiune.
As fi vrut pe 17, dar am gasit anvelopele astea ieftine de pe un E60 care a trecut la 18 si n-am putut sa ratez afacerea. Sunt in stare excelenta, se vede si in poze. Sper sa ma tina 2-3 ani, timp in care raman la 16. Dupa aceea mai gandesc daca sa trec pe 17 sau nu.
Pana la toamna sper sa mai gasesc un set pe 16 convenabil (nu conteaza modelul, doar sa-mi placa) pe care sa pun anvelopele de iarna, ca nu-mi place sa tot schimb anvelopele pe jantele astea. Prefer sa schimb rotile cu totul.
balotesti?
Mi-a scazut consumul mediu dupa 571 km facuti mai mult in afara Bucurestiului (cam 450 in afara), desi nu am mers deloc incet (doar prin localitati). Media pe astia 571 km a fost de 11.26 litri/100km. De mult nu mai scazuse la o alimentare de 50-60 de litri sub 13 litri (asta din cauza ca mergeam mai mult in Bucuresti decat acum).
Per total a scazut de la 13.3 la 13.1, ceea ce e binisor, pana acum era numai in crestere sau stationare.
Am facut putina curatenie, am creat un topic nou cu discutia despre frane -> http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=3099
Cred ca in cateva zile o sa-mi iau amortizoare Bilstein B6 pentru BMW, am primit un pret foarte bun de la un tip care vinde suspensii Bilstein si D2 pe vwforum (235 Euro pentru Bilstein B6, 255 Euro pentru Bilstein B8). Din cate am citit, B6 si B8 sunt la fel, numai ca B6 sunt pentru inaltimea stock a masinii, in timp ce B8 sunt pentru masina lasata cu 4 cm. Ma gandesc sa imi pun si arcuri Eibach, care si coboara cu 3 cm pe fata si 2.5 cm pe spate, dar sunt mai scumpe decat amortizoarele. Ma mai gandesc, desi initial ma gandeam la arcurile Eibach si mai putin la amortizoare. Ma gandesc sa incerc numai cu amortizoarele si apoi daca nu e suficient de dura suspensia sa iau si arcurile Eibach.
sa sti ca ma intereseaza si pe mine asa ceva
poti sa-mi dai PM cu nr lui de tel sau sa vb chiar tu sa-i spui despre ce e vb ( pt spate ma intereseaza,bineinteles pt e23)
sunt facute la noi (sibiu parca)?
Am vorbit cu omul ieri la Fia GT si a zis sa-l mai las cateva zile sa definitiveze lista completa de produse Bilstein, cu preturi, dupa care o posteaza pe vwforum in aria de Prestari Servicii. Cand apare iti spun, si daca sunt si altii interesati poate il conving sa puna lista si la noi pe forum.
Stiu si eu pe cineva care aduce amortizoare Bilstein si sunt 100% produse la Sibiu...
Mi-am cumparat azi covorase pentru masina de pe Ebay. Astept sa le primesc acum... Sunt tare curios sa le vad pe masina.
mamaaaa... au inceput cumparaturile de pe eBay
sa le stapanesti sanatos!
baga si un link sa le vedem si noi
Link-ul e asta: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=008&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=180120232353&rd=1&rd=1
dar anuntul e pentru multe modele de BMW, si in poza e un set de covorase pentru E60.
Am avut o surpriza neplacuta cu PayPal, confirmasem cartea de credit si credeam ca o sa platesc fara probleme, dar cand am dat sa platesc mi-a dat mesaj ca am contul restrictionat. Am cautat problema si am vazut ca vroiau si o factura de utilitati pe fax. Le-am trimis repede factura de la Distrigaz si in vreo 4-5 ore mi-au activat din nou contul si am putut sa platesc. Neamtul a fost de treaba, i-am explicat de ce nu pot plati imediat si n-a comentat nimic, doar m-a intrebat pentru ce model vreau covorasele. Acum astept sa mi le expedieze.
Urmeaza computer de bord, am pierdut deja o licitatie aseara la unul ca nu m-am trezit la timp (credeam ca se termina la 20:40 licitatia, dar s-a terminat mai devreme), as fi platit pretul la care s-a vandut, ca era ieftina livrarea (doar 6.5 Euro). Acum urmaresc altele, imi iau eu pana la urma si OBC4.
Am mutat http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=3229 discutia despre covorasele auto.
Mi-am cumparat asta de pe Ebay:
Cautam becuri pentru bord la o benzinarie Agip si am vazut o combinatie de sigurante auto, creion de tensiuni si un fir de jumatate de metru cu un "crocodil" la un capat si varf de 3-4 mm grosime, totul la 6.75 RON. Cum am vazut firul mi-am amintit ca am schimbat uleiul ieri si ca n-am resetat indicatorul de ulei, iar indicatorul de service e e aprins de vreo 2-3 saptamani, asa ca am luat setul si acum pe seara cand am ajuns acasa le-am si resetat cu firul asta. Se potriveste perfect pentru asa ceva
Service interval-ul mi-a iesit din prima, am numarat 12 secunde. Pentru ulei am incercat de vreo 10 ori, stiam ca trebuie 3 secunde, dar pana la urma a mers cu 9 secunde. Acum am ulei nou, 5W40 BMW, si am si toate ledurile din bord verzi
Vechiul ulei avea cam 7600 km si se stinsesera 3 leduri verzi. L-am schimbat ca fac un drum prin Italia si s-ar putea sa depasesc 6000 km in acest drum, plus ca era uleiul cu care am luat masina.
Am schimbat si filtrul de ulei (evident) (am pus Mahle) si filtrul de aer (care era original BMW si cam imbacsit, eu am pus Mahle).
Dupa drumul de aproape 7700 km in afara tarii (de fapt 1200 au fost pana la Nadlac si de la Nadlac inapoi) observ ca mi-a scazut consumul mediu de la 13.3 litri la 11.6 litri.
Pe cei 7700 km am bagat benzina de 980 Euro si consumul mediu a fost cam de 10 litri la 100 km. Am avut pe o portiune de autostrada in Italia si un consum de 15 din cauza vitezei, am mers de multe ori cu peste 200 km/h si pentru foarte mult timp cu 180 km/h.
Dupa cum am mai zis, o sa pun impresiile din calatorie la topicul despre calatorii, dar inca n-am avut timp. M-au asteptat la birou cu chestii grele si inca nu le-am terminat sa pot sa ma apuc sa scriu.
Am reusit ieri sa trag o zgarietura pe dreapta spate, cand parcam pe un trotuar langa niste crengute ce pareau inofensive
Iese la polish. Cel mai bun e 3M, din pacate si cam cel mai scump.
pacat
cu siguranta iese la polish, sunt zgarieturi de suprafata din ce vad eu..
Am facut in seara asta un drum de cateva zeci de km cu obc-ul 4 conectat temporar (ca sa-l conectez permanent trebuie sa tai spatele ramei sau sa fac rost de una de la o masina cu obc 4). Sunt incantat, merge perfect fara nici o adaptare, doar conectat la mufa obc-ului 2 cu care e dotata masina mea. Neavand si maneta de obs nu imi apar pe check control lucrurile care apar pe display-ul obc-ului, apare doar mesajul cand depasesc limita de viteza pe care i-o setez. Intr-una din zilele urmatoare cred ca o sa tai spatele ramei sa-l fixez definitiv.
Dimineata asta, inainte sa plec la servici, am taiat plasticul din spatele OBC-ului si am montat OBC-ul. Aveam unele emotii daca o sa stea bine fixat doar cu sistemul acela care il prinde in partea de sus, fara sa fie fixat si in spate in mufa care intra in el (asa cum era OBC-ul 2 - cred ca asa se cheama, cel cu temperatura exterioara, ora, data si memo). Din fericire sta fixat perfect. Gata, acum am OBC 4
Nu ma deranjeaza ca nu am si maneta de semnalizare cu comenzi de OBC.
Am ajuns pana la servici cu un consum mediu de 18, dupa care am mai facut un drum de vreo 20 de km pana la Semanatoarea si inapoi si mi-a scazut la 15 consumul mediu.
Imi place si limita de viteza, am setat-o la 58 km/h ca sa nu trec de 60 km/h (pericol de radare) fara sa stiu lucrul asta, din neatentie.
O sa fac si niste poze sa le pun
Am facut si pozele, dar am uitat sa le pun mai devreme pe topic.
hehe.. eu scot cu bicla cand merg incet viteza medie atat..
daca ma grabesc scot 22-23km/h
@georgem
vezi ca are interceptor jante frumoase de vanzare (cum am avut eu la B A B A), cred ca ar sta bine pe e34
lasa le pe ale mele .am si m pachet pe 17 daca vrei .si ale mele tot pe 17.iti recomand sa le iei pe cele de m pachet pt ca au cauciucurile mul tmai bune ca alea ale mele de pe masina.si sunt 600 euro.daca vrei imi spui.cele de cele de m.la mine cauciucele sunt pilaf praf dam si un set de cauciucuri noi.
Inainte de jante trebuie sa schimb alte lucruri pe la masina. Amortizoare + flanse, capete de bara si s-ar putea si brate. Si nu sunt ieftine deloc. Si daca schimb amortizoarele as prefera sa pun ceva de calitate, si mai rigid decat e stock.
Unde-as putea sa merg la cineva sa o urc pe elevator si sa-mi spuna daca bratele trebuie schimbate sau nu si ce altceva ar mai trebui schimbat? Eu nu cunosc mecanici care sa se priceapa la BMW, si nu stiu daca cineva de pe forum are elevator...
pot sa te ajut eu cu mecanic si elevator.sau rampa si mecanic cum vrei. ai intrebat te am ajutat
Am fost azi dimineata la un service (recomandat de INTERCEPTOR - multumesc - cu care m-am si intalnit pe acolo) si am facut o constatare pentru tot ce-ar trebui schimbat pe partea din fata.
Din fericire bratele sunt in regula, in afara de amortizorul dreapta care e scurs (il stiu de cateva saptamani ca e asa) nu au gasit joc decat la capatul de bara exterior din dreapta. Si ca sa nu fac geometria de 2 ori, trebuie sa schimb si amortizoarele (si probabil flansele) in acelasi timp cu capatul de bara.
