IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic
> Vehicule istorice- prin vizorul RCR si-al legii, Certificatul de originalitate/scutirea de taxa de drum
Sportivu
post Sep 16 2008, 06:02 PM
Post #1


Mensch Maschine
*****

Group: Members
Posts: 1,339
Joined: 14-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 976
Car: E34
Engine: M60B30



Obtinerea certificatului de originalitate

Procedura de eliberare a certificatului de originalitate pentru vehicule istorice in conformitate cu normele FIVA

Art. 1. Clasificare

Pot primi certificate de vehicul istoric numai vehiculele pentru care RCR a eliberat anterior un atestat de vehicul istoric in baza caruia Registrul Auto Roman a inscris in CIV mentiunea Vehicul Istoric.
Vehiculele istorice se pot clasifica in urmatoarele categorii:

* Antice - construite pana la data de 31.12.1905
* Veteran - construite intre 01.01.1906 si 31.12.1918
* Vintage - 01.01.1919 - 31.12.1930
* Post Vintage - 01.01.1931 - 31.12.1945
* Clasice - 01.01.1946 - 31.12.1960
* Post -Clasice - 01.01.1961 - 31.12.1970
* Moderne - 01.01.1971 - 31.12.1977 ( cu respectarea conditiei de vechime minima 30 de ani de la data incheierii fabricatiei modelului respectiv ).

Art.2. Datarea vehiculelor

Criteriul principal de datare este inscrisul oferit de firma producatoare si eventualele documente de prima inmatriculare. In cazul lipsei acestor documente datarea se va face in functie de detaliile constructive ale vehiculului. De asemenea pot fi luate in consideratie acte si documente din arhive, muzee, etc.. Exceptia o constituie cazul unor modificari majore documentate, caz in care data fabricatiei o constituie data modificarii.

Art. 3. Modificari

Modificarile admise sunt cele inscrise in documentatia epocii respective si care sunt cuprinse in diverse documente de omologare ( sportive - omologari FIA).

Art. 4. Obtinerea certificatului de originalitate RCR

Clasificarea si aprecierea RCR se refera strict la originalitatea si calitatea vehiculului respectiv. Certificatul RCR atesta modul in care vehiculul corespunde cu originalul. Proprietarul vehiculului inscris in CIV va completa o declaratie pe proprie raspundere privitoare la originalitatea si starea tehnica a componentelor si ansamblului vehiculului. Va permite reprezentantilor RCR., inspectia tehnica a vehiculului pentru a putea fi clarificate toate elementele necesare eliberarii certificatelor de originalitate. Orice modificare ulterioara a vehiculului, proprietarul se obliga sa o comunice catre RCR pentru a se efectua modificarile in certificatul de originalitate. In caz contrar certificatul isi pierde valabilitatea.

Art.5. Transferul de proprietate

Vechiul proprietar trebuie sa notifice in scris RCR cu privire la schimbarea proprietarului.Trecerea noului proprietar pe certificatul de originalitate se face in baza cererii noului proprietar (trecut in cartea de identitate) si a unei declaratii a vanzatorului.

Art. 6. Stabilirea originalitatii de catre RCR

RCR in baza regulamentului tehnic al FIVA clasifica vehiculele in functie de gradul de originalitate astfel pe urmatoarele tipuri :

* A- Standard - Vehicul esential original conform cu starea initiala in care era livrat catre primul cumparator de catre constructor.
* B- Modificat in epoca aferenta tipului - Modificari efectuate in perioada functionarii initiale ( specificatii speciale, modificari sportive ale epocii, modificari admise post-vanzare )
* C- Copie - Vehicul asamblat cu parti originale, restaurate sau reconstruite, reproducand un vehicul de epoca particular. Cel care asambleaza vehiculul este considerat constructor. Acest tip de vehicul este inscriptibil si eligibil daca data asamblarii este in limitele FIVA cu privire la vechimea minima iar vehiculul imitat este identic din punct de vedere aspectual cu cel original (copiat).

Clasificarea in functie de starea de conservare in urmatoarele grupe :

* Grupa 1 - Autentic - Vehicul conservat in starea originala, atat din punct de vedere al componentei cat si al aspectului, nealteral si fara deteriorari, exceptie facand eventiuale inlocuiri ale anvelopelor, becurilor, acumulatorilor si alte parti consumabile.
* Grupa 2 - De origine - Vehicul conservat care este partial in stare de origine, eventualele inlocuiri sunt facute cu piese originale si este partial revopsit.
* Grupa 3- Restaurat - Vehiculul a necesitat interventii radicale pentru a fi readus in stare originala.

Nota: Vehiculele istorice care sunt in proces de restaurare sau a caror restaurare nu a reusit pentru a se realiza componistica originala si aspectul original nu pot primi certificat de originalitate.

