m a suant azi domn inginer si mi a zis ca ramane ceata alba in urma lui si se aude un sunet la motor....
eu n amfost de fata ca sa vad exactr ce fel de fum scoate si ce zgomot se aude
plus ca din ce tin eu minte chiar si de iarna trecuta, la pornire uneori ze auzea un cloncanit, si se simtea cum tremura toata masina atunci cand porneam dimineata pe frig....
eu ma gandesc sa fie de la un injector.....dar al fel poate sa fie si turbina....
are cineva idee de la ce ar putea fi?
sa nu mi ziceti sa pun 35 pe el ca si eu vreau la fel, dar nu am permisiunea
Şi eu cred că e un injector.
Dacă era turbina, ar fi scăzut nivelul de ulei şi maşina n-ar trage.
turbaciunea a decedat.... si nici motorul nu se stie cat o mai duce.....
deci 3.5
turbina nu decedeste atat de repede, si fara sa dea vreun semn de oboseala. Turbina nu cloncane, nici nu zdrangane, decat daca s-a rupt axul si paletele inca sunt antrenate de gaze, lovind prin partile de ax rupte. Verifica injectoarele, verifica POMPA DE ULEI/sorbul/baia de ulei ( sa nu fi indoit vreun bolovan sorbul) si abia apoi te mai gandesti. La mine a cloncanit cand a inceput sa mestece cuzinetii. masina mai cloncane si cand o pornesti dimineata cu sprei de pornire, nu ii face prea bine ala la folosiri repetate.
daca murea turbina, simteai scaderea de putere de la 110+ caluti la 86- (mai ales din cauza cutiei automate, care te ajuta mult sa simti LIPSA de putere).
nu cred ca motorul ala a murit, nici turbo-ul. zic sa investighezi. era prea vioi motorul ala, mai ales cu automata nu il omori asa repede.
P.S - fum alb in urma e ulei in cilindri, care arde si el acolo in capu pizdonului. ce ulei i-ai pus la ultimul schimb? ce nivel are uleiul acum? ai ulei in vasul de expansiune/iti dispare apa din vas?
mai ai vreo noutate legata de masina?
am montat turbina, furtune ulei tot...
proba incan u i am facut...
dar am impresia ca nu face presiune
am pus mana pe ea si nu am simtit nimic, nici macar vant....
aveti vre o idee de la ce poate fi? sau n am turat o eu destu lde mult?
merge...
asa cum am banuit, fumul alb era de la uleiul ramas pe admisie. de astam i am dat seama cand am ajuns la swervice cna u mai scotea fum.
m am dat la ea asupra unor dealuri si...a facut fata..
problema rezolvata
Foarte bine Pana la urma am avut dreptate cu turbina aia
deci trage bine acum? din cand i cand ma gandesc cum or fi tras TD-urile astea in tineretea lor =)
FUMUL ALB:
-Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.
-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru
FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje
FUMUL NEGRU:
Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.
Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.
FUMUL GRI (rar):
Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.
La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.
Powered by Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)