Ma asteptam sa fie mai mult probleme, mie mi se pare ca sunt batai si pe stanga si pe dreapta (dar pe dreapta zgomotele sunt mai mari). Dar ma bucur ca bratele sunt in regula, ca sunt foarte scumpe.
Acum am o mare problema... (alta decat pretul, care sa zicem ca e ok). Eu ma tot gandesc sa-mi pun niste amortizoare mai dure pe masina si nu stiu ce sa fac. Sa merg pe varianta OEM cu amortizoare Sachs pe gaz (Boge modelul OEM se pare ca nu se mai gasesc, dar Sachs si Boge sunt cam acelasi lucru) sau sa imi pun niste amortizoare gen Bilstein B6 Sport? De asemenea, mi-as pune la un moment dat si arcuri Eibach (Eibach Pro-Kit), care coboara cu 2-3 cm garda la sol si sunt ceva mai dure si devin mai dure cu cat sunt mai comprimate.
Pe de alta parte, daca pun alte amortizoare si alte arcuri aproape sigur se modifica unghiurile pe la geometrie. Seful service-ului imi recomanda sa merg pe varianta OEM, ca oricum amortizoarele sunt pe gaz si sunt destul de rigide. La fel imi recomanda si patronul unui pagazin de piese auto de unde am tot cumparat piese si pentru Audi, si pentru BMW, sa merg pe amortizoare Sachs sau Boge, pentru ca sunt numarul 1 in amortizoare si echiparea OEM.
Mie imi convine garda la sol actuala, ca pot sa merg si pe terenuri mai accidentate si sa urc pe borduri inalte. Si nu-mi dau seama cat de rigida ar fi cu amortizoare noi Sachs, ca eu de cand am cumparat-o amortizoarele erau cu uzura mare (nu era scurs cel din dreapta, dar avea ceva joc). Poate ca ar fi suficient de rigida.
Nu stiu ce sa fac, cred ca pana la urma o sa merg pe varianta OEM...
cu amortizoare pe gaz masina devine foarte rigida la mine s-a simtit diferenta destul de bine-am avut pe ulei(cam praf ele) nu simteam gropile-am pus pe gaz si imediat am ajuns sa cunosc toate gropile din Bucuresti.
La E34 toate amortizoarele sunt pe gaz... Nu exista pe ulei (cel putin eu asa stiu).
Uite o poza cu un amortizor spate la mine pe masina:
gaz gaz gaz.nu cumpara ulei .lasa gaz
si ori sachs ori boge tot aia e.mai este alternativa mai ieftina AL KO..sau bilstein da alea sunt scumpe.nu cumva sa cumperi bilstein sau ce parnai se vand de la sibiu .
M-am hotarat, o sa merg pe varianta cu amortizoare Sachs. Maine dimineata sun la service sa-mi fac programare pentru joi dimineata sa le schimb, impreuna cu capul de bara si probabil flanse. Capul de bara si flansele vor fi Lemforder. Imi place ca lucreaza cu piese de calitate.
schimbi doar un cap de bara?
da ce are.vrei sa faca tot motorul pt un cap de bara??
eu stiam ca se schimba amandoua..
Corect, sunt 4 capete de bara la E34.
Eu l-am intrebat pe mecanic daca trebuie schimbate toate 4 sau macar ambele exterioare, ca stiu ca se schimba pereche - eram cu el sub masina cand verifica (masina era pe rampa). Mi-a zis ca e prima data cand aude asa ceva, ca trebuie schimbate capetele de bara pereche. Asa ca o sa-l schimb numai pe cel cu joc.
Ma gandeam ca vor fi mai multe piese care trebuie schimbate, ca sunt zgomote pe ambele parti, dar imi amintesc ca si la Audi la vreun an dupa ce l-am cumparat am schimbat amortizoarele pe fata (flansele le schimbasem cu cateva luni inainte) si au disparut o gramada de zgomote doarcu schimbul amortizoarelor. Sper sa fie asa.
nu este obligatoriu nu este lege.asa daca schimbi pt 1 cap de bara pe toate 4 ar trebui sa schimbi si bara de conexiune si bratele si bucsile??? este doar preventiv. sau doar asa ca sa te simti tu bine.
chestia cu ''simtitu mai bine'' o fac si eu , de curand se aude foarte tare rulmentu de la abreaj. Si am zis ca daca tot dau cutia jos sa il schimb , ari fi mai bine sa schimb tot Kitu (disc,rulment,placa) pt. ca nu vreau ca peste ~1an sa stau iarasi sa dau cutia jos.
sper sa ma simt mai bine
M-am programat pentru maine la 9 la schimbul de amortizoare, flanse si cap de bara. Dupa care geometria, evident.
LE. Ma duc azi la ora 14.
ambreajul nu i tot aia cu ....capul de bara.:P la ambreaj e mai bine sa il schimbi tot.desi eu la masina mi am schimbat doar discul acum 5 ani si nu am avut nici o alta problema.dar nu am mers nici f mult recunosc.
este mai bine sa schimbi TOATE capetele de bara in acelasi timp, scapi de o (niste) cheltuiala(ieli) in + pe reglatul directiei daca le schimbi pe rand
Mda, eu pe toate 4 capetele de bara + barile care le leaga (adica doua bielete intregi?) am dat 180 ron. Pt E28, dar sunt identice cu cele de E34. Le schimb pentru ca ma dispera cand incerc sa fac geometria, sunt intepenite filetele si nu prea pot sa reglez.
ar trebui sa schimbe si bucsile de la brate .tot preventiv.si bara de conexiune .daca vrea sa fie sigur de ceva.nu?
Am schimbat amortizoarele si capul de bara. Amortizoarele erau foarte uzate, cel de pe dreapta era si scurs, dupa cum am mai zis. Diferenta e foarte mare acum fata de inainte (desi am mers numai vreo 4 km). Zgomotele au disparut aproape in totalitate. Amortizoarele date jos de pe masina erau rosii la culoare si nu scria nimic pe ele. Le-a vazut si INTERCEPTOR. Cred ca nu erau cele originale. Una dintre flansele vechi fusese schimbata, scria "98" pe ea undeva, probabil anul fabricatiei. Si erau diferite. Cealalta parea mai veche, posibil sa fi fost originala. Am pus Lemforder in locul lor
Am avut o surpriza neplacuta cu capu lde bara, se pare ca bara de directie din dreapta era intoarsa invers, si capul de bara comandat nu s-a potrivit. Era cu filetul pe stanga, si cel prost de pe masina era cu filetul pe dreapta. Si am astepta 1 ora si 20 de minute sa vina capul de bara cu filetul pe dreapta. Autorii trebuie sa fie cei de la Autotransilvania (reprezentanta BMW din Cluj), unde forul proprietar a facut reparatii la masina. Probabil cand au schimbat bara centrala de la directie...
La geometrie am aflat ca am niste probleme, probabil din cauza unei lovituri in janta (si intr-adevar una dintre jante e indreptata la cald, am vazut cand am pus anvelopele de iarna in ianuarie). Si nu se poate regla unghiul respectiv. Dar am inteles ca n-o sa am probleme din cauza asta, devierea e foarte mica. Reglajul care se putea face (de la capetele de bara) a fost facut si a iesit bine, inainte nu era bine.
Astept cu nerabdare primul drum in afara Bucurestiului sa vad diferentele la comportamentul masinii la viteza mare. S-ar putea sa merg in week-end la Brasov (daca e vreme buna), si probabil o sa merg pe varianta Cheia, ca e drumul virajat mai frumos, mai ales dupa Cheia
O sa pun maine si cateva pozele cu amortizoarele vechi si unul dintre cele noi.
Asa arata un amortizor vechi scos de pe masina (tija ramane in armotizor, nu iese singura ca la cele noi):
daca sperai sa inghete masina inseamna ca vroiam ca alea de m.sau bilstein care ajunge la vreo 6 milioane bucata.si asa si asa nu prea se poate. amortizoarele cu gaz se duc mereu singure sus, pe cand cele cu ulei nu prea urca sus raman acolo unde le lasi .la tine nu mai era cazul ca erau praf.si scurse.
Nu vroiam chiar sa inghete masina, ca daca vroiam asa stiam ce trebuie sa iau, dar nu mai puteam sa merg cu ea prin Bucuresti. Dar speram sa fie un pic mai rigida decat e. Speram sa nu mai fie asa confortabila
Cand o sa schimb si amortizoarele pe spate cred ca o sa iau ceva mai rigid, Sachs SuperGas (astea de pe fata sunt Sach SuperTouring parca) sau Sachs Advantage, sau daca stau bine cu banii o sa ma uit si dupa Koni reglabile pe duritate sau Bilstein B6. Dar nu stiu cand se va intampla asta, sigur nu anul asta.
Sunt curios cum se va comporta masina acum la viteza mare, ca la viteza mica se comporta mult mai bine decat inainte.
Mi s-a aprins ledul galben pentru ulei acum cateva zile si am trecut azi pe la Automovile Bavaria sa cumpar ulei. Am avut o surpriza foarte mare, auzisem ca s-au scumpit uleiurile, dar nu ca s-au dublat preturile
Acelasi ulei 5W40 care a costat 32 RON litrul in mai sau iunie cand am facut schimbul data trecuta acum costa 63 RON litrul. Si chiar e acelasi ulei, mi-a confirmat si cel de la vanzari piese auto. Alte tipuri de ulei s-au mai schimbat, sunt de generatie mai noua, dar 5W40 e acelasi. Pretul pe litru pentru 10W40 e acum 52 RON, iar filtrul de ulei costa 47 RON (asta nu stiu daca s-a scumpit sau nu).
dar de ce ti neaparat sa iei ulei de la AB si exact cu specificatiile lor. E plina piata de uleiuri, multe dintre ele foarte bune chiar (si nu ma refer la no-name-uri). Cu banii economisiti mai iei un bec, un brăduţ parfumat...ceva .
Pentru filtre, pretul pare cam tot pe unde e si un filtru MANN, desi, parca si ala e cam 35 de lei (asta in cazul meu)
Pai prefer sa iau ulei BMW de la AB pentru ca stiu ca e foarte bun pentru masina si pana data trecuta era si mai ieftin decat uleiul Castrol pe care-l gaseam in magazinele de piese auto sau in hipermarket-uri. Acum nu stiu ce-o sa fac, ma mai gandesc cateva zile, ca oricum n-am timp sa-l schimb momentan.
dar de ce pui tu 5W40 si nu pui 10W40 care il si recomanda BMW pt tipul motorului tau?
