astia sunt nebuni??? nu imi vine sa cred. eu nu am euro... dar ce naiba sa fac??? daca ash avea salariu de mii de euro ar mai merge... ce sa fac? sa imi cumpar pisika? nu stiu ce sa fac.
am inteles. nesimtiti de-a dreptul... cred ca dacia-renault o sa dea un procent din vanzari la stat. :nod:
eu am ajuns demult la concluzia ca guvernantii romani ishi urasc poporul pe care-l conduc...nu e suficienta incompetenta pe toate fronturile..trebuie sa fie si ceva ura la mijloc...altfel nu se explica "actul de guvernare" din ultimii 60 de ani in tara asta.
cred ca am pierdut 15 ani degeaba...trebuia sa o taiem de mult de aici.
nu inteleg de ce nu au macar bunul simt sa dea o lege in care scrie negru pe alb: romanii au voie sa cumpere numai dacii. romanii trebuie sa mearga pe drumuri proaste. romanii trebuie sa suporte abuzuri. si tot asa. ce ne mai incurcam cu tot felul de "taxe" care chipurile ar putea fii platite de cineva. pana si la amarata de recarosare stiti ce taxe trebuie sa platesti daca vrei sa aduci o masina de afara.
nu prea mai am sperante...ce bine ar fii sa ma insel dar nu prea cred.
ceva de genul intelesesem si eu. si faceau socoteala ca, daca intram in ue, bu o sa mai fie taxe vamale, dar adaugand taxa asta noua si minunata, practic masinile second hand vor costa in romanica atat cat costa si acum, poate un pic mai mult pentru motoare mari. o sa vedem in cateva zile bine macar ca le vom putea inmatricula...
hai sa luam un exemplu concret... un e36 cu motor m50 si 1990 cmc. cati bani platesc?? sa zicema ca acolo masina costa 1500 de euro... haidetzi sa calculam.
mai ai si tu rabdare cateva zile, ca deoc amdata toata lumea face speculatii. de ex, pentru non-euri, A.P.I.A. a cerut sa fie 2,5 euro/cmc, astia au ramas la 2 sau 1,5, dar nu era nimic batut in cuie.
De regula, cred ca si de data asta vor aplica strategia tipic romaneasca: se anunta niste scumpiri absolut aberante, apoi se simuleaza un dialog cu "societatea civila", iar la urma se adopta preturi in zona a 50%..75% din cele anuntate la deruta, initial.
Si astfel toata lumea rasufla usurata la urma: "Vai, totusi, bine ca nu le-au scumpit atat de mult cat ne asteptam."
Lista de exemple este lunga si variata.
De aici rezulta, cred eu, o alta concluzie - mai importanta si foarte trista: in astfel de momente se simte lipsa unor cluburi auto bine organizate si inchegate.
Tot timpul ne-am intrebat: la ce ne trebuie, domnule, un club BMW in Romania? Ce, nu putem fara club? Ce-mi trebuie mie, domnule, club, la care sa platesc cotizatie anuala de membru? M-am tampit? Ce, nu ne putem intalni si asa, fara club?
Ei bine, exact in situatii din astea ni se dovedeste impotenta. Metaforic vorbind (sper...).
APIA este "Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile". Acest organism reprezinta (cu succes, judecand dupa taxele anuntate) interesele producatorilor si importatorilor de masini noi.
Daca ar fi existat o ANCA ("Asociatia Nationala a Cluburilor Auto"), care sa reprezinte interesele a mii de membri din cluburile VW, Dacia, BMW, etc etc din Romania, ei bine, atunci guvernul trebuia sa impace doua puncte de vedere total opuse. Asta inseamna negociere, deci ponderare. Pentru ca alegatori (votanti) sunt si colo, si colo, iar orice guvern nu asculta decat de o singura lege suprema: atragerea de votanti.
Iata deci la ce ar fi fost bun un club BMW puternic in Romania, preferabil alaturi de alte cluburi puternice ale altor marci:
- taxe vamale decente la importul masinilor din EU;
- preturi mai mici la carburanti, la pompa;
- impozite auto rezonabile;
- posibil drumuri mai ingrijite.
Bravo, APIA. V-ati prins ca sunteti singurii care canta pe piata. Hai, baieti, sa dansam pe melodia lor.
Pentru ca, deh, la ce dracu ne trebuie noua club?!
<Din Cotidianul de azi:
Impozitul pentru autoturisme cu o capacitate cilindrica de pina la 1.600 de centimetri cubi inclusiv va urca pina la 56 de lei, dublu fata de impozitul maxim de 28 de lei achitat in prezent.