Aceasta stire este preluata de pe site-ul RCR





Vehiculele istorice - scutite de taxa de drum


Ce inseamna "vehicul istoric"? Conform Reglementarii din 08/12/2005 privind omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere, capitolul VII, publicat in MO nr.1160 din 21/12/2005 si intrat in vigoare la 21 decembrie 2005: "Omologarea vehiculelor istorice, autovehiculelor destinate competitiilor sportive si a vehiculelor apartinand misiunilor diplomatice si reprezentantelor organizatiilor internationale acreditate la Bucuresti, precum si membrilor acestora, se efectueaza in urmatoarele conditii:

1. Vehiculele istorice sunt cele pentru care perioada trecuta de la incetarea fabricatiei tipului respectiv de vehicul (care a utilizat acelasi tip de caroserie si acelasi tip de motor) este de cel putin 30 de ani. Vehiculele istorice pot fi originale, restaurate sau reconstruite, sens in care detintorii lor vor obine un Atestat de vehicul istoric, emis de catre autoritatea nationala a FIVA in Romania, Retromobil Club Romania. Pentru vehiculele istorice, RAR elibereaza CIV daca vehiculul detine un Atestat de vehicul istoric si daca el corespunde in ceea ce priveste verificarea starii tehnice, avand in vedere caracteristicile tehnice de la data fabricatiei. RAR mentioneaza in CIV eliberate vehiculelor istorice textul "Vehicul istoric". Totusi, daca RAR constata ca un vehicul cu Atestat de vehicul istoric nu indeplinete conditiile necesare pentru incadrarea in aceasta categorie, nu elibereaza CIV. De asemenea, tot pe baza Atestatului de vehicul istoric se va inscrie textul "Vehicul istoric" si in CIV deja eliberate pentru vehiculele istorice inmatriculate in Romania."

Vehiculele istorice atestate (care au inscrisa mentiunea "vehicul istoric" in Cartea de Identitate si talon) sunt scutite de la plata tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania (denumita si taxa de drum - rovinieta) conform art. 3 din O.G. 15/2002 (modificata prin O.U.G. 157/2007): "Art. 3. - Sunt exceptate de la plata tarifului de utilizare vehiculele detinute in proprietate de unitatile Ministerului Apararii, de unitatile Ministerului Internelor si Reformei Administrative, de serviciile de ambulanta, de serviciile publice comunitare pentru situatii de urgenta, astfel cum au fost reglementate īn Ordonanta Guvernului nr. 88/2001 privind īnfiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru situatii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 363/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, vehiculele folosite exclusiv īn transportul public local de persoane prin servicii regulate pe raza teritorial-administrativa a unei localitati, vehiculele istorice, precum si vehiculele detinute īn proprietate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romānia - S.A."

This post has been edited by Sportivu: Sep 16 2008, 06:03 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
INTERCEPTOR
post Sep 17 2008, 02:41 PM
Post #2


me,love,ciupacabra
*****

Group: Members
Posts: 4,273
Joined: 23-October 05
From: ROMANIA
Member No.: 50
Car: 3.0, 2000,2800CS,2500
Engine: M 30 si 1 M10



de abea astept sa le inscriu si eu acolo.
dar nu stiu care a mancat cacat cu lopata la d stoian si i a zis ca eu particip cu masina la curse ilegale.oricum .cel care a zis asta merita sa faca un oral la caini.jegos taran si nesimtit
in fine
mai am putin si o sa fac actele si o s aplatesc taxele
300 euro pt 2 masini din ce mi a zis sportivu.


--------------------


Uploaded with ImageShack.us
girls allowed
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Oct 20 2008, 09:09 PM
Post #3


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp





Am si eu un pdf despre vehicule istorice pe calc, ca nu il pierd fac upload aici.. poate e si de folos pentru cineva.

Attached File(s)
Attached File  Regim_juridic_vehicule_istorice.pdf ( 445.36K ) Number of downloads: 636
 


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Shark
post Oct 21 2008, 11:23 AM
Post #4


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 748
Joined: 3-February 06
From: Iasi
Member No.: 176
Car: E30 316i
Engine: M40B16 100CP



Eu sunt curios, cat mai avem pana ajunge E30 vehicul istoric?


--------------------
You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40.
For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Oct 21 2008, 01:07 PM
Post #5


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (Shark @ Oct 21 2008, 12:23 PM) *
Eu sunt curios, cat mai avem pana ajunge E30 vehicul istoric?

mult smile.gif si atunci nu mai voi fi multe in stare originale smile.gif


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Shark
post Oct 21 2008, 05:19 PM
Post #6


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 748
Joined: 3-February 06
From: Iasi
Member No.: 176
Car: E30 316i
Engine: M40B16 100CP





Pai.... '90, nu? +30. Oare conteaza ca s-a produs modelul cabrio inca un pic dupa ce a disparut sedanul si touringul?


--------------------
You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40.
For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Oct 21 2008, 07:35 PM
Post #7


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (Shark @ Oct 21 2008, 06:19 PM) *
Pai.... '90, nu? +30. Oare conteaza ca s-a produs modelul cabrio inca un pic dupa ce a disparut sedanul si touringul?

Cred ca numai pentru cabrio. Se tine cont de combinatie caroserie cu motorizare parca.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 15th May 2025 - 08:04 AM