Am pus data trecuta 5W40 pentru ca tot 5W40 folosise si fostul proprietar.Inca n-am cumparat ulei, cred ca o sa trec pe 10W40. Nu stiu insa ce sa fac, daca sa iau 10W40 de la AB sau sa iau Castrol 10W40...Am pus data trecuta 5W40 pentru ca tot 5W40 folosise si fostul proprietar.Inca n-am cumparat ulei, cred ca o sa trec pe 10W40. Nu stiu insa ce sa fac, daca sa iau 10W40 de la AB sau sa iau Castrol 10W40...
"BMW recomanda Castrol"
Am fost la munte week-end-ul asta prelungit, m-am intors in seara asta. Am constatat ca masina e total schimbata cu amortizoare noi pe fata. Sta excelent pe sosea, chiar daca sunt denivelari. Stiam ca trebuie sa fie mult mai bine, dar parca nu ma asteptam sa fie atat de mare diferenta.
De dimineata am facut singur o plimbare din Sacele pana la Cheia si inapoi pe serpentine sa vad ce poate masina cu amortizoare noi pe fata.
E incredibil cat de bine sta pe sosea si cat de bine se comporta pe serpentine in curbele luate la limita Masina nu a avut tendinta nici sa fie subviratoare nici supraviratoare, scartaiau toate rotile cand luam curbele in forta. Am facut si 2 pauze sa vad cum se prezinta rotile si am constatat ca erau caldute (ma asteptam sa fie fierbinti, probabil azotul din ele ajuta) si se auzeau pocnituri la frane si la toba de esapament (si la relanti gazele ce ieseau din esapament erau fierbinti), iar de pe la catalizator se vedea ca e caldura mare.
O singura data, dupa o depasire, cand am intrat inapoi pe banda mea si am redresat, in accelerare, am simtit ca imi fuge putin spatele spre dreapta, dar am tinut acceleratia nemiscata si am virat putin dreapta sa o stabilizez. Si asta din cauza ca acceleram. In rest mi s-a parut ca e perfect neutra in curbe.
Am facut si o greseala la un moment dat, cand sa schimb in a 3-a nu am nimerit treapta, si dupa aceea cand am incercat din nou a intrat in a 1-a. Cred ca aveam 80-90 km/h. Rotile din spate au patinat si imediat am apasat ambreiajul, nu cred ca a durat nici o secunda. Am avut noroc ca n-am stricat nimic.
Am mai facut cateva zeci de km azi si am plecat spre Bucuresti. Cand ma apropiam de Ploiesti am inceput sa aud un zgomot in dreapta spate, cand nu acceleram (indiferent daca masina era in viteza sau nu). N-am reusit sa-mi dau seama de la ce e zgomotul nici in Bucuresti. Pare sa fie in functie de cat de repede se incarte roate. La viteza mica pare sa fie un fel de scartait. Ma gandeam ca poate s-a lipit un bat de roata si atinge, dar la pipait n-am simtit nimic. Poate o sa-mi dau seama maine pe lumina ce se aude. Mi se pare ciudat ca la accelerare nu se aude nimic.
sa controlezi planetarele, poate din socul ala de 1 sec care l-a primit cand din greseala ai bagat a1-a (la 80-90 )s-a intamplat ceva acolo
sa controlezi si tabla de protectie pt disc .si ce este inauntru la frana de mana .daca zici ca este scartait mic.sau cand mergi usor cu ea scoasa din viteza sa tragi 1 dinte sau 2 la frana de mana si daca dispare sunetul de la aia e.sau am mai patit la o masina ai scartaia rulmentul de la mijloc la intermediara cardan.
O sa incerc sa-m idau seama daca e legat de planerata, sa vad cand am putin timp sa o ridic pe cric. O sa verific faza cu frana de mana.
Am patit alta chestie azi, am ramas pentru prima data fara sticla de la oglinda de pe stanga. Eram la o sedinta la alta firma din grup cu firma unde lucrez, pe Bd. Ferdinand, si era si supraveghere video in jurul cladirii. Din pacate masina nu se vedea bine pe nici o camera, se vedea putin botul masinii, si era si chiar parcata undeva pe unde treceau multi pietoni. Nici o sansa sa gaseasca ceva pe inregistrare. Sa apelez la Casco nu prea as vrea, ca n-o sa mai am reducere anul urmator (presupunand ca nu o sa am alte evenimente anul asta) si reducerea e mai mare decat pretul oglinzii (am gasit la 75 de RON si am comandat, maine o iau de la magazin).
Se potrivesc oglinzile oare si la E34 fara facelift? Ca E34 cu facelift sunt destul de putine si in mod sigur oglinda a fost luata pe comanda, a fost prea frumos luata, papucii de la firele pentru incalzire sunt scosi frumos, cine a luat-o a lucrat foarte cu grija si stia ce face.
Nu-ti vine sa te transformi in Jackie Flash şi să-i scoti din piatră seacă pe cei ce fac din astea? Ca sa le scoti cu aceiasi precizie cate un ochi...ceva
Oricum, imi pare rau pentru pierdere, nu merita sa strici casco'ul pentru asta.
Referitor la compatibilitati-alte oglinzi - din cate am mai citit, oglinzile de pe e34 facelift sunt defapt de e36 (si pe mine ma bate gandul sa-mi inlocuiesc oglinzile ca nu vad nimic in ele - sunt nasoale rau, apropie prea mult - si nu stiu daca se potrivesc de e36)
Oricum - nasol
eu va sfatuiesc sa cumparati NUMAI oglinzi ORIGINALE
@CRM112: asta e motivul pt care nu vezi bine in ele, probabil au fost schimbate si nu sunt originale, si mie mi-au furat de 2 ori la e36 oglinda de pe dreapta, ultima nu era originala si nu vedeam bine deloc, asa am vandut masina
Pai eu imi iau originala, de la un magazin de piese auto. M-a si intrebat daca e cu tenta albastruie sau nu si i-am spus ca e.
Am intrebat la ce alte masini se potriveste oglinda ca sa stiu de ce mi-au luat-o. E34 cu facelift sunt foarte putine si daca se potrivesc oglinzile si la alte masini sunt sanse mai mari sa incerce sa mi le fure din nou... Sa stiu daca incerc sa le gravez sau le las asa.
Am luat oglinda. Nu e ca cea a masinii, e mult mai convexa, si pe marginea din stanga are si o bucata si mai convexa, delimitata de o linie verticala. Si pe cutie scrie ca e de E36, deci acum mi-e clar ca sunt identice si probabil cineva cu E36 a avut nevoie de oglinda mea. Nu eram convins ca sistemul de prindere e la fel (nu reuseam sa o montez) si am scos-o pe cea din dreapta sa compar. Sunt la fel.In drum de la magazinul de piese auto spre casa m-am si obisnuit cu ea (se vede cu totul altfel in ea, masinile se vad mai mici), dar in schimb vad mult mai mult. Nu mai am unghi mort in partea stanga, vad in ea inclusiv spatele masinii care merge paralel cu mine. Am inceput sa ma obisnuiesc cu ea. Si cu ocazia asta am constatat ca nu-mi functiona incalzirea in oglinzile masinii, asta imediat cum am pus-o a inceput sa se incalzeasca. Cea veche si cea de pe dreapta erau reci tot timpul, si mi se parea mie ca nu se dezaburesc, dar nu eram 100% convins ca nu functioneaza. Acum sunt.
Si daca tot am fost sa iau oglinda mi-am cumparat si filtru de ulei Mahle si 6 litri de Castrol Magnatex 10W40. Sper sa fie vreme buna in week-end sa schimb uleiul, ca se pare ca n-o sa plec din Bucuresti si sper sa am timp.
Am primit si montat si covorasele auto comandate de pe Ebay. Vin foarte bine, sunt facute perfect dupa podeaua de la E34. Cele din fata se si prind de podea in partea lor din spate in gaurile originale ale masinii. O sa fac si niste poze.
A disparut zgomotul care aparuse duminica... dupa ce-am schimbat tot ce tine de sistemul de franare pe spate. Adica discuri de frana Ferodo Premier, placute de frana ATE si saboti pentru frana de mana.
Discurile stiam ca trebuie schimbate, dar nu stiam ca sunt chiar in halul de uzura in care erau (in special cel din dreapta).
Zgomotul probabil ca era de la uzura sabotilor, care nu era insa prea mare, dar probabil s-a blocat sistemul de reglaj al acestora si aveau un joc.
cel mai probabil sabotii de la frana de mana faceau zgomotul respectiv.
Cu ocazia asta am aflat si ca o planetara de bmw foarte greu se strica, ceea ce nu e deloc rau. Planetara era scumpa si neplanificata, discurile si placutele oricum stiam ca trebuie sa le schimb, doar ca nu stiam ca atat de repede.
eu am un prieten care a pus in cap o planetara de 525i e34... cum????? numai el stie, ca nu a vrut sa zica la nimeni
ale mele au joc f f mare, in rest nu fac urat. Jocul il pun pe seama dizelului care are ceva cuplu la relanti si da suturi involuntare in transmisie, mai puternice decat de benzine.
Azi am schimbat uleiul, Castrol Magnatec 10W40, si filtrul de ulei, Mahle. Si bineinteles am resetat indicatorul de ulei. Am pe bord 170330 km.
Mi-am montat sambata anvelopele de iarna pe jante. Am stat in frig si ploaie aproape 3 ore la vulcanizarea unde le-am schimbat.
Am avut si o mica problema tehnica, dupa ce mi le-au schimbat pe cele de pe spate m-au rugat in intorc masina ca sa le fie mai usot sa le schimbe si pe cele fata. Numai ca masina era ridicata pe partea dreapta spate pe cric. Am incercat sa pornesc dar nimic, dadea sa se miste si apoi se oprea de parca era frana de mana trasa foarte bine. Am incercat de vreo 3 ori, dupa care m-am dat jos nervos din masina, crezand ca mi-au rupt ceva pe la frana de mana cand au desfacut prezoanele cu rotile ridicate, roata suportand un oarecare soc atunci, soc preluat probabil de frana de mana. Din fericire insa nu se intamplase nimic, doar ca masina avea roata ridicata de pe sosea. Cred ca se invartise cu ceva viteza in timp ce eu incercam sa plec de pe loc...