Pentru autoturisme cu o capacitate cilindrica intre 1.601 si 2.400 de centimetri cubi inclusiv, impozitul va fi cuprins intre 240 si 360 de lei, iar pentru autoturisme cu o capacitate cilindrica intre 2.401 si 3.200 de centimetri cubi inclusiv, impozitul va fi cuprins intre 480 si 640 de lei. Impozitul pentru autoturismele cu o capacitate cilindrica de peste 3.200 de centimetri cubi inclusiv va fi de minimum 800 de lei./>
Ca de obicei sa nu cumva sa deranjam multimea asha ca punem 28 (douazecisiopt) de lei impozit. Pana la urma impozitul trebuie sa reprezinte ceva si 100 si ceva de euro pe an pentru o masina poate fii inteles (nu in contextul veniturilor din ro, dar nu e un capat de tara).
Dar de ce trebuie ca unii (si anume majoritatea) sa nu plateasca impozit? 28 de lei nu mi se pare o suma decenta. e o bataie de joc. e ca si cum ar fii scutiti.
se vede din nou ca masura este doar una populista menita sa arate "grija guvernului fata de omul de rand" si "cum ii arde pe bogatani".
my point exactly
ei nu fac diferenta intre cayene si un e30...
e clar , ma apuc de manari si tot o sa imatriculez o masina din germania, eu am si pe cineva in familie de la RAR, vad ca nu se mai poate. am tot asteptat sa ne indreptam si noi dar vad k tot impotriva noastra este guvernul si am asteptat cu imatricularea din 2007 si am sperat multe dar am inceput sa cedez nervos :axe:
dupa ce k suntem un popor de oameni saraci ne mai si impun sa cumparam masini autohtone care nu numai k sunt egale cu 0 k nu pot sa injur pe forum dar mai au si preturi de :vom:
eu unu nu as da nici 2000Euro pe un logan full :dis: sa fie la ei acolo , si pacat de cei care cred in mitul masinii autohtone (si si-au luat logan) k este o masina ieftina si ushor de intretinut , asa a inceput totul mai intai urca pretul masinii si pe urma piesele iar la sfarsit ce mai ramane , dacia 1310 sau 1410 era o masina de 10ori mai buna decat loganul .
atatea am avut de zis :retard:
ma uit la citroen c1 si c3 care se invart tot pe la pretul ala si vreau sa zic k e o masina de alt nivel , si nu urmatorul nivel vreo 3-4 nivele mai sus .
Iar pretul Loganului este dus la extrem si nu inteleg tot pe noi ne jupuiesc de bani si afara este mai ieftin :retard: la noi totul este anapoda :dis:
eu unul stiu unde se fac si cum se fac si ce calitate au piesele de interior bordul ceasurile tot (la interior ma refer)
cam asa e Loganu e ok,dar nu la pretul ala.
eu la asta m-am referit raportul pret/calitate dar vad k am inceput sa batem in off-topic
norok k au venit astia d la renault cu motorul lor de diesel k al nostru era tare dinozaur era nivelul al unui passat 1 d prin 90 :retard:
Off topic:motorul de 1,4 e penibil plasticul e cam nasol si cam atat ma supara la ea :finger:
e bine atunci, eu vreau sa zic k am studiat cu un prieten dupa ce vazusem making of a car bmw 6 series pe discovery dupa vreo 3 ore sau cat a tinut era prima data cand il daduse si pe atunci aparuse si loganul si am studiat cu prietenul ala liniile caroseriei spatiile la ushi si toate imbinariile la logan de ne dureau maxilarele de ras si mai ziceam k asa au facut si fratii nostri nemti 6-ele :paranoid: pai am ramas masca de cate ori puteau aia sa verifice o imbinare sau niste linii te mai miri de ce costa atata 6-ele care parerea mea isi merita bani.
asta e diferenta dintre o marca premium si... dacia
pardon renault
apropo pasiunea mea pentru bmw-uri a inceput cu mintea si apoi am inceput sa iubesc din toata inima marca asta :heart: :goodman:
aha , e clar :retard:
doar nu comparam acum seria 6 cu loganul... ar fi infantil. loganul costa cat un pachet de upgrade la 6.
sa nu credeti ca sunt fan logan, dar mi se pare ok pt pretul ei. sa nu uitam ca un matiz e 5000 euro si ca albea e mai troaca decat loganu'. nu stiu sa fie probleme majore cu el, iar pe drumurile noastre merge uns
oricum , nu ma vad conducand vreunul.
si mai e un lucru adevarat - afara o astra G - care e peste logan :unibrow: - poate fi luata intr-o stare buna cam pe la 4500 - 5000 euro. asa ca sa speram ca dracul nu va fi asa de negru in 2007.
Powered by Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)