Acum astept zapada.
Inaintea mea la rand era un tip la vreo 45 de ani cu un Audi A6 care isi schimba anvelopele de vara uzate cu altele tot de vara. Vechile anvelope ale lui erau Michelin Energy nu-stiu-cum (exact modelul cu care am cumparat eu masina), aveam 53k km, exact dimensiunea mea (225/55/16), si mai aveau 3-4 mm de profil, mai ca-mi venea sa-i zic sa nu le lase la vulcanizare, sa mi le dea mie
ce bine ca n-ai LSD
M-am gandit si eu la asta, cine stie ce s-ar fi stricat daca porneam si loveam cricul acela hidraulic (de tip "burduf" cu robinet "fluture" la capat)...
In urma unui mic incident in parcare am pierdut azi jumatate din zi la politie si casco, la centrul de daune Omniasig. Urmarile sunt in pozele de mai jos. Inainte de ultimele poze am dat cu un scratch remover, care a avut ceva efect.
este pe 4tuning cineva care dezmenbreaza un e34 si are semnale fata albe si lampi spate cu smnale tot albe , ar arata f bine la tine
Sunt nou pe acest forum pt k tocmai mi-am achizitionat si eu un e34 525i tot din 95 dar touring (break)
Am citit undeva pe forum de un "bec la motor", ce inseamna asta, are bec sub capota? sau nu am inteles bine, si daca da, unde este amplasat?
ar trebui sa se aprinda cand ai pozitiile aprinse si capota ridicata, asa era la BABA mea
sper ca ai acum masina si esti multumit de rezultat
Din pacate inca nu, pentru ca nu a venit acordul de plata de la Omniasig. In dimineata asta o sa sun sa vorbesc cu cel de la daune care trebuie sa dea acordul, sa vad de ce intarzie.
Astazi in sfarsit a venit si acordul de plata de la Omniasig. Si-a cerut scuze ca au intarziat din vina lor, n-au facut rost in timp util de pozele pe care le-au facut cu masina la incheierea politei, sa vada ca zgarieturile nu existau atunci.
Am fost si am luat masina. Desi masina a stat 2 zile afara, n-au sesizat ca marginea de la aripa de deasupra rotii, unde a fost putin indoita, avea alta culoare, si vopseaua nu era bine finisata, se vedeau zgarieturi in kit-ul de sub vopsea. Si bara n-a fost data jos cand a fost revopsita, dar a iesit ok. Nu era nici bandoul bine montat pe bara (a fost si el revopsit ca sa nu-l inlocuiasca, la cererea mea), dar l-au aranjat in 5 minute.
Masina a intrat din nou in vopsitorie de fata cu mine, a fost finisata pe portiunea respectiva, vopsita, data cu lac si polishata. Pana la urma a iesit ok, desi a trebuit sa astept aproape 2 ore pentru asta. N-a iesit perfect, daca te uiti cu foarte mare atentie observi ca tabla a fost indreptata, dar m-am declarat multumit pana la urma, mai ales ca era un pic de rugina inainte sub busonul de la rezervor si acum nu mai e, si aripa revopsita avea mici zgarieturi fine inainte. Am acum in masina capacul de tabla de la rezervor al masinii, care e putin zgariat, nu stiu de ce au vrut cei de la Casco sa mi-l inlocuiasca, daca era dupa mine trebuia doar revopsit. Balamaua era insa rupta si trebuia inlocuita, dar a fost piesa separata.
O sa pun si poze cand reusesc sa fac.
Am constatat azi ca imi patineaza ambreiajul la accelerarile mai bruste un pic, in special in treapta a 5-a de viteza Cand am juns acasa am ridicat capota si iesea un pic de fum negru cam din zona ambreiajului... Cred ca l-am omorat acum vreo saptamana cand m-am chinuit sa parchez pe zapada afanata si am patinat mult. Daca in cateva zile nu-si revine stiu ce am de facut...
nu cred ca-si mai revine asa ca orienteaza-te de piese, nu tre sa fie ft scumpe si nici nu se lucreaza greu
cati km are masina ta? cred ca e mbreiajul original al masinii
Are 175.500 km, trebuie sa fie cel original. Ma gandeam ca poate a ajuns ceva lichid pe acolo si aluneca, desi nu prea avea cum.
Daca il schimb o sa pun kit de ambreiaj Sachs. Si o sa merg pe varianta originala, nu cred ca are rost sa ma gandesc la vreun upgrade.
Apropo de ambreiaje originale, am inteles ca pe Golf GTI au picat multe ambreiaje Luk (pe un ghinionist il stiu de pe vwforum), cei care au nimerit Sachs din fabrica n-au avut insa probleme.
pt masina ta poti lua linistit si kit LUK, este ft bun, eu am vazut si schimbat la una dintre masinile mele si SACHS naspa, cred ca depinde si cum ai norocul si unde este fabricat
bmw-ul vine acu cu LUK din fabrica
sachsul mai face si reconditionate din pacate
reconditionate ?? de asta chiar nu am auzit .
Manopera e vreo 3 milioane...
M-am intalnit aseara tarziu cu CRM112 la Kaufland si am vorbit putin, si mi-am dat seama ca am scris numai pe celalalt forum (la un topic despre daca se merita sa repari niste zgarieturi pe casco sau nu) ce-am patit la ultima spalare a masinii... Am constatat ca aripa dreapta spate, abia revopsita pe Casco, e din nou zgariata. Are cateva zgarieturi fine, plus o julitura pe partea umflata care vine in jurul rotii, exact unde a fost putin indoita si unde fusese data cu kit si revopsita in service. Si bandoul de pe bara spate din dreapta e julit, dar nu se vede mare lucru. Si in plus am vazut exact sub bandoul usii dreapta spate o urma de la bandoul masinii care mi-a facut "bucuria". Probabil s-a intamplat intr-un week-end cat am fost plecat intr-un teambuilding cu cei de la firma si masina a stat 3 zile in fata blocului, cu partea dreapta spre sosea, in loc sa stea pe locul unde o las de obicei, mult mai ferit, dar ocupat atunci de un vecin...
Acum am fransiza 100 de Euro pentru orice eveniment la Casco, nici nu stiu daca se merita sa o duc din nou in service. Si probabil ca daca o duc iar o sa am "norocul" sa patesc la fel. O sa incerc sa vad ce pot sa fac cand se face timpul mai bun cu un scratch remover, poate scot macar zgarieturile de pe aripa. Poze inca nu am, imediat dupa ce am spalat masina s-a murdarit la loc si nu se mai vede nimic.
pfiu... am destul timp sa rezolv
Am schimbat azi in sfarsit kit-ul de ambreiaj. Cel de pe masina era cel original (sctia BMW pe el), si era marca Luk. Cel nou e Sachs.
In afara de ambreiaj am mai schimbat si un simering de la cutia de viteze, pe unde intra timoneria, din cauza ca pierdea ulei pe acolo, si tampoanele pe care se sprijina cutia in partea din spate, pentru ca erau rupte. Simering-ul era cel mai greu de schimbat, am avut noroc ca era pe stoc la Automobile Bavaria, altfel ramaneam probabil cu el neschimbat, nu stiu cand mai dau jos cutia de viteze de pe masina... Tampoanele se pot schimba mai usor, dar le-a putut comanda service-ul astfel incat sa vina in 1-2 ore. Am schimbat si garniturile de la evacuare (intre evacuare si galerii), ca a trebuit dat jos tot esapamentul ca sa poata fi data jos cutia.
E o diferenta enorma intre cum se comporta inainte ambreiajul si cum se comporta acum. Si cand spun inainte nu ma refer numai pa perioada de cand a inceput sa patineze, ci si la perioada de dinainte. Inainte tinea ambreiajul foarte sus si pedala era destul de tare. Acum tine foarte jos (am oprit pana acum de 3 ori motorul la plecarea de pe loc, o sa-mi ia ceva timp sa ma obisnuiesc), iar pedala se apasa mult mai usor. Presupun ca asa e normal, mecanicul a spus ca era decalita vechea placa de presiune si de aceea se apasa pedala greu.
Am facut si cateva poze, dar cu un telefon, si inca nu le-am descarcat. Sper sa se inteleaga ceva...
Cateva poze facute cu telefonul, de proasta calitate din pacate.
Foarte frumos banuiesc ca e mai rapida decat inainte acum..
Evident e mai rapida decat in perioada cand ii patina ambreiajul
Azi de dimineata, dupa ce-am mers vreun km in coloana in mult timp, am observat ca accelerand pe loc cu acceleratia la fund, intre 1500 si 2000 - 2500 RPM are o ezitare/intrerupere motorul, si se auzea si ceva pe sub masina in partea din fata. Am crezut ca nu e stransa bine evacuarea de ieri, sau ca bujiile trebuie schimbate. Dupa ce-am ajuns la destinatie (gradinita) si am pornit inapoi, nu mai facea asa. Am pus-o pe seama benzinei, mai ales ca rezervorul e aproape gol (<10 litri). Oricum, cred ca e timpul sa schimb bujiile, habar n-am cand au fost schimbate ultima data. Eticheta de pe motor cu "milleage for next spark plugs replacement" e in germana (nu se vede kilometrajul cand ar trebui schimbate), s-ar putea sa nu fi fost schimbate niciodata de cand masina e in Romania...
e bine sa le schimbi (bujiile), sa le sti tu noi acolo
bujiile sunt cu hexagon de 16mm, iti trebuie o cheie subtire
Am in trusa de scule a masinii cheie de bujii, am vazut azi
In week-end am fost la parinti, unde se odihneste audi-ul 80 de asta-toamna. A stat in garaj si era negru de la praf, si o roata era pe janta. Am umflat-o cu pompa, a mers. Dupa care i-am conectat bateria si am zis sa o pornesc. Tata se gandea ca poate i s-au blocat pistoanele in blocul motor, eu ma gandeam ca poate pleaca dupa cateva incercari daca nu s-a descarcat bateria. Ei bine, a pornit la sfert de cheie. Nu mi-a venit sa cred. Am scos-o afara, am lasat motorul sa se incalzeasca bine pana a pornit electroventilatorul, dupa care am spalat-o cat de cat si am parcat-o in curte undeva mai ferit, ca o sa stea mai bine decat in garaj. Ma gandesc sa ii desfac chiulasa si sa incerc sa vad daca trebuie schimbati segmentii sau problema ei e de la chiulasa... Problema ei e ca consuma 1 litru de ulei la 1000 km.
Acum are si niste probleme electrice cu semnalizarea pe dreapta, din cauza ca intra apa in portbagaj pe la stopul din dreapta si e ruginit soclul becurilor, si sunt niste contacte proaste pe acolo.
Astept sa vina vremea buna si poate imi fac curaj sa-i desfac motorul. Nu prea imi vine sa o vand, o am de atatia ani si nu m-a lasat niciodata in drum, si nici nu cred ca as lua mare lucru pe ea avand in vedere ca motorul consuma mult ulei.
Ar fi pacat sa o vinzi, mai bine-i faci topic aici si-i oferi o segmentare
Am reusit sambata sa-i schimb garnitura de la capacul motorului si bujiile, dupa care am incalzit un pic motorul si-am schimbat si uleiul. M-am gandit ca e cel mai bine asa, ca daca cumva au intrat fire de praf in motor pe la capac sa le spele uleiul inainte sa-l schimb. Avea fix 10.000 km uleiul si intentional sa-l schimb.
Am facut si niste poze. Am constatat ca la bujia 5 lipseste o mica bucata de metal din capatul de sus al tubului unde e bujia. Nu-mi dau seama daca e din fabrica sau nu, cert e ca nu incurca cu nimic.
Creme de la creme
Cat imi place culoarea din benzinar.
Nu, cum sa o vand? Imi place foarte mult masina
Dar zi-i unde a gasit-o
.....si la ce bani !
Am pus azi anvelopele de vara pe jantele BBS, dupa ce le-am si indreptat pe toate 4. A trebuit sa cumpar si inele de centrare, normal. Dupa ce-am plecat de la vulcanizare am simtit un miros de cauciuc incins si-am oprit dupa cateva sute de metri. Rotile din fata ating de amortizor, din cauza ca ET-ul e 23 fata de 20 cat ar trebui la E34, si jantele sunt 8j16, fata de 7j16 cat sunt cele originale, si cauciucul sta un pic mai in exterior
Asa ca am pus pe fata inapoi rotile de iarna si am plecat spre casa. Trebuie sa caut distantiere de 5 sau 10 mm acum, sper sa nu imi trebuiasca si prezoane mai lungi.
PS. Rotile din spate cu jantele BBS vin foarte bine pe masina.
e posibil sa am eu de 7mm, cu tot cu prezoane, insa nu stiu daca se potrivesc,, vb noi maine daca vin la intalnire(sau daca vi tu)
Sambata am dat jos cureaua de la aerul conditionat, o sa ramana asa pana reusesc sa schimb rola intinzatoare, cred ca rulmentul e cel care face zgomot.
Si duminica am lipit firele de la portbagaj, erau 6 sau 7 rupte si nu mi se mai aprindeau un bec din portbagaj, si lumina de mers inapoi pe stanga. Si am scapat in sfarsit de eroarea de "lic plate light", era un bec ars, l-am inlocuit cu unul de la lumina din portbagaj temporar pana cumpar altul (nu aveam de unde sa iau, eram la parinti la tara).
Inca n-am rezolvat cu rotile din fata, merg cu roti de iarna pe fata si de vara pe spate, jante diferite.
Am verificat sambata nivelul uleiului la 1500 km de la schimb si e la maxim. Se pare ca pana acum pierdeam ceva ulei pe la garnitura de la capacul motorului, inlocuita inainte sa schimb uleiul. Sper sa se mentina nivelul tot la maxim si de acum inainte. Pana acum completam cam 1 litru la un schimb de ulei.
Si daca tot a fost vreme buna duminica am demontat broasca de la capota portbagajului care facea figuri, nu se mai deschidea decat cu cheia, si am curatat-o cu WD40. Acum merge perfect.
si la mine la fel ating
am pus distantiere, dar nu-s multumit, nu mi-au castigat increderea distantierele, dar merg incet cu masina deocamdata, nu pun frane violente, etc.
Pe fata nu prea e bine cu distantierele, la franare toata greutatea masinii ( si E34 e greut) se muta spre in fata, si solicita suspensia, implicit si prinderea rotilor. Daca vrei, discutam pe larg despre asta, id-ul meu e mihaijust@yahoo.com
Am schimbat filtrul de habitaclu in seara asta. L-am cautat ceva timp, am desfacut multe pe acolo si am gasit si vaporizatorul sau cum se cheama... Pana la urma l-am gasit si l-am schimbat. Rezultatul: acum pe treapta 1 a venitilatiei baga aer cam cum baga pe treapta 4 inainte sa-l schimb. Era foarte imbacsit de praf.
Am montat sambata si rola intinzatoare de la aerul conditionat (Ina) si am montat cureaua. Acum am din nou aer conditionat, si baga bine de tot
Vroiam sa-mi pun discuri de frana ATE PowerDisc pe fata la masina si placute ATE, dar se apropie ITP-ul si ATE PowerDisc nu sunt pe stoc pe nicaieri, asa ca am luat ceva mai clasic, adica discuri ventilate Brembo si placute Textar. Le-am si montat vinerea trecuta, am schimbat si lichidul de frana (ATE dot4), si deja franele tin foarte bine.
Vechile placute erau uzate aproape complet, aveam eroare in bord din iunie din drum spre mare.
Acum sa vad saptamana asta daca trec ITP-ul fara probleme... Eu sper ca da.
De azi dimineata simt pentru prima data ca am frane bune la masina Si jantele fata sunt negre de la praful din placutele de frana. Dar merita
e acum mare grija la cei din spate
Mi-a facut-o masina cu 3 zile inainte de revelion... Pe 31 urmand sa plec la 100 km de Bucuresti.
Totusi e bine ca nu s-a intamplat cat am fost la Brasov, 1 saptamana de zile. Daca se intampla acolo era mult mai rau.
De cateva luni de zile odata la cateva saptamani trebuie sa completez antigel, cateva sute de ml. N-am gasit un unde curge.
Pe 28 decembrie am plecat la cumparaturi la Billa, pe Barbu Vacarescu, la cam 2 km de casa. Mi-a aparut avertizarea ca nivelul lichidului de racire e scazut cand am pornit motorul. Pana la Billa motorul nu a ajuns la temperatura normala de lucru. La intoarcere insa dupa mai putin de 1 km de mers spre casa am vazut temperatura intre jumatate si rosu, urcand rapid.
Am facut cateva pauze pana acasa de racire si am ajuns cu bine. Era foarte frig, am lasat-o pe a doua zi.
Pe 29 am completat cu niste apa distilata si antigel si am plecat prin cartier sa incalzesc motorul. L-am incalzit bine, iar a ajuns aproape de rosu. Am zis ca nu e bine aerisit si am incercat sa il aerisesc, am tot completat cu antigel si desfacut surubul de aerisire. Mare lucru n-am reusit.
Am continuat a doua zi cu acelasi lucru, la fel, nu am reusit mare lucru de dimineata, dar am facut o pauza si seara am continuat, am mai completat cu aproape 2 litri de apa si antigel si pana la urma am reusit sa rezolv problema, nu mai trecea temperatura apei de jumatate. Eram bucuros, dar nu intelegeam cum am pierdut atat de mult lichid de racire. Cand il aeriseam se pierdea ceva lichi, dar nu asa de mult cat completam eu.
Pe 31 dimineata cand am iesit la masina... Balta sub ea. Si m-am uitat prin jur si am constatat ca era balta de antigel peste tot pe unde parcasem in ultimele zile, si pe unde mersesem cand parcam erau picaturi de antigel.
Am completat cu antigel si apa distilata din nou, si am plecat sa incalzesc motorul. Dupa cateva sute de metri am oprit si am ridicat capota, si am reusit sa identific locul pe unde curgea. Curgea pe la motorasul care impinge lichidul de racire spre radiatorul de incalzit habitaclul (nu stiu exact cum se cheama). Am merge repede acasa, fara sa incalzesc motorul prea tare, si m-am apucat de treaba. Trebuia sa elimin motorasul de pe traseu.
Am incercat sa unesc furtunul de intrare cu cel de iesire cu o alta teava, dupa care am constata ca exista o alta rezolvare, conectam furtunul de intrare acolo unde mergea furtunul de iesire din motoras (furtunul de iesire are maxim 10cm lungime). Si asta a fost! De atunci nu am mai avut nici o problema cu lichidul de racire si cu temperaturi, si nici cu incalzirea in habitaclu nu sunt diferente.
da, e o pompa electrica acolo, din cate stiu eu, care ajuta apa sa treaca prin radiatorul de incalzire al habitaclului. e chiar langa electrovalvele de caldura, nu? Bine ca i-ai dat de cap, macar ai scapat de o grija.
deci probabil ca mie imi lipseste piesa asta
long-live bmwzone
si mie cred ca imi lipseste, dar sincer acum iarna nici sa ma pici cu ceara nu o sa desfac acolo sa verific. am antigel in instalatie, nu picura pe nicaieri, caldura inauntru este mai mult decat suporta unii pasageri de-ai mei, deci toate bune.
la cati km ai ajuns cu masina, George?
eu am avut problema asta la un mercedes w124. am scos pompa si am pus un robinet din ala din baie. vara il inchideam si n-aveam caldura, iarna il deschideam. asta pt ca pompa costa vro 15 milioane la mercedes.
192.000 km am facut zilele trecute. si mi s-a aprins "OilService", umblu cu uleiul si filtrul in portbagaj de vreo saptamana, dar e prea frig sa ma apuc sa-l schimb... Prind eu o zi mai calda si fac si asta.
ce ulei?
Castrol Magnatec 10W40.
din asta vreau sa bag si eu.
De unde l-ai luat si cu cat?
autokarma.ro, nu mai stiu exact cat a fost...
Am gasit superoferta la un m,agazin de piese Dacia, langa Viitorului/Stefan cel Mare: Magnatec 10W40 , bidon de 5l - 120ron
Daca eram istet il luam cu 104 ron, ca aveau afisat pretul pentru vechile bidoane de 4litri .
50m mai incolo, alt magazin il vindea cu 155ron.
eu unul nu mai bag Castrol in masina, nu am experienta placuta dupa vechiul M20B20
Insa, daca la voi se simte bine motorul cu Castrol, nu cred ca e cazul sa schimbati marca.
Si eu am o experienta nasoala cu Catrol. La 4000km dupa ce l-am pus am spart baia
In rest, ce sa zic parca il papa mai incet decat papa BP. Acum am Aral si pare la fel de bun ca si Castrol Magnatec. Parca becul de ulei se stinge chiar mai repede decat cu castrol, la pornirea la rece.
Nu-mi mai merge aerul conditionat (am umplut primavara trecuta cu freon instalatia), si azi dimineata am fost la service (langa Interceptor) sa repet opratiunea. Dar in timpul operatiunii au constatat mecanicii ca am condensatorul (radiatorul instalatiei de aer conditionat) fisurat, asa ca... o sa dau 750 ron + manopera sa-l inlocuiesc, in plus fata de freon Am lasat masina, o iau deseara, ca as fi stat acolo toata ziua asteptand piesa si apoi inlocuirea ei.
Nici mie nu-mi mai merge, desi in toamna am fost asigurat ca totul e ok Cand am fost sa ma interesez de un radiator nou, mi-au spus cei de la magazin ca se fisureaza destul de frecvent, si au multe comenzi pentru masini destul de noi si ca nu tin mult
... Radiatorul meu e din 1983 si inca tine. Am crezut ca e radiatorul de vina, defapt cred ca mi-a bagat moshu' altceva pe post de freon... OEM ti-ai luat? Credeam ca e mai scump.
Am reusit in urma cu o saptamana sa-mi montez si pe fata rotile de vara. Din cauza et-ului un pic mai mare (23, sunt jante originale de E38) si a latimii jantei un pic mai mare fata de jantele stock (8 in loc de 7), rotile atingeau usor de amortizoare.
Am cumparat de pe ebay distantiere de 1cm pentru rotile din fata si prezoane mai lungi cu 1 cm. Nu stiam ce marca sunt distantierele, si am fost surprins placut sa constat ca sunt F&K Automotive (ma asteptam sa fie no-name). Aveam emotii referitoare la stransul rotilor cu noile prezoane si am avut dreptate sa am. Cand am ajuns la 60 km/h am simtit un usor tremurat in volan, dar cand am iesit la drumul national si am accelerat, pe la 80 km/h masina si volanul trageau in toate partile. Am incetinit si am oprit cand am putut, am strans din nou rotile, am plecat, acelasi lucru, si tot asa de 3 ori, dupa care n-a mai fost nevoie sa le strang. Totusi dupa inca 20 km am mai oprit odata, ca sa fiu sigur (intram de pe DN2A pe DN2 si urma o portiune mai rapida de drum). A fost in regula, s-au mai strans putin, dupa care am mers foarte bine pana la Bucuresti, si pe o portiune am mers chiar foarte repede, si masina s-a comportat foarte bine.
Am fost la mare in week-end-ul 11-12 iulie, la 2 mai. Pe drum la una dintre opririle bruste ale coloanei pe portiunea dintre Cernavoda si Constanta m-a lovit un Seat Leon din spate si m-a impins cateva zeci de cm. Am coborat rapid si am estimat ca nu sunt pagube, doar praf pe bara. Ce am remarcat abia mai tarziu, cand am ajuns la 2 Mai, e ca mi-a cazut capacelul de la inelul de remorcare si l-am pierdut. Si am remarcat asta in momentul in care am avut nevoie sa remorchez masina sa ies de unde ma blocasem, cu bascula dreapta spate sprijinita bine de tot pe niste dale de piatra si alte parti ale masinii atingand de jos, si roata dreapta spate intr-un mic sant, din cauza lucrarilor de canalizare recent facute pe toate strazile de acolo, a noroiului si a neatentiei mele. Imediat mi-am dat seama ca singura posibilitate de a mai iesi de acolo era remorcat din spate, si asa a fost, cu toata bunavointa oamenilor de a ma ajuta si impinge in diverse feluri (am refuzat si le-am explicat de ce fiecare metoda n-o sa mearga. De exemplu imi propunea unul sa ridice ei partea dreapta spate a masinii si eu folosind motorul sa dau in spate, eu le-am explicat ca roata dreapta spate fiind sus stanga spate nu se va invarti, din cauza direfentialului open).
N-am reusit sa gasesc o masina mai mare sa ma tracteze, masina de marfa la care am fost m-a refuzat pe motiv ca nu are carlig (desi sfoara de remorcare se putea lega de sasiul masinii).
Un vecin cu Skoda Fabia model mai vechi a avut toata bunavointa sa incerce, dar n-a reusit decat sa patineze pe loc. Am reusit sa gasesc un tractor fara baterie, fara partea de sus care vine peste motor si care a avut nevoie de o galeata de apa in radiator inainte de a fi pornit impins, si care m-a scos foarte usor si tragand foarte incet, asa cum l-am rugat.
Si acum cateva zile am facut plinul, dupa ce am ramas cu cea mai putina benzina in rezervor de pana acum - pe computerul de bord la Range nu-mi mai arata nimic. Am reusit sa pun 77.4 litri de benzina, care m-au costat aproape 320 RON (Top Premium 99+ de la Petrom). Si cu ocazia asta am calculat din nou consumul real si cel de pe OBC si sunt aproape identice.
Salut G!
ce reprezinta consumul de 12.4%? oras? afara? cam la ce ore in oras?
pe DN-uri cred ca scoti 8-9.
Eu scot 9 daca merg cuminte, legal si in localitati si afara.
17% in oras e in mega trafic suspectez nu?oricum eu cu 2,5 M54 ce-i drept scot consum mai mic dar e motor de generatie mai noua
Am lasat masina aseara unde o parcasem cu vreo jumatate de ora inainte, am gasit antigel sub ea si in 2 minute am identificat si problema...
Te inseli, are 80 litri
daca nu l are bavaria vi si l iei de la mine ca e pe stoc...dar eu il vreau inapoi .nu vreau bani .gasit
De cateva saptamani auzeam un zgomot la roata dreapta fata cand mergeam incet, ceva ciudat, ca un celofan care se indoaie. Nu am reusit sa identific zgomotul, m-am uitat si pe sub masina sa nu fie ceva prins pe-acolo, dar nimic.
In week-end am fost la parinti, si aseara cand am plecat am auzit zgomotul din nou si i-am zis tatalui meu sa incerce el sa-si dea seama exact de unde vine zgomotul. Mi-a spus ca e de la roata dreapta spate, ca i se pare ca am ceva sub capacul care acopera prezoanele, ca poate mi-a bagat cineva niste pietricele. Am coborat, am luat surubelnita si am scos capacelul... Erau 2 prezoane complet scoase care se plimbau in capacel si de aceea se auzea zgomotul numai la viteza mica. Si unul dintre ele era antifurtul, deci sigur s-au desfacut singure de la mers. Si cand am pus cheia de strans pe toate, am constatat ca dintre cele 3 ramase 1 era slabit si el... N-am mai patit asa ceva pana acum, sa mi se desfaca singure prezoanele la o roata. Si le-am verificat destul de des.
Ce pot sa spun, mare noroc am avut ca le-am descoperit la timp.
eu totusi cred ca nu au fost stranse de la inceput, eu nu am mai auzit sa se desfaca DACA au fost stranse
mda ia sa ma uit si la mine ca tocmai ce am umblat la cauciucurile pe fata
Ai flanse sau ceva pe roti?
se mai poate intampla chestia asta daca prezoanele nu se pupa cu jantele sau daca jantele nu sunt de BMW (dar se potrivesc pe), conicitatea prezoanelor nu este la fel cu cele ale jantelor... intelegi ce vreau sa spun?
X files !
N-am mai scris demult aici... Intre timp am trecut de 200k km. Am surprins momentul cu o poza facuta cu telefonul.
ai trecut granita celor 200.000 km cu rezervorul aproape plin. Asta-i semn de belsug pentru urmatoarea suta de mii.
sa te poarte cu bine si pe urmatoarele 200.000km Am sa fac si eu un apdeit la topicul meu a.s.a.p.
Ieri pe la pranz am plecat sa fac niste cumparaturi, si am gasit-o fara sticla de la oglinda din stanga . Era parcata fix in fata scarii blocului, cu partea stanga pe trotuar. Nu stiu cand s-a intamplat, pentru ca de luni seara am parcat-o acolo, si tot restul saptamanii n-am folosit-o, am mers cu metroul la servici, si nici nu m-am uitat la oglinda, ca intotdeauna veneam spre casa dinspre partea din fata a masinii si nu aveam cum sa o vad.
E a doua oara cand mi se intampla, si la fel ca si prima data, firele de la incalzire au fost scoase frumos, deci tot ce trebuie sa fac e sa cumpar noua sticla de oglinda si sa o montez la loc.
Tatal meu are o Dacie 1310 din 1984. Desi pare incredibil, masina abia a trecut de 100k km in tot timpul asta, cu o reparatie capitala la motor pe la 50k km. Dar timpul si-a spus cuvantul si rugina a afectat caroseria destul de mult, asa ca nu mai merita investitii in ea pentru a putea trece ITP-ul din nou.
Il batea gandul sa-si ia un Logan SH, si chiar l-a trimis pe fratele meu sa vada cateva masini in targ la Vitan (fratele meu are Logan de vreo cativa ani, desi stie la ce sa se uite). Evident, toate masinile la pret bun au probleme ascunse.
Asa ca dupa aproximativ 3 ani si jumatate de cand statea nemiscata in curte la pariniti, tatal meu s-a hotarat sa resusciteze Audi-ul meu 80 si sa nu-si mai ia Logan SH. Masina a trecut ITP-ul fara probleme (e non-euro), desi motorul consuma cam 1 litru de ulei la 1k km si parerea mea e ca merita segmentat, dar el zice ca mai bine il lasa asa (si cand accelerezi puternic ajunge ulei pe filtrul de aer, apoi intra ulei in admisie si scoate mult fum; daca accelerezi normal merge ok). Singura problema la ITP a fost de fapt oglinda exterioara stanga, care e crapata de cand am cuparat eu masina in 2001 (nu am gasit sticla de oglinda sa o schimb sau cand am gasit era mult prea scumpa si nu m-am indurat sa dau banii). Asigurarea a costat vreo 600 RON, a mai fost si rovigneta si cam atat la cheltuieli de repunere in circulatie.
Mai avea niste probleme la partea electrica (la semnalizare, niste contacte proaste), dar le-a rezolvat. Panza de la plafon se dezlipise in partea din spate din cauza ca a stat in soate tot timpul asta, dar a cusut-o (nu a mers lipita). Rola intinzatoare de la cureaua de distributie se blocase din cauza ruginiei, dar s-a deblocat dupa ce a uns-o cu niste ulei. Si capota are niste pete de rugina (nu e capota originala, aia nu rugineste, pentru ca toata caroseria e galvanizata si nu rugineste), dar a curatat-o de rugina si a dat cu niste vopsea alba peste, se cunoaste dar oricum e mult mai bine acum. Ornamentele de plastic/cauciuc de jur-imprejurul masinii le-a curata si vopsit din nou cu negru, si arata mult mai bine acum. I-a strans si rulmentii pe spate, pentru ca aveau joc (zice ca sunt exact pe sistemul de la Dacie). Eu nu umblasem niciodata la rotile din spate, doar schimbasem placutele de frana.
Ar mai fi o problema pe care masina a avut-o dintotdeauna, indicatorul temperaturii lichidului de racire uneori merge, alteori nu. Dar nu e esential, masina are pompa de apa buna, cu pale metalice (am desfacut-o odata acum cativa ani) si mai are inca un indicator in bord daca creste periculos temperatura lichidului. Si uneori nu merge turometrul, si se pare ca atunci cand indica temperatura lichidului de racire nu merge turometrul, si atunci cand merge turometrul nu indica temperatura lichidului de racire. Si pierde lichid de racire, am gasit 2 locuri prin care pierde, sper sa se rezolve si asta curand.
Ar mai fi de schimbat amortizoarele pe spate si zic eu de facut reparatie capitala la motor (schimbat segmenti si reconditionat chiulasa).
Pe fata are discuri de frana si placute noi, au doar cateva sute de km facute dupa ce le-am schimbat.
Eu ma bucur foarte mult ca s-a hotarat sa foloseasca Audi-ul, imi parea rau sa stea nefolosit sau si mai rau sa-l dau la Remat (nu cred ca l-ar fi cumparat cineva din cauza problemelor la motor, de aceea nici n-am incercat vreodata sa-l vand). Si sper ca incet incet toate problemele pe care le mai are sa se rezolve.
Best choice, bravo lui
Tata inca ma intreaba ce am de gand sa fac cu BMW-ul (nu-l arunc?), desi ii place cum merge Ar fi mult de lucru - omologat motor (ITP), asigurare, vigneta. Si rugina.
Ieri a iesit cineva din un clio din asta 1.5 diesel, eu eram la E12, umblam la carburatie. Sa uite asa la mine, la masina, si a zis "la remat cu asta, a trecut timpul lui". Bine ca stiu cum merge un clio din asta, altfel cred ca ma suparam.
Pana la urma depinde de ce cauti la o masina. Sunt sigur ca tatal tau a ales audi pentru motive pragmatice, nu pentru ca il place masina asta pentru ce este.
eu in locul tau ii spuneam cateva vorbe de duh. eventual daca reactiona, il dadeam si cu capul de plasticaraia lui
Nu are rost, diferente in abordare problema de mobilitate e prea mare.
Din ce povestesti mai are multa viata Audiul in el. Oricum este peste orice logan si in mod cert cea mai buna optiune.
Asa ca buna alegere
Trebuia sa-i spui ca sub acele aparente bujii se afla de fapt teleportoarele de scanteie, cu plasma, desigur... Dupa care se faci o fata de sictir, care sa denote mirarea ta fata de nepriceperea lui.
Eu chiar am simţul umorului, īnsă nu-mi mai vine să zic nimic cānd văd caractere de genul acesta.
Cred că suntem pe primele locuri īn lume la atārnache care nu sunt īn stare de nimic dar se dau deştepţi.
Am mai auzit o replică d-asta de căcat iarna trecută cānd era ditamai zăpada.
Mă īnţepenisem puţin şi s-au şi găsit unii să zāmbească ironic şi să spună: "proaste BMW-urile astea, treceam şi eu cu Dacia pe aici."
Am reuşit să ies destul de repede ceea ce le-a tăiat din fericire.
Nevoia asta de a se simti superiori cred ca denota totusi niste frustrari... Probabil se simt inferiori in trafic fata de "jipane" si limuzinele de lux si atunci se dau grozavi si ei cum pot... Acum au un motiv in plus, cu impozitul
Am tractat ieri un Opel din 2002, nu se alimenta din cauze de natura electrica Am vrut sa incerc sa-i fac ceva, dar cand am vazut ce inghesuite sunt toate pe acolo si manunchiurile de fire, m-am lasat pagubas.
Probabil ca multi considera un salt galactic trecerea de la Dacia 1310 la Logan sau Renault, insa mie imi place mai mult Bmw-ul meu vechi decat Logan-ul nou-nout al tatalui meu, ca si feeling, desi nici acela nu e chiar lenes.
O mare problema , pe langa caracterul omului , e si cum 'priveste' masina. Adica pentru el (o) masina e chestia aia in care bagi benzina si te duci cu ea la servici ..ba mai mult mai vine si zice de ce e asa de speciala ca toate au 4 roti s-a terminat.. clar sunt 'limitati , 'incuiati' , invidiosi , frustati etc
Ceva de genu am patit si eu... eram pe Transfagarseanu ..urcam .. si m-am oprit pt o pauza , ceva poze etc... si eu m-am obisnuit sa mai ridic capota ma mai uit daca totul e ok etc.. si observasem ca nu mai am lichid de parbriz.. iau din portbagaj sa completez.. si intr-o 'trufie' coboara un 'om-mamifer' pe o bicileta (sa nu ii zic altfel).. se opreste si imi zice... "mda .. ti s-a supraincalzit 'bemveutzul'.. arunca-l ca nu mai e bun ..." la care eu.. stai linistit ca te pot calca si fara motorul pornit ..ca suntem in panta ...
Scuze si eu georgem de offtopic ..si de 'copyright' pt acea poza din anuntul meu
sunt acrii strugurii, mai ales pentru astia care nu au optionale la masina lucruri standard la un bmw din '90. mi-am amintit acum, la E23-ul lui Sportivu, din '84, am vazut ca avea air-bag in volan. nu mai zic de pilot automat si alte nebunii, care nici in lista de optionale nu se regasesc acum la Renault Clio/Logan, dar un E30 le avea ca optiune (ca sa compar 2 masini din aceeasi clasa - dupa dimensiune).
George, tu cam cati km faci cu masina (e34) pe an? am vazut ca nu apuci prea mult sa ne scrii, nici pe la intalnire nu ne-am mai vazut de vreo...2 ani
Fac in jur de 15.000 pe an, dar mi s-a intamplat si sa fac 10.000 in 2 saptamani cand am fost in concediu in (toata) Italia acum 3 ani parca. Acum am ajuns la 204.000 km la bord.
N-am mai scris pentru ca mare lucru n-am mai facut, iar de venit la intalniri nu prea am timp, pentru ca am 2 copii, cel mic avand mai putin de 2 ani.
Ca noutati la masina, acum cateva saptamani mi s-a stricat geanul de la sofer, cred ca s-a rupt macaraua sau ceva de genul asta. N-am avut nici timp nici bani sa incerc sa-l repar, partea buna e ca geamul sta foarte bine inchis (l-am ridicat cu mana si l-am tinut pe pozitie, apoi de la buton l-am inchis si partea care se ridica in usa l-a fixat in pozitia inchis).
De ceva timp am observat ceva scurgeti de antigel in zona vasului de expansiune. N-am remarcat insa pe unde. Chiar la ultimul drum facut in urma cu 2 saptamani si ceva mi-a aparut mesajul de nivel scazut al nivelului lichidului de racire.
Am fost plecat 2 saptamani in concediu (in Palermo, Sicilia, cu avionul) si cand m-am intors am completat lichidul de racire (vasul de expansiune era gol) si am vazut cum curge chiar din vasul de expansiune de undeva de sub nivelul normal lichidul. Vasul are o crapatura verticala de vreo 3-4 cm lungime. Probabil ca era crapat de ceva timp, si pierdea lichid in timp ce mergeam, dar acum stand nefolosita masina mai mult de 2 saptamani vasul s-a uscat si crapatura s-a accentuat.
Am comandat deja sambata dimineata la AB un nou vas de expansiune, 191.31 ron. A trebuit sa merg si sa achit un avans, evident. O sa soseasca dupa jumatatea saptamanii (in principiu maxim 5 zile), si sper sa fie usor de schimbat. Din ce am vazut pe schema din realoem.com e simplu.
varsta incepe usor usor sa se cunoasca. controleaza tot ce e din plastic la racirea motorului, chiar si furtunele din cauciuc le poti verifica. nu te juca cu racirea motorului.
Am schimbat vasul de expansiune, a fost MULT mai simplu decat ma asteptam si decat speram sa fie.
Cateva poze cu cele 2 vase de expansiune (se vede crapatura, exterior si interior, in ultimele 2 poze).
Am inlocuit flansa de cardan, cea veche se ciufulise. Era cea cu care a venit masina, se vede pe ea anul '95.
De unde ai luat plasticele alea care fac legatura intre macara si geam?
Trebuie sa le schimb si eu ca m-am trezit cu un geam sarit de pe macara. L-am pus la loc, dar nu prea mai am incredere in plasticele alea ca sunt cam rupte.
Mi le-a comandat (si au venit cam intr-o ora seful service-ului) unde am facut reparatia (service-ul de langa Interceptor).
Oricum, in cel mai rau caz sigur le poti comanda de la AB, daca sunt si la E36 piese separate, asa cum sunt la E34. Eu mi-am comandat de la ei la un moment dat surubul de aerisire de la radiator, care era vreo 8-9 ron.
Ieri dupa-amiaza, la tara la parinti, faceam curatenie prin masina. Am pus contactul sa inchid ferestrele, si cand am vrut sa iau contactul si sa scot cheia, s-a rupt contactul undeva in interior. Contactul a ramas pus, cheia a iesit, si volanul a ramas blocat. Am incercat eu de cateva ori sa pornesc motorul, dar cheia se invartea in gol in contact. Mi-am dat seama ca nu e nimic de facut, si l-am sunat pe Florin (Interceptor) sa vad daca el cumva are un contact de E34 si sa-l intreb cat e de complicat sa rezolv (si daca pot pleca cu masina la Bucuresti fara sa fac rost de un alt contact). Nu avea, mi-a dat un numar de telefon al cuiva care era posibil sa aiba, din pacate nu mi-a raspuns al telefon.
Am sunat un prieten care era intr-un oras din apropiere, si mi-a zis ca merge dimineata (adica azi dimineata) la un parc de dezmembrari auto. Am cautat si pe forum si am gasit 2 anunturi, i-am sunat pe amandoi si aveau, mi-au explicat amandoi cam ce e de facut si a ramas ca ii sun cand ajung in Bucuresti, daca nu cumva imi gaseste prietenul la dezmembrari.
Dimineata m-am trezit devreme a si m-am apucat de demontat. A mers repede, contactul mai fusese schimbat odata si avea suruburi de 13 in loc de suruburi rotunjite cum se pare ca sunt in mod normal. Dupa ce am reusit sa demontez tot m-a sunat si prietenul care a mers la dezmebrari, am avut noroc si mi-a gasit un contact de E34. Nu era absolut sigur cel de la dezmebrari ca e de E34 (il avea demontat cu eticheta BMW 525 pe el), asa ca am facut si eu poze, a facut si el poze, s-a intors acasa si ni le-am trimis pe e-mail. Era identic, asa ca mi l-a cumparat si mi l-a trimis, dupa 1 ora il aveam (a costat 150 ron, cu tot cu mufa din capat care pune contactul cand rasucesti cheia). L-am montat, si dupa cum banuiam, motorul nu a pornit din cauza chip-ului din cheie pana nu am pus cheia mea in cercul de plastic din jurul locului unde intra cheia. A trebuit sa mai demontez totul odata si sa montez totul la loc, pentru ca nu am pus totul la loc pe coloana de directie exact cum era (sunt 2 inele de metal si o siguranta intre ele, si pe primul dintre inele l-am montat prima data pe coloana de directie in interiorul partii care blocheaza volanul). Mi-am dat seama ca nu e ceva in regula pentru ca volanul nu se mai misca la fel ca inainte si facea un zgomot, atungea un plastic de pe volan de ceva metalic de pe coloana de directie. Am montat totul la loc si am fost multumit, volanul se misca perfect din nou.
Nu stiu cum sa fac acum sa nu mai am nevoie de ambele chei ca sa pornesc motorul, si nici nu vreau sa lipesc cheia originala in masina astfel incat sa nu mai am protectia la pornirea motorului... O sa incerc sa desfac vechiul contact sa vad ce e rupt exact si daca se poate repara.
Niste poze cu contactul stricat:
Nu merge reprogramat cheia (sper sa nu intreb o prostie)?
Cheia de la contactul pe care l-am cumparat pare sa fie fara asa ceva. In locul inelului de plastic cu 2 fire care merge in EWS si care citeste chip-ul din cheia mea la contactul meu stricat, contactul nou are un inel simplu de plastic. Cred ca iti poti da seama comparand pozele cu contactul rupt cu pozele cu cel de la dezmembrari, pe care le atasez aici.
Cel mai simplu era dacă īţi lua de la dezmembrări şi cheile şi modulul EWS al maşinii de pe care provine contactul sh.
Mai era doar o cheie (probabil celelalte s-au dat cu usile), si cred ca e de pe un E34 mai vechi, care nu cred ca are EWS (nu am reusit sa montez cititorul meu de chip pe contactul asta, nu se poate monta, nu are marginea de care se agata clamele de plastic ale acestuia, si in locul lui are un simplu plastic, mai putin iesit in afara). Daca toate masinile E34 au EWS, atunci da, era cel mai bine sa ia si EWS-ul, dar probabil cei de la dezmembrari nu stiau ce e ala.
Da, nu au toate EWS.
Destul de aiurea situaţia.
Văd 3 variante.
Cea mai bună ar fi să găseşti la dezmembrări un E34 cu modul EWS şi să iei contactul, cheile, modulul EWS şi butucul de la şofer şi cel de la portbagaj şi torpedou ca să nu umblii cu mai multe tipuri de chei pentru diverse yale, īnsă asta e varianta mai scumpă.
A doua variantă ar fi să laşi cip-ul prins de contact, aşa cum fac cei care īşi montează alarme cu pornire din pager, īnsă nu e o soluţie prea sigură.
Dar, practic, dacă stau să mă gāndesc bine, tu poţi scoate cip-ul din cheia ta veche şi să-l pui īn cheia cu care a venit contactul.
Aşa ar trebui să pornească fără probleme maşina.
contactul pe care il ai cumparat de la schrott e pre facelift, cred ca masina ta e cu facelift dupa cotactul original, oricum cel d la schrott e obosit rau, se vede si dupa cheie.
trb sa scoti cilindrul din cel p care il ai tu p masina, ai sa vezi ca e rupta o piesa mica din zamac. cu putin noroc poti sa faci din cei 2 cilindrii unul bun, pe contactul initial, cu cheia masinii.
Da, masina mea e facelift, fabricatie mai 1995. E chiar cea din avatar.
Am gasit aici:
http://forum.bmw5.co.uk/viewtopic.php?f=9&t=20971
E exact cum banuiam si eu si incercasem deja, insa nu imi iese...
n-am vrut sa ma "injuri" p mine...se cam cere "savoir faire"...demult m-am enervat si eu dar daca exersezi iti intrii in mana.
ce ai bagat acolo sa misti siguranta ?
Prima data am incercat cu o agrafa de birou indreptata, apoi am incercat cu ceva mai solid, cazut de la o umbrela veche.
In seara asta, dupa ce am oprit la cateva magazine in cautare de paine, cand sa plec spre casa (am gasit paine) nu mi-a mai pornit motorul, ca si cand nu as fi pus cheia originala in cititorul de cod. Am desfacut capacul de sub volan sa vad daca EWS-ul are mufele bine conectate in el, si mufele erau bine conectate. Am verificat si 2 fire care se leaga la masa pe care nu am reusit sa le prind bine cand am montat noul
contact (nu am reusit sa desfac un surub), si se cam miscau. Le-am tinut cu mana fixe, dar tot nu a pornit. O sa incerc maine pe lumina sa vad daca o pornesc, a ramas parcata la strada principala.
PS. Am facut in seara asta ultima ora de scoala de soferi moto (sala am luat-o saptamana trecuta) si luni la prima ora am examenul practic in poligonul Ilioara.
Bafta la examen!
Sa fie! Multumesc pentru urari.
Am reusit sa pornesc masina cu cheia de rezerva. E evident ca nu are nimic masina, ci cheia principala s-a stricat, pentru ca am verificat cu ambele chei.
Nu inteleg totusi sa inteleg ce anume s-a stricat la ea... Cheia principala are si o baterie in ea, dar e pentru led-ul din chieie, si ledul se aprinde daca apas pe sigla BMW din centru, deci nu e consumata.
Cheia a doua e turnata (si neagra) si daca se strica si ea nu stiu ce ma fac. Cred ca am si o a treia cheie, tot turnata (si gri), o caut si merg sa o verific acum dupa ce scriu. Aveti idee de ce s-ar putea strica cip-ul din cheia principala?
LE. Merge si cheia gri, porneste motorul. Asta e chiea de service, deschide usile si porneste motorul, dar nu deschide torpedoul si portbagajul.
Poate din cauza vechimii, poate ai scăpat-o, cine ştie...
Ar fi bine sa fie asa. Ciudat e ca am oprit la cateva magazine in cartier, si intre penultimul si ultimul sigur nu s-a intamplat nimic cu cheile (sa le fi scapat sau ceva similar). Mi-e frica sa nu se strice si celelalte chei
Azi mi s-a stricat si a doua cheie, tot cand am ajuns in cartier si am oprit la un magazin sa cumpar paine (alt magazin de data asta). Am luat ultima cheie de acasa si am pornit masina fara probleme cu ea.
Situatia e nasoala, probabil in curand se strica si ultima cheie si nu mai pot porni masina... Nu stiu ce sa fac. Oricum, si pana acum porneam cu emotii de fiecare data motorul (uneori nu porneam pentru ca nu tineam cheia exact unde trebuia), de acum o sa pornesc de fiecare data motorul cu groaza ca nu mai porneste si nu mai am nicio cheie buna
ce e de facut la faza asta?
adica ce urmeaza?
Nu poti sa renunti la EWS ?
Foarte ciudat, de cand ai umblat acolo la contact au inceput sa pica cheile.
Nu cumva problema este ca nu sa mai incarce cheia?
incearca sa vezi cat ar costa pe original distractia
Am tinut motorul pornit vreo 10 minute cu cheia care a functionat pana in seara asta in inelul de plastic. Degeaba, nu am reusit dupa aceea sa pornesc motorul cu ajutorul ei.
O sa incerc maine sa aflu de la AB daca trebuie reprogramate cheile sau daca trebuie sa comand alta cheie si eventual un butuc identic cu cel original, ca sa revin la starea initiala, de dinainte sa mi se rupa butucul.
O sa incerc de acum sa tin o cheie care s-a stricat in inelul cititor in timp ce motorul functioneaza cat timp merg cu masina, poate se "repara". Vineri e urmatoarea zi cand mai merg cu masina, pana atunci o sa incerc sa ma documentez cat mai mult despre situatia in care ma aflu si ce pot face sa nu ma trezesc ca se strica si ultima cheie.
cam nasoala situatia, nu stiu ce e de facut. parca vad ca primesti numai raspunsuri evazive de la AB, io zic sa incerci sa te documentezi si pe forumuri straine , poate ca totusi s-a mai intamplat sa aibe cineva acest simptom la vre-un e34
Powered by Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)